Ponad 30 europejskich dziennikarzy z prasy poświęconej branży ogrodniczej wzięło udział w IV edycji konferencji Vestire il Paesaggio. Nie zabrakło na niej przedstawicieli „Biznesu Ogrodniczego”
Od 9 do 12 grudnia w toskańskiej Pistoi po raz czwarty odbyła się międzynarodowa konferencja poświęcona architekturze krajobrazu. Wzięli w niej udział dziennikarze m.in. z Hiszpanii, Ukrainy, Węgier, Rosji, Rumunii, Czech, Polski, Holandii, Anglii, Niemiec, Francji, Finlandii, Danii i ze Szwecji. Poza rozmowami na temat rozwoju i trendów w kształtowaniu terenów zielonych, uczestnicy sympozjum odwiedzili największe szkółki z regionu.
Włochy słyną z bardzo silnych tradycji szkółkarskich. Obok Holandii i Niemiec są jednym z najważniejszych dostawców drzew i krzewów ozdobnych w Europie.
Plan spotkania w Pistoi był niezwykle napięty. Dziennikarze odwiedzili tamtejszą giełdę roślin Tuscan Flower Market, firmę Flora Toscana oraz szkółki Zelasi, Nursery Molendi, Zelari Plants, Vignoli Nurseries, Romiti Nurseries, Giorgio Tesi Group, Experimental Center for Nursery, Vannucci Plants. Powierzchnia produkcji drzew i krzewów w regionie Pistoi wynosi ok. 5 tys. ha, co stanowi mniej więcej 40% ogólnego areału zajmowanego przez włoskie szkółki, zajmuje się nią ok. 1,2 tys. gospodarstw. Włosi proponują wysokiej jakości rośliny, a niektóre odmiany w aż 98 % są eksportowane.
Uczestnicy spotkania mogli zobaczyć m.in. dekoracje świąteczne wykonane z różnych gatunków roślin, m.in. z magnolii ‘Grandiflora’.
Spotkanie z założenia ma być miejscem wymiany pomysłów dla osób z zielonej branży, dostarczać inspiracji i poszerzać horyzonty. Największą korzyść z konferencji odnoszą szkółkarze z rejonu Pistoi, którzy mają możliwość zaprezentowania potencjału produkcyjnego tej okolicy.
– Jako branżowe medium nieustannie poszukujemy nowych inspiracji i informacji. Uczestnictwo w takich wydarzeniach, jak konferencja Vestire il Paesaggio, rozwija i otwiera na nowe pomysły. Takie wyjazdy pozwalają nam zobaczyć, jak branża ogrodnicza rozwija się w innych krajach. To znakomita okazja do poznania nowych rozwiązań, ale też porównania ich z naszym rodzimym rynkiem – podsumowuje Jarosław Olewicz, dyrektor ds. strategii i rozwoju „Biznesu Ogrodniczego”, obecny w Pistoi.
W spotkaniu wzięli udział Wojciech Górka z magazynu Szkółkarstwo, Alicja Cecot, dziennikarz i Katarzyna Pruchniewicz, konsultantka PR Green sektor.