Uwolnione emocje w Poznaniu

Inspirujące i konstruktywne spotkanie, ponad 7 godzin merytorycznych i pouczających dyskusji, 6 prelegentów i aż 250 przedstawicieli branży ogrodniczej – to tylko niektóre z licznych punktów bogatego programu jubileuszowego V Forum Branży Ogrodniczej, które  w dniach 5-6 listopada odbyło się  w Poznaniu

Jubileuszowa konferencja z tematem  przewodnim  „Uwolnij emocje” było rzeczywiście pełne emocji, pozytywnych wrażeń, inspiracji oraz osobistych doświadczeń. Wiele osób dotychczas doskonale w branży znanych pokazało się z zupełnie innej strony, podzieliło się z uczestnikami – branżowymi kolegami prywatnymi doświadczeniami.
V Forum Branży Ogrodniczej zainaugurował  Jarosław Olewicz, wydawca magazynu „Biznes Ogrodniczy” , inspirującą prezentacją poświęconą V generacji sprzedaży, która już od samego początku wyzwoliła w słuchaczach  silne emocje. Spostrzeżeniami na temat nastrojów w branży ogrodniczej podzieliła się  dr Izabella Anuszewska, Research Unit Director z instytutu Millward Brown SMG/KRC. – Branża ogrodnicza jest w doskonałej kondycji. W opinii ponad 1/3 ankietowanych w najbliższym roku  sytuacja poprawi się, a sprzedaż będzie rosła. Dla ponad 50% badanych sytuacja w branży utrzyma się na zbliżonym do dotychczasowego, dobrym poziomie – podkreśliła w swoim wystąpieniu dr Anuszewska.

 Tematykę emocji w budowaniu wizerunku firmy kontynuowała Violetta Ratajczak, dyrektor sprzedaży na Europę Środkową i Wschodnią Vilmorin Garden. To niezwykle emocjonujące i jednocześnie osobiste wystąpienie Violetty Ratajczak, która opowiedziała o działaniach marketingowych wykorzystywanych w budowaniu wizerunku firmy poruszyło wszystkich słuchaczy.  Dopełnieniem pierwszej części Forum był panel dyskusyjny, którego uczestnicy rozmawiali o roli emocji i zaufania w świecie nowoczesnego biznesu.  W panelu dyskusyjnym wzięły udział: Karolina Kałdońska, dyrektor zarządzająca „Biznesu Ogrodniczego”, Violetta Ratajczak, Magdalena Wędrowska, właścicielka Szkółki Clematisy M.K.J. Wędrowskcy oraz Marzena Bartosiewicz, właścicielka Centrum Ogrodniczego Hortorus.
 Drugi blok tematyczny rozpoczęła Eka Barcys z Euromonitor International z Wilna, gość specjalny V Forum, przedstawiając wyniki badań na temat wyzwań, trendów i kierunków rozwoju branży ogrodniczej w Polsce, w Europie i na świecie.   – Sytuacja w branży ogrodniczej jest stabilna, na rynku nie ma istotnych zawirowań. Polska odpowiada za 1% przychodów europejskich w branży ogrodniczej, ale liczba ta stopniowo wzrasta – podsumowała Eka Barcys, Research Analyst Home&Tech w firmie Euromonitor International.
Marcelin Matusiak, Construction Team Manager, Chairman of Industrial Team CEE, GfK Polonia podzielił się ze słuchaczami wynikami badań dotyczącymi obszaru oddziaływania marketów budowlanych DIY na polski handel ogrodniczy.  – Z analizy GfK wynika, że konkurencja ze strony marketów i dyskontów DIY dotyczy każdej placówki detalicznej zlokalizowanej w pobliżu dużego miasta.  „Bezpieczne” pozostają jedynie centra leżące na obszarach słabiej zurbanizowanych. Te obszary kurczą się jednak z roku na rok. Sieci handlowe DIY wkraczają do coraz mniejszych aglomeracji zajmując lokalizacje o atrakcyjnym potencjale – zauważył Marcelin Matusiak.
 W ramach drugiego panelu dyskusyjnego uczestnicy spotkania rozmawiali na temat synergii działań i przyszłości grup zakupowych w branży ogrodniczej. Na ten temat w wystąpieniu mówił Tomasz Tracz, prezes nowo powstałej grupy zakupowej Dobre Centrum Ogrodnicze. W panelu dyskusyjnym wzięli udział: Jarosław Mokrzecki, dyrektor operacyjny ds. sprzedaży i marketingu w firmie Sumin, Paweł Zakrzewski, prezes firmy Rolimpex, Tomasz Tracz i Juliusz Pakuński, DIY Project Manager Dachser.
– Cieszymy się z rozwoju Forum i coraz większego zaangażowania przedstawicieli branży w tę inicjatywę. Jesteśmy przekonani, że możliwość spotkania i dyskusji w tak szerokim gronie zaprocentuje w przyszłości. Już teraz serdecznie zapraszamy na VI edycję – mówi Karolina Kałdońska, wiceprezes wydawnictwa Media Experts.

Strategicznym partnerem V Forum Branży Ogrodniczej była firma Vilmorin Garden. Partnerami tego wydarzenia zostały firmy: Deforche Construct, Dachser, Rolimpex, Briggs & Stratton, NAC, PSCO,  marka Athena oraz marka Karaska.

REKLAMA
Targi Zieleń to życie