Tworzymy technologie jutra

Trzydzieści lat naszej wytężonej pracy to dopiero początek kolejnych wyzwań. Już od poprzedniego roku trwają zaawansowane prace badawczo-rozwojowe nad kolejną grupą produktów, która już niebawem zostanie wprowadzona na rynek ogrodniczy. Rozpoczęliśmy też realizację bardzo ambitnego wyzwania, jakim jest budowa od podstaw nowej spółki Madonis, globalnej firmy na rynku chemicznym – mówią przedstawiciele zarządu grupy kapitałowej Prymas & Prymas  

 

Grupa Agrecol hucznie obchodziła swoje 30-lecie. Jakie wydarzenia w historii firmy były Państwa zdaniem najważniejsze?

Z pewnością jesteśmy w stanie wskazać kilka ważnych dla nas kroków, które za każdym razem przyczyniały się do dynamizacji działalności całej naszej grupy. Są to m.in.: rozpoczęcie produkcji BIOHUMUSU, pierwsze płynne nawozy organiczne, początek własnej produkcji opakowań, produkcja nawozów krystalicznych, zapoczątkowanie produkcji nawozów granulowanych, uruchomienie laboratorium oraz CBR Agrecol, a następnie stworzenie własnego Studia Graficznego. Kolejne lata to rozpoczęcie produkcji oraz konfekcjonowania środków ochrony roślin oraz produkcji innowacyjnych nawozów w postaci żelu. Wartym odnotowania jest także fakt wprowadzenia na rynek produktów z serii Arox oraz Agra. Wreszcie należy wspomnieć o uruchomieniu nowego kompleksu logistycznego firmy.

 

Jakie są plany na najbliższy sezon i w dłuższej perspektywie?

Trzydzieści lat naszej wytężonej pracy to dopiero początek kolejnych wyzwań w grupie kapitałowej Prymas & Prymas i kreowania kolejnych rozwiązań wśród naszych wiodących marek, jakimi są: Agrecol, Arox, Agra i Cioss. Podejmowane są działania w sprawie kolejnych grup produktów, które już niebawem zostaną wprowadzone na rynek ogrodniczy. Już od poprzedniego roku trwają zaawansowane prace B+R specjalnie powołanego zespołu zajmującego się nowościami. Celem prowadzonych przez firmę Agrecol badań jest opracowanie procesu technologicznego produkcji nowych produktów oraz dobór odpowiednich maszyn i urządzeń. Zalety technologii, nad którą pracujemy, to wyjątkowa precyzja dozowania produktów i wysokiej jakości materiały stosowane przy produkcji – w efekcie powstanie asortyment, który będzie również przyjazny dla środowiska.

 

Promowanie ekologii jest od kilku lat wpisane w strategię firmy. Czy systematyczny rozwój linii Agrecol Natura jest już widoczny w strukturze sprzedaży?

Produkty eko z linii Agrecol Natura zostały stworzone z myślą o ochronie środowiska. W naszej serii znajdują się produkty oparte na składnikach pochodzenia naturalnego oraz posiadające certyfikaty zezwalające na stosowanie ich w uprawach ekologicznych. Skutecznie rozwiązują one problemy, do których są przeznaczone, a jednocześnie nie szkodzą pożytecznym organizmom. W ofercie można znaleźć bezpieczne w stosowaniu preparaty, stymulujące wzrost roślin, a także środki owadobójcze, grzybobójcze oraz preparaty do pielęgnacji roślin. Warto zwrócić tutaj uwagę na kroplówki – pierwsze w Polsce nawozy organiczne do roślin doniczkowych w formie wygodnych aplikatorów. Zawierają one naturalne substancje regenerujące podłoże, pobudzające do intensywnego kwitnienia, zapewniające zdrowe i prawidłowo wybarwione liście. W kontekście sprzedaży wspominana grupa produktów charakteryzuje się ustabilizowaną pozycją, podobnie jak inne grupy sprzedażowe w branży ogrodniczej. Mamy nadzieję, że moda na stosowanie takich preparatów będzie coraz szersza – z korzyścią dla naszego środowiska.

 

Jubileusz 30-lecia był jednocześnie uroczystym otwarciem fabryki spółki Madonis, działającej w ramach grupy kapitałowej Prymas & Prymas. Jakie możliwości daje ta nowa inwestycja?

Zawsze staraliśmy się tworzyć innowacyjne rozwiązania i technologie jutra. Blisko 3 lata temu zapadła decyzja związana ze znaczącym rozszerzeniem działalności prowadzanej przez naszą grupę. Posiadane doświadczenie, jakie mogliśmy zdobyć przez blisko 30 lat funkcjonowania na rynku, pozwoliło nam uwierzyć, iż jesteśmy w stanie rozpocząć realizację bardzo ambitnego wyzwania, jakim jest tworzenie od podstaw nowej spółki Madonis, która będzie funkcjonować na szeroko rozumianym rynku chemicznym. Przedsięwzięcie to daje nam bardzo duże możliwości rozwoju w kategoriach produktowych przeznaczonych do pielęgnacji domów oraz chemii  kosmetycznej, dedykowanej dla osób w różnych kategoriach wiekowych – zarówno tych młodszych, jak i starszych odbiorców, kobiet i mężczyzn. Nowo powstały obiekt daje nam odpowiednie warunki rozwoju w szerokim asortymencie: kosmetyków myjących, kosmetyki pielęgnacyjnej, odżywek specjalistycznych i suplementów diety. Już teraz produkujemy fitokosmetyki pod marką NUTKA oraz kosmetyki dla domu z serii MILL clean, a to tylko początek naszej drogi. Madonis to także wysoko zaawansowane Centrum Badań i Rozwoju z własnym laboratorium mikrobiologicznym, fizykochemicznym oraz R&D. W naszych planach jest jednoczesne, systematyczne zdobywanie nowych rynków zagranicznych. Budując tego rodzaju przedsięwzięcie chcemy w przyszłości stać się firmą globalną na rynku chemicznym.

 

Czym wyróżniają się na rynku produkty MILL clean? Czy znajdą się one w ofercie także wybranych sklepów i centrów ogrodniczych?

Obecnie produkujemy pod marką MILL clean skoncentrowane i kosmetycznie pachnące balsamy do mycia i pielęgnacji domu, uniwersalne środki myjąco-pielęgnujące do mycia podłóg oraz innych powierzchni – paneli, drewna lakierowanego, drewna olejowanego, gresu, a także szyb i luster. Spółka wprowadziła także na rynek, cechujące się wysoką jakością, balsamy nabłyszczające, balsamy czyszczące do kuchni, łazienki i innych miejsc w każdym domu. Nowością w naszej ofercie są specjalistyczne preparaty przeznaczone do mycia, pielęgnacji i konserwacji różnego typu powierzchni zmywalnych, nie tylko w domu, ale przede wszystkim w jego otoczeniu, np. w ogrodzie. Oferta ta jest oparta na bazie surowców pochodzenia roślinnego oraz na zaawansowanych technologicznie rozwiązaniach w samym procesie produkcji. Poza wyróżniającym się atrakcyjnym wyglądem, istotną cechą tych produktów jest funkcjonalne opakowanie. Najnowsza gama produktów dedykowanych do sprzedaży w kanale ogrodniczym cechuje się wyjątkową innowacyjnością. Zastosowane w produktach receptury posiadają rozwiązania opracowane przez Instytut Chemii Przemysłowej w Warszawie, które zostały zabezpieczone patentami, a ich unikalność została oceniona przez Stowarzyszenie Polskich Wynalazców i Racjonalizatorów jako innowacyjne w skali świata. Oferta tych wyjątkowych produktów z pewnością pojawi się w najbliższym sezonie w ofercie centrów ogrodniczych i sklepów z artykułami ogrodniczymi w całym kraju. Jesteśmy przekonani, że spotka się z pozytywnym odbiorem przez naszych klientów.

 

Jaka jest charakterystyka fitokosmetyków dostępnych w ofercie spółki Madonis?  Jakie są plany rozwoju oferty?

Już w tym roku uruchomiliśmy produkcję kosmetyków myjących pod marką NUTKA naturalnie polska, które cechują się bardzo dużą zawartością surowców pochodzenia roślinnego. Naszą ofertę zbudowaliśmy w oparciu o badania rynkowe, które wskazują, iż naturalne oleje i ekstrakty, bogate receptury oraz atrakcyjne kompozycje zapachowe są cechami najwyżej ocenianymi przez coraz bardziej świadomych i wymagających konsumentów. Obecnie fitokosmetyki NUTKA naturalnie polska to 4 linie kosmetyków myjących, bazujące na dobroczynnych dla skóry wyciągach z: piwonii i słodkich migdałów, gruszki i bergamotki, czarnej porzeczki i białych kwiatów oraz lnu i echinacei. Proponujemy klientom fitokosmetyki bez SLES i SLS, bez silikonów i ropopochodnych surowców, są to musy i kremy pod prysznic, dermokosmetyczne emulsje do higieny intymnej, mydła w płynie oraz funkcjonalne szampony do włosów.

Zakończyliśmy także projekt, w wyniku którego została opracowana technologia produkcji innowacyjnej gamy produktów bazujących na unikalnej kompozycji składników aktywnych o działaniu prozdrowotnym, wpływających na skórę, włosy i paznokcie. Rozwiązania te są obecnie przygotowywane do ochrony patentowej i trwają prace związane z wdrożeniem ich do produkcji, a następnie sprzedaży. Przewidujemy, że pojawią się na rynku w drugiej połowie przyszłego roku.

Utworzone w spółce nowoczesne Centrum Badań i Rozwoju wraz z supernowoczesnym Wydziałem Mikrobiologii będzie w najbliższych latach odpowiedzialne za opracowywanie i wdrażanie suplementów diety o szczególnych właściwościach mających udokumentowany pozytywny wpływ dla zdrowia człowieka.

 

Jakie są najważniejsze cele w strategii marketingowej firmy na najbliższe lata?

Posiadamy rozbudowany zespół własnego Studia Graficznego, co sezon poszerzamy zakres rozwiązań marketingowych, jakie możemy stosować zarówno do klienta biznesowego, jak i klienta ostatecznego. Obecnie na znaczeniu zyskują zupełnie nowe kanały kontaktu z klientem. Zmiany w marketingu są nieuchronne, z uwagą przyglądamy się tym trendom i staramy się bardzo szybko reagować na różnorodne sygnały. Dzięki zgranemu zespołowi potrafimy z wyprzedzeniem kreować istotne dla firmy działania reklamowe i promocyjne – to jest jedna z naszych najbardziej istotnych przewag konkurencyjnych w branży. Zdajemy sobie sprawę, że Internet to w tym kontekście przyszłość dla wszystkich firm, ale nie zapominamy o wadze i efektywności tradycyjnych mediów, w tym o sile różnorodnych rozwiązań, jakie daje nam ciągle największy kanał dotarcia do klienta – telewizja. Podążanie za nowymi trendami i wykorzystywanie kanałów komunikacji, którymi coraz szerzej oraz w coraz to w odmienny sposób posługują się konsumenci jest głównym zadaniem, z którym mierzymy się na co dzień.

 

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: