„Zieleń to Życie” – kwitnący rynek

 Ogrodowe trendy, bogactwo roślin, nowości oraz koncepty marketingowe – w hali Expo XXI w Warszawie odbyła się 24 edycja międzynarodowej Wystawy „Zieleń to Życie” pod patronatem magazynu „Biznes Ogrodniczy” oraz „Garden & Trends”. Najlepszą rośliną wystawy został miskant chiński ‘Memory’ ze Szkółki Daglezja Artur Maj

 

 

Tekst: Agnieszka Idziak

 

Przez 3 dni, od czwartku do soboty 1-3 września halami przy ul. Prądzyńskiego władali ogrodnicy i floryści z całego świata. W wystawie wzięło udział 320 wystawców z 17 krajów. Po raz pierwszy na targach „Zieleń to Życie” pojawiły się kwiaty cięte i doniczkowe w ramach wystawy Flower Expo. Agnieszka Żukowska, organizatorka imprezy, podczas uroczystej ceremonii otwarcia podkreślała, że ważną rolą targów jest popularyzacja dobrych praktyk oraz pokazywanie miłośnikom zieleni możliwości, z jakich mogą skorzystać przy zakładaniu własnych ogrodów. Wojciech Wróblewski, prezes Związku Szkółkarzy Polskich z kolei wspomniał, ze Wystawa to wiele lat doświadczeń oraz rozwoju nie tylko branży szkółkarskiej, ale i produkcji oraz logistyki. Organizatorzy zaznaczali jak ważna jest możliwość spotkania się w jednym miejscu oraz porównania ofert i zapoznania się z trendami. Wymiana wiedzy i doświadczenia są niebywale istotne dla rozwoju rynku.

 

 

W tym roku szkółkarze przygotowując ekspozycję bardzo mocno akcentowali rolę edukacyjną, pokazywali gotowe rozwiązania oraz ciekawe pomysły aranżacyjne. – Naszą rolą jest inspirowanie klientów, dlatego przygotowaliśmy stoisko, które ma pokazać jak klienci mogą zaaranżować przestrzeń w ogrodzie – mówi Bronisław Szmit, właściciel Szkółki Szmit. – Stoisko urządziliśmy według koncepcji ogrodu pokazowego, który zawiera rozwiązania możliwe do zaadaptowania w ogrodach odwiedzających nas gości – dodaje Anita Frątczak, właścicielka firmy Nifra. Celem Wystawy jest nie tylko sprzedaż, pokazywanie roślin, ale przede wszystkim inspirowanie klientów, pokazanie oferty w taki sposób, aby na długo pozostała w pamięci odwiedzających. – Otrzymaliśmy Złoty Wawrzyn za najlepsze stoisko i bardzo nas to cieszy. Pokazanie ciekawych rozwiązań w ogrodzie jest bardzo ważne. Obecnie naszą rolą jest nie tylko produkowanie roślin, wprowadzanie nowości, ale przede wszystkim pokazywanie klientom jak mogą wypoczywać w ogrodach i zorganizować niesamowitą przestrzeń wypoczynku – podkreśla Jakub Kurowski, właściciel Szkółki Kurowscy.

 

 

W tym roku na Wystawie zdecydowanie królowały byliny oraz drzewa i krzewy owocowe. Szkółki prezentowały także koncepty sprzedażowe. Ciekawy pomysł – In your PATIO – zaprezentowała Szkółka Piotr Koś. – Coraz więcej osób chce mieć drzewa i krzewy owocowe na balkonach i tarasach. Dostrzegając te oczekiwania, postanowiliśmy przygotować w ofercie specjalnie coś dla nich. W skład naszej serii wchodzą jabłoń, jeżyna bezkolcowa, minikiwi, figowiec. Podczas przygotowywania zestawu kierowaliśmy się tym, by rośliny idealnie nadawały się do uprawy w donicach, a jednocześnie nie zajmowały zbyt wiele miejsca. Zależało nam również na tym, by ich uprawa była stosunkowo prosta, a czas oczekiwania na zebranie owoców z krzewów nie był długi – mówi Anna Kość, właścicielka.

 

 

Ważnym elementem Wystawy było przyznanie nagrody dla najlepszej rośliny. W tym roku złoty medal otrzymała Szkółka Daglezja Artur Maj za miskant chiński ‘Memory’ – to szybko rosnąca trawa ozdobna tworząca wyprostowane kępy, u dołu węższe, u góry szerokie, jesienią zwieńczona dużymi, jedwabistymi kwiatostanami. Roślina dorasta do 2,5 m wysokości. Podczas tegorocznej edycji „Zieleń to Życie” po raz pierwszy została przyznana nagroda dziennikarzy, która trafiła do szkółki Szmit za wierzbę smukło szyjkową ‘Mt Aso’. Niewysoki krzew o luźnym, płaskokulistym pokroju atrakcyjny ze względu na wyjątkowo ozdobne, czerwonoróżowe bazie. Bronisław Szmit podkreśla jej duży potencjał florystyczny, bowiem idealnie sprawdzi się jako dodatek do kompozycji na wiosnę.

REKLAMA