Dzień Matki, obchodzony w zeszłym tygodniu w Wielkiej Brytanii wpłynął pozytywnie na wysokość sprzedaży w centrach ogrodniczych. Dużym zainteresowaniem klientów cieszyły się rośliny doniczkowe, gotowe kompozycje oraz upominki. Sprzedaż wzrosła o 21% w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku
W Polsce Dzień Matki przypada 26 maja, Brytyjczycy natomiast świętują go już w czwartą niedzielę Wielkiego Postu, w tym roku było to 6-go marca.
W ciągu całego roku jest wiele okazji do świętowania – urodziny, imieniny, rocznice. Jednak to Dzień Matki jest jednym z najważniejszych dni w roku. To uroczyste i wzruszające dla klientów święto oznacza dla detalistów większą sprzedaż, zwłaszcza kwiatów. Centra ogrodnicze w Anglii postawiły na zapewnienie klientom dodatkowych atrakcji. Na przywitanie klienci otrzymywali powitalny kieliszek Prosecco. Następnie byli zapraszani do restauracji na obiad.
Właściciele centrów ogrodniczych zgodnie podkreślali, że tak dobry początek nowego sezonu dobrze wróży na resztę roku. Detaliści oczekują ok. 10 % wzrostu sprzedaży.