W sklepach będzie rosło znaczenie multimedialnych materiałów POS

W 2013 roku liczba nośników DS (Digital signage, czyli elektronicznych nośników prezentujących informacje i reklamy w sklepie lub centrum handlowym) w Polsce była szacowana na ponad 60 000. Jeszcze w roku 2010 było ich niecałe 20 000. Liczba ta systematycznie rośnie i w roku 2015 ten wzrost na pewno się utrzyma. DS stają się coraz bardziej interaktywne – śledzą ruch użytkownika, reagują na jego gesty, potrafią prezentować różną treść w zależności od tego co się dzieje w okolicy nośnika – prognozuje Anna Przybylska, managing director, Paperhat Poland

Można przypuszczać, że niedługo komunikację przez smarfona będą prowadziły z klientami nie tylko całe sklepy, ale też konkretne materiały POS umieszczone na przykład w hali hipermarketu zachęcające do odwiedzenia konkretnego stoiska. Obecnie materiałów POS w jednym hipermarkecie znajduje się już około kilkunastu tysięcy. Dlatego materiały POS już wykorzystują wszystkie zmysły – odtwarzają muzykę, generują przyjemny zapach i dają możliwość dokładnego zapoznania się z produktem. Firmy, decydując się na druk różnego rodzaju materiałów marketingowych lub POS coraz częściej troszczą się o to, aby takie materiały były wykonane w zgodzie z naturą. Rośnie popularność kartonowych płyt o strukturze plastra miodu, z których można tworzyć dekoracje, meble czy stoiska targowe, które są lekkie, wytrzymałe i stosunkowo tanie w realizacji. Będzie wzrastać popularność drewna jako materiału, z którego wykonane są POSy.
Uwagi klienta nie można rozproszyć, dlatego materiały wykorzystywane w retail są i będą przede wszystkim proste i funkcjonalne. Będziemy więc obserwować coraz powszechniej stosowane rozwiązania modułowe, które pozwolą tworzyć różne konstrukcje w zależności od potrzeb. Moduły mają wiele zalet – można je wykorzystywać w wielu kampaniach, łatwo można je przebrandować i wreszcie – są łatwiejsze w składowaniu i transporcie.

Do użytku wejdą multimedialne plakaty, które są niewiele droższe od tradycyjnej instalacji, a pozwalają prezentować znacznie więcej treści, są trwalsze, tańsze dla reklamodawcy, który nie musi produkować plakatu i odporne na wpływ światła słonecznego czy warunków atmosferycznych.

Wszystkie te trendy mają ważną cechę wspólną – musi być szybciej, taniej, skuteczniej. Komunikaty trafiające do nas będą coraz lepiej dobrane, będą coraz wyraźniej eksponować produkt lub usługę i wreszcie – będą coraz bardziej interaktywne.

 
Źródło: dla handlu

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: