Cellfast na fali

Czy po jubileuszowym, obfitującym w sukcesy roku 2015 ten sezon może być dla firmy Cellfast jeszcze lepszy? O planach lidera w kategorii produktów do nawadniania rozmawiamy z Rafałem Słabikiem, dyrektorem ds. marketingu i sprzedaży w firmie Cellfast

Rozmawia: Michał Gradowski

Dla firmy Cellfast 2015 r. był nie tylko czasem świętowania jubileuszu 25-lecia, ale też rokiem designu, a Pan sporo czasu musiał poświęcić na odbieranie nagród…

Rzeczywiście, ubiegły rok można uznać za przełomowy nie tylko za względu na jubileusz. W tym czasie zbieraliśmy owoce naszej wieloletniej pracy – już kilka lat temu w strategii firmy mocno postawiliśmy na design, a ukoronowaniem naszych wysiłków była nagroda Red Dot dla Linii ERGO, najbardziej prestiżowe wyróżnienie w dziedzinie wzornictwa przemysłowego. Otrzymaliśmy też wiele innych dowodów, że idziemy w dobrym kierunku – nasza nowa linia produktów do nawadniania została nagrodzona Złotym Medalem MTP, wyróżnieniem Must Have przyznawanym przez Łódź Design Festival, nagrodą Dobry Wzór Instytutu Wzornictwa Przemysłowego, doceniono nas także na Arenie Design w Poznaniu, a zestaw zraszający Yacht Prestige otrzymał tytuł KREATORA GardenTrendów. Wszystkie te tytuły są dla nas motywacją do dalszej, wytężonej pracy.

Jej efekty widzimy także w tym sezonie. Od początku roku wdrażany jest nowy koncept ekspozycyjny ‘shop in shop’, a w połowie kwietnia ruszyła intensywna, telewizyjna kampania reklamowa. Jakie będą efekty tych działań?
Jesteśmy przekonani, że nowe ekspozytory – dostosowane do możliwości sklepów o różnej wielkości – pozwolą naszym partnerom biznesowym na zwiększenie obrotów, sprzedawcom ułatwią pracę, a konsumentom pomogą w podejmowaniu decyzji zakupowych. Nowoczesna, przejrzysta, logicznie uporządkowana ekspozycja wpływa też znacząco na postrzeganie i rozpoznawalność marki, ale najważniejsze są dla nas wyniki handlowe osiągane przez naszych klientów. Temu celowi służy także intensywna kampania marketingowa skierowana do konsumentów – od wielu lat wspieramy w ten sposób sprzedaż produktów marki Cellfast. Kampanie telewizyjne są może najbardziej spektakularne, ale to tylko część naszych działań marketingowych.   

Jakie tendencje handlowe można zaobserwować na rynku produktów do nawadniania?
Rośnie znaczenie segmentu premium – coraz szersza grupa klientów docenia ciekawy design, jakość wykonania, ergonomię i innowacyjne rozwiązania. To upodabnia polski rynek do krajów Europy Zachodniej, gdzie przewagi konkurencyjnej szuka się w inny sposób niż poprzez obniżanie ceny, a w konsekwencji także jakości produktu. Poza tym rośnie świadomość konsumentów – dla wielu z nich coraz większe znaczenie ma kraj pochodzenia produktu, rodzinne tradycje przedsiębiorstwa czy wysoki poziom obsługi klienta, który w firmie Cellfast był standardem jeszcze w czasach, kiedy popyt przewyższał podaż. W przyszłości na rynku będą się liczyły tylko marki, które zaproponują konsumentom wartość dodaną.   

 

REKLAMA
Targi Zieleń to życie