Centrum Ogrodnicze Martyna w Wągrowcu to nowy punkt na ogrodniczej mapie. Placówka jest znana od trzech lat, ale w tym roku została zmieniona jej lokalizacja. Siłą tego miejsca jest innowacyjność i otwarty umysł właścicielki oraz całego zespołu, którzy wprowadzają atrakcyjne nowości oraz przywiązują szczególną wagę do niebanalnej ekspozycji
Tekst: Agnieszka Idziak
Wchodzących do Centrum Ogrodniczego Martyna wita niezwykle estetycznie zaaranżowana przestrzeń. Na ogólny efekt ‘wow’ wpływa przejrzyste ustawienie produktów na regałach, a atmosfera panująca w placówce potwierdza, że to miejsce wyjątkowe. W czym tkwi tajemnica jego sukcesu?
Biały kolor
Centrum Ogrodnicze Martyna, które istnieje w Wągrowcu od 2015 r., od 3 miesięcy ma nową lokalizację. Obecnie znajduje się przy ul. Marcinkowo 5, tuż przy obwodnicy. Nowy obiekt zajmuje powierzchnię 820 m² i jest największą placówką ogrodniczą w tym mieście. Stalowa konstrukcja w białym kolorze sprawia, że budynek wygląda niezwykle elegancko. Plac zewnętrzny jest doskonale zagospodarowany. Na powierzchni 1000 m² znajduje się plac sprzedaży m.in.: roślin, elementów drewnianej architektury ogrodowej, kamienia, jak również parking i magazyn. Rośliny są eksponowane na drewnianych stołach. Całość wygląda bardzo estetycznie. Placówka będzie otwarta cały rok.
Pomysł na biznes
Centrum Ogrodnicze Martyna prowadzi Hanna Kramer-Chudzik, która łączy zamiłowanie do ogrodnictwa oraz dekoracji wnętrz z nowoczesnym spojrzeniem na handel. Pani Hanna przez wiele lat pracowała w szkole, a 3 lata temu postanowiła stworzyć sklep ogrodniczy. – Z branżą ogrodniczą wcześniej byłam pośrednio związana, ponieważ mój mąż od 26 lat prowadzi firmę zajmującą się produkcją drewnianej architektury ogrodowej, m.in.: płotów, pergoli, desek tarasowych, donic etc. Moje dotychczasowe doświadczenia, także jako klientki sklepów detalicznych, dały mi odpowiedź na pytanie, czego bym chciała i jak to osiągnąć. Stawiam przede wszystkim na klimat tego miejsca, miłą i profesjonalną obsługę – opowiada Hanna Kramer-Chudzik.
Duża uwaga jest tu przywiązywana do ekspozycji asortymentu oraz doboru oferty. – Zależy nam, aby klienci kupili u nas wszystko, czego potrzebują do ogrodu, na balkon czy taras. Jednocześnie mimo bogatej oferty nie ma u nas wrażenia przytłoczenia liczbą produktów na półce. Chcemy, aby nasze centrum charakteryzowała przestronność. Zależy nam, aby klienci mogli komfortowo robić zakupy – mówi właścicielka. – Rośliny przywozimy na bieżąco, stale uzupełniamy ofertę, i dbamy, aby towar zawsze ładnie się prezentował – dodaje. Poza standardowym asortymentem ogrodniczym, jak nawozy, podłoża czy nasiona, w centrum znajduje się dział decor, sprzęt zmechanizowany marek Oleo-Mac oraz Wolf Garten, produkty BBQ, asortyment do przetwórstwa, kamień dekoracyjny. Ponadto klienci mogą skorzystać z opcji zamówienia drewna egzotycznego, metalowych domków narzędziowych oraz drewutni, jak również nowoczesnych płyt dekoracyjnych na tarasy, ścieżki, podjazdy itp.
Centrum oferuje usługi dowożenia towaru. Wprowadzono również karty lojalnościowe oraz podarunkowe, honorowane są także miejskie programy społeczne – Rodzina 3+ oraz Senior 60 +. Beneficjenci zarówno jednego, jak i drugiego programu otrzymują rabat w wysokości 5% na cały asortyment. Już wkrótce będzie można także zamawiać produkty online, w trakcie tworzenia jest sklep internetowy.
– Staramy się celebrować rozmaite okazje. Przykładowo na niedawny Dzień Dziecka zaprosiliśmy naszych młodszych (i nie tylko) klientów na watę cukrową, popcorn oraz lody. Dokładamy wszelkich starań, aby klienci dobrze się u nas czuli i z przyjemnością do nas wracali – wyjaśnia Hanna Kramer-Chudzik.