Udany ekoPLON

Firma Ekoplon, producent i dystrybutor szerokiej gamy nawozów marek Multivit, Multivit Primavera, Floris, Maximus i Multifoska, kładzie ogromny nacisk zarówno na skuteczną ekspozycję oferowanych produktów, jak i owocną współpracę z detalistami. Co oferuje swoim partnerom biznesowym?

 

Tekst: Marcin Fajerski, przy współpracy z Anną Jurgą

kierownik produktu – rynek detaliczny firmy Ekoplon S.A.

 

W celu wspierania sprzedaży swoich pozycji asortymentowych firma Ekoplon nie tylko dba o dostarczenie detalistom wszelkich niezbędnych materiałów POS, ale również zapewnia partnerom biznesowym pomoc przedstawicieli handlowych w skutecznej ekspozycji produktów. Anna Jurga, kierownik produktu – rynek detaliczny w firmie, potwierdza: –Pracujemy z detalistami nad taką ekspozycją produktów, która zagwarantuje najlepszą rotację towaru. Specjalnie z myślą o właścicielach placówek ogrodniczych i we współpracy z nimi opracowaliśmy standardy ekspozycyjne, które umożliwiają efektywną sprzedaż nawozów Ekoplon zarówno w punktach samoobsługowych, jak i w sklepach, gdzie sprzedaż prowadzona jest zza lady. Każdy obiekt handlowy jednak traktujemy indywidualnie ze względu na jego specyfikę i upodobania klientów – pointuje.     

Hot point
Przedstawiciele handlowi Ekoplonu pomagają detalistom m.in. w ustaleniu najdogodniejszej lokalizacji oferowanych marek. Jeżeli chodzi o nawozy z półki średniej i premium, zazwyczaj eksponowane są one w tzw. hot pointach, czyli miejscach najlepiej dla konsumenta zauważalnych. – Ten rodzaj ekspozycji w połączeniu z atrakcyjnymi wizualnie materiałami POS powoduje wzrost rotacji towaru aż o 30 proc., co ze względu na wysoką marżowość marek przekłada się bezpośrednio na zyski placówki – zapewnia Anna Jurga.    

Sekret wyboru
Szerokie spektrum wsparcia sprzedaży pozwala firmie na zapewnienie detalistom skutecznej ekspozycji produktów nawet w placówkach niewielkich powierzchniowo. Ekoplon oferuje przede wszystkim samodzielne regały i stojaki z półkami na cały asortyment produktów, dzięki którym można ustawić nawozy w zwartym bloku pionowym i właściwe je zaprezentować. Istotnym elementem wpływającym na sprzedaż pozycji asortymentowych marek Ekoplonu są także standy – postacie (Multivit Primavera), tablice oraz stopery z miejscem na umieszczenie cen produktów. Dodatkowo dla swojej marki premium firma przygotowała regały z pełnym obrandowaniem i listwy przyklejane na półkę z napisem „Multivit Primavera”.     

Samoobsługa
Optymalne warunki do prezentacji produktów Ekoplon mają placówki samoobsługowe. – Tam możemy ustawić samodzielne regały czy stojaki z półkami na wszystkie oferowane przez nas produkty. Ta forma ekspozycji  wymaga co prawda miejsca na postawienie stojaka, ale nie burzy przestrzeni między regałami – przekonuje Anna Jurga.
Przedstawiciele handlowi w uzgodnieniu z danym punktem sprzedaży dostarczają te materiały nieodpłatnie, uzgadniając przy tym czas ekspozycji, który częstokroć wsparty jest promocją. Wówczas istnieje dodatkowo możliwość dostarczenia do placówki m.in. markowej tablicy suchościeralnej, na której można wypisać promocyjne ceny nawozów.
Anna Jurga nadmienia: – W zależności od wielkości obiektu handlowego stosowane są dodatkowe środki i materiały POS poprawiające widoczność naszych marek.
Jeżeli chodzi o samo ustawienie towarów, firma proponuje stand tekturowy na butelki z płynnymi nawozami, stojak międzydoniczkowy i na doypacki, regał z toperem, kratkę z toperem i clipstrip – specjalny pasek na 12 sztuk doypacków. Ekoplon udostępnia też swoim partnerom biznesowym materiały do obrandowania półek, takie jak wobblery pokryte folią oraz linery na ceny, a także inne elementy oznakowania wewnętrznego, m.in. stand w kształcie postaci, tablice PCV z grafiką i naklejki na podłogę z laminatem podłogowym.

Zza lady
Dla placówek ogrodniczych, w których sprzedaż nawozów odbywa się zza lady, firma również przygotowała atrakcyjne materiały wspierające sprzedaż: listwy cenowe, stoppery, tablice na promocyjne ceny, podkładki z grafiką, naklejki oraz bilonownice.
Ponadto przedstawiciele handlowi Ekoplonu starają się przekonać kierowników bądź właścicieli centrów ogrodniczych, by ekspozycja nawozów obejmowała na jednej półce sprzedażowej wszystkie pozycje asortymentowe i aby półka ta znajdowała się na wysokości wzroku klientów, co w znaczącej mierze wpływa na liczbę sprzedanych produktów.

 

 

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: