Wiedza, trendy, marzenia

 – Staramy się dostrzegać i odpowiadać na bardzo różne potrzeby wszystkich uczestników Wystawy. W tym roku przyciągać na nią będzie oferta nowych wystawców, których jest ponad 20%, bogaty program seminariów branżowych oraz FLOWER EXPO POLSKA, gdzie zaprezentuje się 60 firm z 4 kontynentów – mówi Agnieszka Żukowska, dyrektor wystawy Zieleń to Życie, która w tym roku odbędzie się w dniach od 1 do 3 września  

 

 

Rozmawia: Michał Gradowski

 

 

Jakie będą najważniejsze nowości na tegorocznej Wystawie, poza roślinami zgłoszonymi do renomowanego konkursu?

Nowości to jeden z najważniejszych magnesów, który przyciąga na targi zarówno wystawców, jak i zwiedzających. Oczywiście te prezentowane w Konkursie Roślin Nowości to nie wszystko, co mają do pokazania wystawcy. Wielu z nich przedstawia nowe rozwiązania techniczne czy marketingowe. Tak będzie i w tym roku. Na tegorocznej wystawie jest także sporo nowych firm – ponad 20%. Nowością będą także propozycje programowe – w tym kilka ,,gorących” tematów.  Nowa będzie również formuła części spotkań – więcej bezpłatnych, otwartych prezentacji. Miło mi także zapowiedzieć premierę naszego flagowego tytułu – nowego wydania Katalogu Roślin – ,,must have” dla wszystkich zajmujących się roślinami zawodowo i hobbystycznie.

 

 

Jakie punkty bogatego programu seminariów i spotkań branżowych towarzyszących Wystawie są szczególnie warte polecenia?

Najliczniejsze grupy odwiedzających Wystawę to producenci roślin, architekci krajobrazu i firmy wykonujące ogrody oraz osoby zajmujące się szeroko pojętym handlem ogrodniczym – dla nich przygotowaliśmy główne punkty programu. Nie zapominamy jednak o innych uczestnikach Wystawy –samorządowcach odpowiedzialnych za zieleń publiczną, deweloperach i osobach zarządzających osiedlami mieszkaniowymi. Poszerzyliśmy także program dla osób zajmujących się kwiatami i florystyką. Nasi holenderscy partnerzy zorganizują florystyczne pokazy i branżowe prelekcje. Czytelników „Biznesu Ogrodniczego” chciałabym zachęcić do zwrócenia uwagi na czwartkowy program, który w tym roku jest podzielony na dwie części. W pierwszym bloku ,,Wiedza dla producentów” zostaną poruszone m.in. zagadnienia dotyczące prawnej ochrony nowych odmian, paszportowania roślin – wykład eksperta z PIORIN i problematyki gwarancji na materiał roślinny. Nie zabraknie także takich tematów jak wartość dodana w handlu roślinami czy skuteczne sposoby na przyciągnięcie uwagi konsumentów. Drugi blok został natomiast przygotowany dla tych, którzy zajmują się handlem ogrodniczym – zarówno hurtowym, jak i detalicznym. W jego ramach omawiane będą m.in. takie tematy jak zarządzanie zespołem, dostawami roślin czy skuteczny marketing.Warto dodać, że seminaria są bezpłatne, wystarczy zarejestrować się na stronie www.zielentozycie.pl.

 

 

W tym roku na Wystawie po raz pierwszy zagości FLOWER EXPO POLSKA – nowy dział dedykowany kwiatom ciętym, doniczkowym i innym produktom związanym z branżą florystyczną. Jakie było zainteresowanie wystawców tym nowym pomysłem? 

Zainteresowanie od początku było bardzo duże, choć ze względu na czas -– projekt ruszył dopiero w styczniu – nie było łatwo. Wiele dużych, globalnych firm miało już zaplanowaną aktywność na ten rok. Jednak – dzięki intensywnym działaniom, a przede wszystkim konkretnym argumentom świadczącym o potencjale naszego rynku i rosnącej sprzedaży roślin w Polsce – wiele firm podjęło pozytywne decyzje. Swoją ofertę zaprezentuje 60 przedsiębiorstw z 4 kontynentów, zobaczymy kwiaty nie tylko z Europy: Holandii, Niemiec i Polski, ale także z Kolumbii, Ekwadoru, Kenii, Tajlandii, Indii czy Chin. To oferta, jakiej w Polsce jeszcze nie było. Wystawcy zaprezentują się w Hali nr 4 – wolnostojącej, z przejściem również przez Halę 1 – hala szkółkarska.

 

 

Jedną z prelekcji w ramach „Wiedzy dla handlu”, na temat logistyki i dystrybucji w handlu ogrodniczym, wygłosi Theo Tiegelaar. Dlaczego warto wziąć udział w tej prezentacji?

Theo Tiegelaar to doświadczony ekspert, jeden z menadżerów pracujący dla holenderskich firm Grondmij, a obecnie Kenlog, zajmującej się doradztwem biznesowym, opracowywaniem strategii, zarządzaniem i marketingiem dla sektora ogrodniczego. Theo od blisko 18 lat pracuje także w Polsce. Jest jednym z inicjatorów i koordynatorów klastra rolno-spożywczego „Agrofresh Park Poland” w Łodzi, powstającego z inicjatywy grupy firm holenderskich i polskich, bezpośrednio lub pośrednio zaangażowanych w łańcuch dostaw świeżej żywności i innych ,,zielonych” produktów – także ozdobnych. Jego praktyczna znajomość procesu dystrybucji z uwzględnieniem polskiej specyfiki z pewnością będzie inspirująca.      

 

 

Na tegorocznej Wystawie mamy też wątek „bajkowy” – gościem specjalnym Dnia Architekta Krajobrazu będzie Luc Behar-Bannelier, który odpowiada za zieleń w paryskim Disneylandzie. W jaki sposób jego wiedza może pomóc w projektowaniu polskich ogrodów?  

Tworzenie ogrodów to spełnianie marzeń – czasem bajkowych. Ogród jest piękny wtedy, gdy jest w nim magia i czar. Architekci krajobrazu i ogrodowi dizajnerzy zajmują się tworzeniem takich właśnie magicznych scenerii, budują nastroje i spełniają marzenia. Poza talentem i wyobraźnią muszą mieć jednak praktyczną wiedzę – przyrodniczą, ogrodniczą, inżynieryjną. ,,Marzenie” ma działać. O tym, jak tworzyć sprawnie działające, ale zarazem ,,bajkowe” organizmy ogrodowe opowie nasz gość. Luc ma olbrzymie doświadczenie, przed pracą w paryskim Disneylandzie przez ponad 20 lat praktykował w Kanadzie, USA i Francji. Dużo podróżuje, jest częstym gościem międzynarodowych konferencji i seminariów związanych z ogrodnictwem i architekturą krajobrazu. Podczas sobotniego seminarium będzie mówił także o trendach w architekturze krajobrazu w nadchodzącej dekadzie. Tworzenie parków rekreacji i rozrywki to również biznes – projektanci powinni poznać jego reguły. To dziedzina projektowania, która będzie się w Polsce rozwijała.

 

 

 

REKLAMA