Podczas tegorocznej edycji Wystawy „Zieleń to Życie 6 firm produkujących sadzonki kwiatów rabatowych, ziół, warzyw oraz bylin do uprawy na balkony i tarasy postanowiło połączyć siły, zorganizować konferencję oraz zaprezentować swoją ofertę, tworząc wspólną wyspę pod hasłem Horti Flower Show, aby razem rozwijać rynek i kategorię, w której działają
Tekst: Agnieszka Idziak
Z pozoru konkurencyjne firmy w dobrej sprawie znalazły wspólny język, Vitroflora, Plantpol, Florensis, Haubitz Polska, Syngenta i Volmary, mimo że na co dzień konkurują ze sobą, podczas Wystawy „Zieleń to Życie” połączyły siły, aby wspólnie promować wśród klientów sadzonki kwiatów rabatowych oraz bylin do uprawy na balkony i tarasy. Pierwszego dnia Wystawy odbyło się otwarte seminarium pt. „Potencjał ogrodnictwa miejskiego – jak zaspokoić potrzeby dzisiejszych konsumentów?”. Jarosław Olewicz, wydawca „Biznesu Ogrodniczego”, opowiedział o konsumencie XXI w., jego potrzebach i oczekiwaniach oraz o roli ekspozycji w sprzedaży. Następnie przedstawiciel każdej z firmy przedstawił swoją ofertę. – Zaprezentowaliśmy szczególnie polecane przez nas odmiany warzyw – także szczepionych, ziół i owocowych krzewów do amatorskiej uprawy w pojemnikach i ciekawostki wzbudzające zainteresowanie. Mimo konkurencji każda z firm wybrała coś ze swojej produkcji, w czym jest szczególnie silna i czym może się pochwalić – mówi Julian Majchrzak, przedstawiciel Volmary. Podczas Wystawy w hali 3 stoiska 6 wspomnianych firm stworzyło kolorową wyspę. – „Zieleń to Życie” kojarzy się z imprezą szkółkarską, nam zależało na pokazaniu, że sadzonki to także ważna jej część, a promocja roślin balkonowych jest bardzo potrzebna. Ogrodnictwo w przestrzeni miejskiej zyskuje coraz większe znaczenie i właśnie na ten trend chcieliśmy zwrócić szczególną uwagę naszym klientom. Podczas seminarium skupiliśmy się na zaprezentowaniu oferty traw i turzyc – podsumowuje Dariusz Śnieg, dyrektor marketingu w firmie Vitroflora. Mariusz Federowicz, menadżer ds. produktu w firmie Florensis, dodaje: –
Podczas seminarium skupiliśmy się na naszej ofercie szałwii i lawendy. Mimo że jako firmy konkurujemy ze sobą, zdecydowaliśmy się na wspólne działanie, aby wspierać naszych klientów i pokazać im, że razem możemy rozwijać rynek. Oni także mogą się łączyć i ze sobą współpracować, aby osiągnąć więcej, to trend popularny na zachodzie Europy.
6 liderów pokazało, jak duża siła jest w synergii działań. – Abyśmy wszyscy mogli się rozwijać, musi rosnąć rynek. Na nas, jako na producentach, spoczywa obowiązek podejmowania działań, które spowodują, że na znaczeniu będzie zyskiwać cała kategoria, w której działamy – wyjaśnia Paweł Marcinkowski z firmy Plantpol. – Nasza inicjatywa spotkała się z bardzo pozytywnym odzewem ze strony klientów, którzy gratulowali nam pomysłu. Podczas seminarium opowiedzieliśmy o naszej pelargonii Calliope – mówi z kolei Bartłomiej Pierzchalski, technical specialist Flowers EAME w firmie Syngenta. Anna Osiecka z firmy Haubitz opowiedziała o walorach róż – nie tylko dekoracyjnych, ale i o tym, jakie róże warto polecać do miejsc, w których chcą je widzieć klienci – na balkonach, tarasach, ogródkach restauracyjnych, reprezentacyjnych rabatach, parkach i miejskich ogrodach. – Nasz pomysł spotkał się bardzo pozytywnym odzewem, na targi przybyło bardzo dużo klientów – podsumowuje Anna Osiecka.