Tegoroczna edycja targów Gardenia przerosła najśmielsze oczekiwania. Wśród wystawców i zwiedzających panował duży optymizm. Większość firm oceniło targi bardzo pozytywnie. Do sukcesu Gardenii 2014 przyczyniły się wiosenna pogoda oraz zmiana terminu. Dwa dni w pełni profesjonalne okazały się doskonałym rozwiązaniem
Gardenia 2014 pokazała, z jaką siłą i energią branża ogrodnicza może w Polsce rozkwitać. Organizatorom Międzynarodowych Targów Poznańskich udało się skupić wszystkie jej sektory na bezdyskusyjnie największym i najważniejszym spotkaniu w kraju, na którym okazałe stoiska i najnowsze produkty zaprezentowali liderzy, a także rodzinne firmy, zdobywające przychylność konsumentów pasją i zaangażowaniem. W tegorocznej edycji wzięło udział 500 wystawców z Polski i z zagranicy. Gardenię odwiedziło prawie 40% więcej profesjonalistów w porównaniu do edycji z 2013 roku. Tak znaczący wzrost był spowodowany zmienioną formułą targów, zgodnie z którą dwa dni – czwartek i piątek – przeznaczone zostały dla profesjonalistów, a jeden dla szerokiej publiczności. Według wstępnych danych wystawę odwiedziło blisko 21,5 tys. zwiedzających, z czego prawie 11 tys. to klienci branżowi. W 2014 roku na Gardenii byli wszyscy związani z rynkiem ogrodniczym – jeśli nie w roli wystawcy, to na pewno w charakterze zwiedzających.
– Tegoroczna edycja targów była zachwycająca. Targi dostarczyły mi wielu inspiracji. Jestem pod ogromnym wrażeniem w pełni profesjonalnej organizacji imprezy, jej rozmachu, a także kondycji polskiej branży ogrodniczej – podsumowuje Janina Cur, właścicielka Szkółki z Końskowoli, która odwiedziła targi.
Widać również, że targi stały się prestiżowym spotkaniem, dostawcy z roku na rok inwestują coraz więcej środków w powierzchnie ekspozycyjne oraz wygląd stoisk. Takie działania cieszą, gdyż pod względem ekspozycji Gardenia zaczyna przypominać największe imprezy targowe w Europie. Zdecydowanie wybijała się ekspozycja firmy Agrecol, która została nagrodzona w konkursie Acanthus Aureus. Uwagę przykuwało także nagrodzone stoisko Vilmorin Garden. Firma skorzystała z pomocy kucharza przyrządzającego potrawy oraz Elżbiety Bieńkowskiej, malarki, która zachęcała dzieci do twórczej pracy. Było to jedno ze stoisk, przy którym cały czas gromadzili się zainteresowani klienci. Za najlepszą ekspozycję tytułem Acanthus Aureus zostały również odznaczone Szkółka Roślin Ozdobnych Zbigniew Byczkowski, Szkółka drzew, krzewów ozdobnych i róż Zbyszek Wybicki, Szkółka Drzew i Krzewów Ozdobnych Krzysztof Nowacki, firma Bradas, John Deere, Eko-Bord System.