Obserwując angielski rynek ogrodniczy można zauważyć, ze w czasie ostatnich 40 lat wiele z firm i centrów ogrodniczych zakończyło swoją działalność. Możemy żałować zmniejszenia potencjału, bazy klientów – albo zacząć pracować nad rozwojem własnego biznesu
Neville Stein
Wzmocnienie rynku może być szansą na wzrost sprzedaży dla nowych i obecnych klientów – wyjaśnia Neville Stein, dyrektor zarządzający ds. biznesu w firmie Ovation
Neville Stein przekonuje, że są 3 sposoby na zwiększenie sprzedaży:
1. Znalezienie nowych klientów. Jest to ważne, ponieważ każdego roku dane przedsiębiorstwo traci klientów z różnych powodów. Niemniej jednak w dobie marketingu pozyskiwanie nowych klientów nie jest proste.
2. Nakłonienie klientów do częstszych zakupów. Jest to zdecydowanie łatwiejsze niż pozyskiwanie nowych konsumentów, warto pamiętać o różnych benefitach np. programach lojalnościowych
3. Sprawienie, by klienci spędzali więcej czasu w sklepie. To jedna z najłatwiejszych metod zwiększających sprzedaż.
Kluczowy problem
Kluczem do sukcesu jest określenie, czy dane przedsiębiorstwo ma odpowiednich klientów. Podczas analizy warto zadać sobie kilka ważnych pytań, m.in.: „czy rozmawia się z osobą decyzyjną? czy klient ma środki, aby kupować? czy oferta jest atrakcyjna? czy oferta wpasowuje się w potrzeby klienta?”.
Przy użyciu tych kryteriów można zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy na niepotrzebne działania marketingowe.
Ustalanie targetów
Neville Stein przekonuje, że warto ustalać targety sprzedażowe wspólnie ze swoich zespołem. Kiedy dana osoba bierze udział w ustaleniach, jest to bardziej prawdopodobne, że osiągnie wynik, który sama sobie założyła. To powoduje wzrosty w sprzedaży bez niepotrzebnej frustracji ze strony członków zespołu.
Zmiana kultury
Komunikacja w zespole to nie tylko dawanie rad jak sprzedawać więcej. To także docenianie, świętowanie i nagradzanie tych członków, którzy odznaczyli się wyjątkowymi wynikami w pracy. Dobrym rozwiązaniem jest również dzielenie się pomysłami na sukces najlepszych pracowników z resztą zespołu.