Przydomowy ogród to dla dzieci najlepsze miejsce do zabawy. Rozrywkę gwarantują producenci zabawek ogrodowych, którzy ubiegły sezon zaliczają do najlepszych w ciągu ostatnich kilku lat
Tekst: Natalia Dur
Baseny, piaskownice, zjeżdżalnie, ogródki zabaw, dmuchane domki, gry edukacyjne, konstrukcje do wspinania – to tylko niektóre produkty, jakie cieszą się coraz większym zainteresowaniem w centrach ogrodniczych. Dla producentów basenów i zabawek ogrodowych rok 2015 był szczególny. Udało im się zanotować bardzo wysokie wzrosty sprzedaży. – Tak naprawdę tempo handlu w tej kategorii produktów napędza pogoda. Klienci zaczynają kupować baseny i zabawki ogrodowe, gdy temperatura przekracza ok. 25°C. W ostatnim czasie zauważyliśmy, że lato jest coraz cieplejsze, a klimat ociepla się. Dzięki temu zanotowaliśmy w ubiegłym sezonie aż dwucyfrowy wzrost sprzedaży zabawek ogrodowych i basenów. Taki wynik pozwala nam mieć nadzieję, że ten rok również należeć będzie do udanych. Mimo że segment basenów i zabawek ogrodowych najlepiej sprzedaje się w czerwcu, lipcu i sierpniu, już teraz wiele sklepów i centrów ogrodniczych zatowarowuje się w ten asortyment – mówi Jarosław Prusinowski, prezes firmy Florada. Jak sezon w sprzedaży zabawek ogrodowych oceniają właściciele sklepów i centrów ogrodniczych? – W naszym centrum stawiamy na różnorodność i kompleksowość, dlatego sezonowo zmieniamy asortyment. Wielu klientów w okresie letnim zaopatruje się u nas w baseny. To produkty, które rokują i które należy mieć w ofercie. W wyniku dalszych obserwacji potrzeb klientów wprowadziliśmy dział z zabawkami ogrodowymi, które w minionym sezonie sprzedawały się bardzo dobrze – tłumaczy Dominik Wieszczeczyński, właściciel marketu remontowo-budowlanego „U Wiechcia”.
Najpopularniejsze
Do najpopularniejszych produktów z segmentu zabawek ogrodowych należą różnego rodzaju baseny. – To ich wartość sprzedaży w stosunku do całej kategorii jest największa. Upalne lato sprawia, że klienci chętniej kupują baseny w celu ochłodzenia się. To również wielka frajda dla najmłodszych. Uwagę klientów przyciągają także ogródki zabaw, piaskownice, zjeżdżalnie, konstrukcje do wspinania, dmuchane zabawki oraz dmuchane gry basenowe, takie jak do koszykówki i siatkówki – mówi Michał Bednarz, Sales Manager w F.H. Ramiz. – W naszej ofercie znajduje się domek miejski, który dobrze się sprzedaje. To innowacyjny domek oferujący niezrównane możliwości interaktywnej zabawy. Ściana sportowa, stacja benzynowa z dystrybutorem i telefonem, sklep i bank oraz szkoła z blatem do rysowania – każda z czterech ścian w inny sposób inspiruje do aktywności. A tego właśnie oczekują rodzice, że ich dziecko poprzez zabawę będzie się rozwijać. Konsumenci decydują się także na zakup placu zabaw Buckingham z piaskownicą wyposażoną w pokrywę odporną na warunki atmosferyczne i geowłókniną zabezpieczającą przed chwastami. Ścianka wspinaczkowa, trzy huśtawki, wielka zjeżdżalnia – to tylko niektóre atuty tego produktu – mówi Piotr Respondowski, LT Dales Manager Poland w MGA Entertainment Polska.
Klienci kupując zabawki ogrodowe stawiają na jakość i markę produktu. Cena nie ma już tak dużego znaczenia jak jeszcze parę lat temu. Produkt ma być przede wszystkim trwały, bezpieczny i kolorowy.
Napędzać sprzedaż
Baseny i zabawki ogrodowe to asortyment, którego nie może zabraknąć w centrum ogrodniczym. Dlaczego? – Tego typu produkty przedłużają sezon sprzedaży. Po gorącym okresie wysiewu przychodzi mniej aktywny czas i klienci stawiają na wypoczynek. Wówczas baseny i zabawki ogrodowe to asortyment, który napędza sprzedaż w centrum ogrodniczym. Ponadto często bywa tak, że konsumenci przychodząc kupić basen przy okazji zwracają swoją uwagę także na inne produkty – mówi Jarosław Prusinowski. Jak w każdej kategorii produktowej, także i w tej wiele zależy od ekspozycji. – Najlepsze miejsce do prezentacji basenów i zabawek ogrodowych znajduje się naprzeciwko wejścia do centrum ogrodniczego. Wiele placówek decyduje się na zorganizowanie działu sezonowego lub alejek sezonowych specjalnie przeznaczonych do prezentacji zabawek ogrodowych i basenów. Taki dział pozwala klientom lepiej zapoznać się z produktami i wybrać odpowiedni do swoich preferencji – dodaje.