Tegoroczna konferencja prasowa, na którą dziennikarzy z całego świata zaprosili organizatorzy targów spoga+gafa odbyła się 15-16 maja w Hilton Syon Park w Richmond. „Biznes Ogrodniczy” reprezentował Jarosław Olewicz, wydawca. Podczas konferencji podkreślano, że widać globalną zmianę w nastawieniu klientów, którzy coraz mniej chętnie robią zakupy w dużych centrach handlowych, kosztem powrotu do lokalnych sklepów
Organizatorzy targów spoga+gafa co roku zapraszają dziennikarzy z całego świata na konferencję zapowiadającą te najważniejsze i największe targi branży ogrodniczej. Tegoroczne spotkanie odbyło się w Londynie. Organizatorzy rozpoczęli konferencję od posumowań ubiegłorocznej edycji targów. Po rekordowej liczbie odwiedzających w 2016 roku, w ubiegłym roku osiągnięta została także rekordowa liczba wystawców. Tegoroczna edycja spoga + gafa, która odbędzie się w dniach od 2 do 4 września w Kolonii zapowiada się równie imponująco.
spoga + gafa to przede wszystkim międzynarodowa platforma trendów, podczas której można zobaczyć jak rozwija się branża ogrodnicza. To wydarzenie numer jeden dla przedstawicieli branży ogrodniczej z całego świata. Targi są jedyne w swoim rodzaju pod względem zakresu i zróżnicowania tematyki, dostępnego asortymentu oraz ilości międzynarodowych wystawców i zwiedzających – podkreślała Katharina C. Hamma, Chief Operating Officer of Koelnmesse GmbH
Aktualne 98 % powierzchni jest już zarezerwowane. Na powierzchni wystawienniczej obejmującej łącznie 230 000 metrów kwadratowych, a więc o 5000 metrów kwadratowych więcej niż w roku ubiegłym, najważniejsi dostawcy zaprezentują swoja ofertę.
Z ponad 2100 wystawcami z ok. 60 krajów, spoga + gafa pozostaje największą międzynarodową wystawą zielonego biznesu na świecie.
Wszystkie segmenty ogrodnicze znajdą się w halach 1-10, na bulwarze centralnym i północnym, na całym placu i w przestronnych pomieszczeniach na powietrzu między halami 6 i 8. W tym roku w dziale mebli ogrodowych, grilli i dekoracji wewnętrznych po raz kolejny będzie można zobaczyć największą ofertę na świecie. Te kategorie znajdą się w salach 1 do 4, 5,2, 9 i 10,1, zajmując 121 000 metrów kwadratowych, to największy segment targów.
Organizatorzy zaznaczyli także, że widać globalną zmianę w nastawieniu klientów, którzy coraz mniej chętnie robią zakupy w dużych centrach handlowych, kosztem powrotu do lokalnych sklepów oraz coraz chętniej kupują rzeczy używane na tzw. pchlich targach. Nastąpił wzrost świadomości ekologicznej i środowiskowej, dlatego klienci coraz chętniej kupują produkty naturalne, zwiększyła się także ich wiedza na temat. Modne stają się jadalne sztućce, które wypierają plastikowe, widać coraz mniejsze zużycie reklamówek, rośnie sprzedaż lokalnych producentów kosztem masowych zakupów produktów z przemysłu rolno-spożywczego. Te wszystkie zmiany powinna także wykorzystać branża ogrodnicza.