Spoga+Gafa – już zawsze razem




W dniu 19 maja odbyła się konferencja podsumowująca przygotowania do targów Spoga+Gafa w Kolonii. Najważniejszym z postanowień dotyczących organizacji imprezy było to, iż od 2011 nie będzie się ona odbywała co dwa lata, lecz co roku. Jak zapowiadają organizatorzy międzynarodowego wydarzenia, na terenie Koelnmesse w dniach 5-7 września będzie gościło ponad 2000 wystawców (w tym 35 firm z Polski) prezentujących produktowe innowacje i lifestyle’owe trendy ogrodnicze. Należy przy tym dodać, że tegoroczne targi zdominują wystawcy z zagranicy: w liczbie 1554 firm (77proc.); co świadczy o światowej randze imprezy. Pozostała część wystawców to firmy niemieckie, które reprezentowane będą w liczbie 473 uczestników.

Teren targów zdecydowano się podzielić na 5 sektorów produktowych: garden creation (tworzenie ogrodów), garden living (życie w ogrodzie), garden care (pielęgnacja ogrodu), garden excellence (doskonałość ogrodowa), garden basic (podstawowe produkty ogrodnicze).

W halach 1, 2, 3 i 11 prezentowane będą innowacje dla architektury ogrodowej; w hali 5.1 odwiedzający zobaczą między innymi produkty do grillowania w ogrodzie; drobne dekoracje i akcesoria pokazywane będą w halach 9 i 10;  hale 6 i 7 zarezerwowano dla firm wytwarzających produkty do pielęgnacji ogrodu (podłoża, nawozy, narzędzia, sprzęt ogrodniczy); natomiast w halach 8 i 9 znajdą się produkty związane z działem architektury ogrodowej. Ponadto organizatorzy wyznaczyli dodatkowe obszary poświęcone najnowszym trendom przemysłowym: Barbecue Park (Park Grillowania), Beach and Water Sports Park (Park Sportów Wodnych i Plażowych), Garden Furniture Park (Park Mebli Ogrodowych).

W zorganizowanej konferencji brało udział 70 dziennikarzy z 16 europejskich krajów. Oliver Kuhrt, wiceprzewodniczący targów powiedział: – Czuję się zaszczycony faktem, że tak wielu z was przyjęło nasze zaproszenie i przybyło do Bensberg, aby osobiście zasięgnąć informacji z pierwszej ręki odnośnie najnowszych trendów i kierunków rozwoju imprezy Spoga+Gafa. „Biznes Ogrodniczy”, jedyne w Polsce handlowe pismo branży ogrodniczej, również skorzystało z zaproszenia na tę konferencję. – Była to bardzo dobra okazja, do poznania ogólnoświatowych trendów ogrodniczych i wymiany poglądów z innymi reprezentantami mediów z całej Europy – powiedział Jarosław Olewicz, dyrektor ds. strategii i rozwoju „Biznesu Ogrodniczego”. 

W konferencji brały też udział liczne stowarzyszenia związane z branżą ogrodniczą i sportową, których wspólny mianownik stanowi wypoczynek. Pojawiły się między innymi: Niemieckie Federalne Stowarzyszenie Przemysłu Produktów Sportowych (Bundesverbrand der Deutschen Sportartikel-Industrie), Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Ogrodniczego (Industrieverband Garten), Stowarzyszenie Przemysłu Grillowego (Grillverband) oraz Europejskie Stowarzyszenia Handlu DIY (EDRA).

Wszyscy zebrani próbowali dokonać syntetycznego podsumowania kondycji branży ogrodniczej oraz określić jej przyszłość. Przewiduje się między innymi, że trend homingu nadal będzie silnie obecny na rynkach europejskich. Prywatny ogród ciągle pozostaje oazą spokoju dla przebywających w nim osób – miejscem ucieczki od stresu codziennego życia. Dlatego też w samym tylko sektorze produktów do grillowania odnotowano w 2009 roku dwucyfrowy wzrost obrotów. Według Europejskiego Stowarzyszenia Handlu DIY (EDRA) sprzedaż produktów ogrodniczych w marketach remontowo-budowlanych w Niemczech i Austrii stanowiła 22 proc. całkowitego obrotu, w Wielkiej Brytanii – 16 proc., we Włoszech – 15 proc., natomiast we Francji – 11,5 proc.

REKLAMA
Targi Zieleń to życie