Z Pokonem w Holandii

Jak skutecznie przyciągnąć uwagę klienta w sklepie? Jak zwiększyć sprzedaż w centrum ogrodniczym? Co wpływa na zainteresowanie klientów konkretnymi produktami?  – odpowiedzi na te pytania poznali uczestnicy 4. edycji targów Retail Experience Garden, które odbyły się w dniach 5-6 lutego w Boskoop. Redakcja „Biznesu Ogrodniczego” na zaproszenie firmy Pokon wzięła udział w tym wydarzeniu

Retail Experience Garden to impreza, która rozpoczyna sezon handlowy w branży ogrodniczej. Właściciele centrów ogrodniczych podczas tegorocznej edycji poznali w Boskoop nie tylko wprowadzane nowości, ale przede wszystkim najnowsze rozwiązania i pomysły merchandisingowe.
Organizatorzy stworzyli idealną przestrzeń pełną inspiracji, koncepcji i prezentacji asortymentu w miejscu sprzedaży.
Podczas Retail Experience Garden właściciele sklepów i centrów ogrodniczych zobaczyli efektowne rozwiązania ekspozycyjne wpływające na zwiększenie sprzedaży oraz poznali zasady skutecznego cross-sellingu. Zwiedzający dowiedzieli się, na co powinni zwrócić uwagę we własnych centrach.

– Od lat obserwuję specyfikę rynku ogrodniczego w Holandii i podglądam rozwiązania prezentowane w tamtejszych centrach ogrodniczych. Warto szukać nowych możliwości i inspiracji, aby rozwijać własne centrum. Na targach Retail Experience Garden byłem po raz pierwszy, oceniam je bardzo pozytywnie. Atmosfera wystawy była naprawdę wyjątkowa. Możliwość przeprowadzenia bezpośrednich rozmów z osobami, z którymi handlujemy, a dotychczas kontaktowaliśmy się tylko telefonicznie, była bardzo istotna. Przedstawiciele marki Pokon pytali nas o to, jakie rozwiązania są dla nas ważne, co chcielibyśmy zmienić i jakie mamy oczekiwania, to bardzo ułatwi naszą współpracę. Podczas targów zobaczyłem bardzo dużo ciekawych podpowiedzi dotyczących zaaranżowania przestrzeni w centrum i wyeksponowania asortymentu – podsumowuje Artur Cisek, właściciel Centrum Ogrodniczego „Dom Ogród Cisek”, który był obecny na targach.

Targi uzupełniał bardzo kompleksowy program merytoryczny, wiedzą dzielili się eksperci z wieloletnim doświadczeniem w pracy z centrami ogrodniczymi, m.in. Erwin Meier-Honneger, którego mogliśmy posłuchać także w Polsce podczas Wystawy Zieleń to Życie, Joep Ebben, Rudy van Belkom oraz Edward Webbs.

Firma Pokon znalazła się wśród wystawców Retail Experience Garden, miała bardzo efektowne stoisko, na którym promowano nowoczesne rozwiązania merchandsingowe.
 
 – Firma Pokon uczestniczy w targach Retail Experience Garden w Boskoop od pierwszej edycji. Nie jest to typowa wystawa – to miejsce, gdzie pokazywane są gotowe rozwiązania na zaaranżowanie efektownej ekspozycji w centrach ogrodniczych. Na Retail Experience Garden pokazywane są nowości oraz innowacyjne rozwiązania. W tym roku po raz pierwszy zaprosiliśmy do Boskoop naszych klientów, aby zobaczyli jak mogą w swoich centrach wyeksponować produkty marki Pokon, nie tylko na półkach, ale również wśród roślin i donic. Marka Pokon skupia się na wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań merchandisingowych, które wpływają na zwiększenie sprzedaży, zwracając uwagę klienta na produkt.  Klienci mogli zobaczyć nasze nawozy i podłoża nie tylko na stoisku, ale także w specjalnie przygotowanych miejscach ekspozycji – mówi Grażyna Lipiak, Product Manager w firmie Victus-Emak.  – Dodatkowym atutem wystawy było wspólne przejście całej ekspozycji z holenderskim stylistą Romeo Sommersem, który zajmuje się wyszukiwaniem nowych trendów na rynku ogrodniczym. Wskazywał on na elementy, które są ważne w miejscu sprzedaży. Przede wszystkim zwrócił uwagę uczestników na to, że aby skutecznie sprzedawać, trzeba pokazywać klientom gotowe rozwiązania – jak komponować rośliny z doniczkami, czy też koszykami – dodaje Grażyna Lipiak.
 

REKLAMA
Targi Zieleń to życie