Rokujący POND

To był bardzo dobry rok – tak podsumowują miniony sezon producenci POND. W obecnym przewidują duży wzrost sprzedaży. W jakim kierunku zmierza ta kategoria i co decyduje o jej sprzedaży?
 

Tekst: Natalia Dur
 

Miniony sezon producenci POND mogą spokojnie zaliczyć do udanych –
zanotowali wzrosty sprzedaży na poziomie dwucyfrowym. Kategoria stale się rozwija, a producenci zaskakują nowościami. Jednocześnie to pokarm dla ryb jest wciąż najbardziej dochodowym i najlepiej rotującym asortymentem. – To dobrze sprzedające się produkty – potwierdza Izabela Janik, Marketing Manager w firmie TROPICAL. – W tym sezonie wychodząc naprzeciw potrzebom rynku poszerzyliśmy ofertę o dodatkową wersję opakowań pokarmu dla ryb. Są to wygodne i łatwe w transporcie worki o pojemnościach 5, 10 i 20 l – dodaje. Produkty przeznaczone do zakładania oczek sprzedają się nieco gorzej, ale producenci wiodących marek liczą nadal na zyski. – W roku 2015 udało nam się osiągnąć zakładane cele, a obecny sezon powinien być równie dobry. Już teraz widzimy spore zainteresowanie naszymi nowościami produktowymi – mówi Albert Sobczak, Sales Manager w firmie Oase.

Technologia rządzi
Albert Sobczak, zapytany o preferencje klientów, odpowiada: – Od kilku lat rośnie zainteresowanie filtracją stawów kąpielowych, stanowiących alternatywę dla basenów. Wzrasta grupa klientów zainteresowanych ogrodowymi efektami wodnymi i wodospadami, niekoniecznie z oczkiem wodnym – tłumaczy. Kluczem do zwiększenia zainteresowania klientów kategorią POND jest technologia. Kupujący cenią nowe rozwiązania, szczególnie te, które ułatwiają obsługę oczek wodnych. – Interesuje ich rozdzielnia elektryczna z siecią WiFi, która umożliwia zarządzanie sprzętem w oczku wodnym lub innym sprzętem w ogrodzie za pomocą tabletu lub smartfona – wylicza Albert Sobczak, a Tomasz Fiszer, właściciel firmy Euronova Polska, dodaje: – Bardzo dobrze sprzedają się produkty o niskim zużyciu energii takie jak oświetlenie LED, pompy z energooszczędnymi silnikami czy produkty wykorzystujące energię z natury, czyli pompy solarne. – Każdego roku do oferty wprowadzane są nowości, dotyczące zarówno funkcjonalności, jak i efektywności pracy urządzeń. Coraz większy nacisk kładzie się na bezobsługową eksploatację urządzeń, a także na możliwość zarządzania nimi w sposób zdalny, z wykorzystaniem smartfona lub tabletu – mówi Katarzyna Łukowicz, specjalista ds. marketingu w firmie ADVISER. – Jednocześnie klienci oczekują atrakcyjnej ceny, skuteczności działania, niezawodności i łatwości obsługi. Coraz istotniejszym czynnikiem staje się energooszczędność, dlatego Oase wprowadziło linię energooszczędnych pomp AquaMax Premium, dla których zużycie energii jest niższe o min. 30% w stosunku do podobnych urządzeń – dodaje.

Ważne elementy
Natychmiastowy efekt – tego oczekują klienci. Niestety, oczko wodne potrzebuje czasu i systematycznej pracy, by zachwycić. Nowoczesne produkty mogą ułatwić konsumentom pracę, dlatego producenci powinni w swojej ofercie mieć jak największą gamę takiego asortymentu. –Jedną z naszych nowości na ten sezon jest InScenio FM-Master Wlan. To rewolucyjny produkt do sterowania urządzeniami w ogrodzie przy użyciu smartfona lub tabletu. Oświetlenie ogrodowe i pompy w oczku wodnym kontrolowane są bezpośrednio z telefonu lub tabletu według indywidualnych ustawień. Wystarczy ściągnąć aplikację na IOS lub Androida – tłumaczy Albert Sobczak. – Wśród najnowszych produktów marki AQUAEL dedykowanych do oczka wodnego warto wymienić energooszczędne pompy PFN 3500 i 5500 oraz PFN PLUS 10000-25000 oraz bodaj jedyną na rynku ledową lampę oświetleniową WATERLIGHT LED, która zużywa dziesięciokrotnie mniej prądu elektrycznego niż analogiczne produkty. Z koleji solarne lamy ogrodowe LEDDY CLASSIC i LEDDY MODENA, pozwolą na proste oświetlenie całego ogrodu i to bez konieczności płacenia rachunków za energię elektryczną – komentuje Emil Bieńkowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Aquael. Drugim aspektem, który ma ogromne znaczenie dla klientów, jest profesjonalny i szybki serwis produktów, najlepiej u producenta. Dla konsumenta istotna jest też dostępność części zamiennych. Jeśli nie ma z tym problemów, produkt może działać o wiele dłużej, niż wynika to z okresu gwarancji.

Produkty dekoracyjne
Bartłomiej Pawlak
specjalista ds. obsługi klienta ADVISER

Do ogrodów i kategorii POND coraz śmielej wkraczają inspiracje zaczerpnięte z nowoczesnej architektury i wzornictwa: uporządkowanie, prostota i minimalizm, często wybierane są proste formy i szlachetne materiały jak wylewki ze stali nierdzewnej i nowoczesne fontanny. Jeszcze kilka lat temu wśród kupowanych produktów dominowały te odpowiadające za jakość wody w stawie, oczku wodnym, dziś zyskują na znaczeniu produkty bardziej „dekoracyjne” do wykorzystania wody jako elementu estetyki, do tworzenia obrazów wodnych, a także bardziej skomplikowane systemy filtracji np. do stawów kąpielowych.

Stabilny poziom
Emil Bieńkowski
dyrektor sprzedaży i marketingu Aquael

Ubiegły sezon „stawowy” oceniamy jako korzystny i wszystko wskazuje, że w bieżącym roku będzie podobnie, zwłaszcza, że zapowiada się wczesna i ciepła wiosna. Od kilku lat w Polsce sprzedaż asortymentu do oczek wodnych utrzymuje się na podobnym poziomie, choć daje się zauważyć bardzo pozytywny trend wzrostu jakości zakładanych stawów. Ich właściciele są gotowi zainwestować więcej pieniędzy w wyposażenie i wystrój oczka, co dobrze rokuje na przyszłość. Wiosną do najlepiej sprzedających się produktów stawowych tradycyjnie należą pompy fontannowe, filtry stawowe i oświetlenie, a także kompletne zestawy filtracyjne. W drugiej części sezonu wzrasta natomiast zainteresowanie eliminatorami glonów, preparatami stawowymi i innym asortymentem przeznaczonym do bieżącej pielęgnacji oczka.

 

REKLAMA
Targi Zieleń to życie