W centrum ogrodniczym warto stworzyć dział zoologiczny, na którym można zarabiać przez cały rok. Jak to zrobić, aby odnieść sukces?
Tekst: Agnieszka Idziak
Klient centrum ogrodniczego to pasjonat, który nie tylko jest miłośnikiem zieleni kupującym tradycyjne produkty ogrodnicze, jak nawozy, nasiona czy oczywiście rośliny, ale bardzo często ma także psa, kota czy inne zwierzę towarzyszące. Dlatego właściciele centrów ogrodniczych powinni pomyśleć o poszerzeniu swojej oferty o produkty zoologiczne, które zapewnią sprzedaż całoroczną. W branży zoologicznej, tak jak i w ogrodnictwie, niezwykle ważne jest indywidualne podejście do klienta. Właściciele pupili chętnie rozmawiają o swoich podopiecznych, tak jak o swoich ogrodach, tarasach i balkonach. Poszukują więc sprzedawcy, który sprawdzi się jako cierpliwy słuchacz i jednocześnie dobry doradca. Jak widać, te dwie branże łączy więcej, niż można by się spodziewać.
Doskonale zorganizowany dział zoologiczny znajduje się np. w Centrum Ogrodniczym Majewscy w Legnicy. Klienci znajdą tu absolutnie wszystko, od pokarmów dla zwierząt, przez legowiska, smycze, dział akwarystyczny po zabawki oraz żwirki. A to tylko część asortymentu. – U nas dział zoologiczny zajmuje powierzchnię 1 tys. m². Trzeba podkreślić, że zoologia to bardzo pracochłonna kategoria, ponieważ trzeba mieć bardzo zróżnicowaną ofertę. Można porównać ten dział do oferty sklepu spożywczego, każdy klient ma swoje upodobania i jeżeli raz czegoś nie znajdzie, ponownie już nie wróci. Szczątkowa oferta spali na panewce – nie warto nawet zaczynać. Ale odpowiadając na pytanie, czy warto, mówię zdecydowane tak! Ten dział pozwala nam zarabiać w styczniu oraz lutym – komentuje Sławomir Majewski, właściciel Centrum Ogrodniczego Majewscy.
Asortyment w tej placówce jest uporządkowany, poukładany tematycznie, zakupy zdecydowanie ułatwiają doskonale zorganizowane strefy ‘shop in shop’, które bardzo sprzyjają zakupom. – Widząc duży potencjał kategorii zoologicznej chcemy stworzyć w naszym centrum salon usług pielęgnacyjnych dla zwierząt oraz zaproponować na stałe usługi weterynarza. Nasze centrum będzie miejscem, w którym klienci będą mogli w kompleksowy sposób zadbać o swoich pupili – dodaje Sławomir Majewski.