„Zieleń to Życie” – kwitnący rynek

 Ogrodowe trendy, bogactwo roślin, nowości oraz koncepty marketingowe – w hali Expo XXI w Warszawie odbyła się 24 edycja międzynarodowej Wystawy „Zieleń to Życie” pod patronatem magazynu „Biznes Ogrodniczy” oraz „Garden & Trends”. Najlepszą rośliną wystawy został miskant chiński ‘Memory’ ze Szkółki Daglezja Artur Maj

 

 

Tekst: Agnieszka Idziak

 

Przez 3 dni, od czwartku do soboty 1-3 września halami przy ul. Prądzyńskiego władali ogrodnicy i floryści z całego świata. W wystawie wzięło udział 320 wystawców z 17 krajów. Po raz pierwszy na targach „Zieleń to Życie” pojawiły się kwiaty cięte i doniczkowe w ramach wystawy Flower Expo. Agnieszka Żukowska, organizatorka imprezy, podczas uroczystej ceremonii otwarcia podkreślała, że ważną rolą targów jest popularyzacja dobrych praktyk oraz pokazywanie miłośnikom zieleni możliwości, z jakich mogą skorzystać przy zakładaniu własnych ogrodów. Wojciech Wróblewski, prezes Związku Szkółkarzy Polskich z kolei wspomniał, ze Wystawa to wiele lat doświadczeń oraz rozwoju nie tylko branży szkółkarskiej, ale i produkcji oraz logistyki. Organizatorzy zaznaczali jak ważna jest możliwość spotkania się w jednym miejscu oraz porównania ofert i zapoznania się z trendami. Wymiana wiedzy i doświadczenia są niebywale istotne dla rozwoju rynku.

 

 

W tym roku szkółkarze przygotowując ekspozycję bardzo mocno akcentowali rolę edukacyjną, pokazywali gotowe rozwiązania oraz ciekawe pomysły aranżacyjne. – Naszą rolą jest inspirowanie klientów, dlatego przygotowaliśmy stoisko, które ma pokazać jak klienci mogą zaaranżować przestrzeń w ogrodzie – mówi Bronisław Szmit, właściciel Szkółki Szmit. – Stoisko urządziliśmy według koncepcji ogrodu pokazowego, który zawiera rozwiązania możliwe do zaadaptowania w ogrodach odwiedzających nas gości – dodaje Anita Frątczak, właścicielka firmy Nifra. Celem Wystawy jest nie tylko sprzedaż, pokazywanie roślin, ale przede wszystkim inspirowanie klientów, pokazanie oferty w taki sposób, aby na długo pozostała w pamięci odwiedzających. – Otrzymaliśmy Złoty Wawrzyn za najlepsze stoisko i bardzo nas to cieszy. Pokazanie ciekawych rozwiązań w ogrodzie jest bardzo ważne. Obecnie naszą rolą jest nie tylko produkowanie roślin, wprowadzanie nowości, ale przede wszystkim pokazywanie klientom jak mogą wypoczywać w ogrodach i zorganizować niesamowitą przestrzeń wypoczynku – podkreśla Jakub Kurowski, właściciel Szkółki Kurowscy.

 

 

W tym roku na Wystawie zdecydowanie królowały byliny oraz drzewa i krzewy owocowe. Szkółki prezentowały także koncepty sprzedażowe. Ciekawy pomysł – In your PATIO – zaprezentowała Szkółka Piotr Koś. – Coraz więcej osób chce mieć drzewa i krzewy owocowe na balkonach i tarasach. Dostrzegając te oczekiwania, postanowiliśmy przygotować w ofercie specjalnie coś dla nich. W skład naszej serii wchodzą jabłoń, jeżyna bezkolcowa, minikiwi, figowiec. Podczas przygotowywania zestawu kierowaliśmy się tym, by rośliny idealnie nadawały się do uprawy w donicach, a jednocześnie nie zajmowały zbyt wiele miejsca. Zależało nam również na tym, by ich uprawa była stosunkowo prosta, a czas oczekiwania na zebranie owoców z krzewów nie był długi – mówi Anna Kość, właścicielka.

 

 

Ważnym elementem Wystawy było przyznanie nagrody dla najlepszej rośliny. W tym roku złoty medal otrzymała Szkółka Daglezja Artur Maj za miskant chiński ‘Memory’ – to szybko rosnąca trawa ozdobna tworząca wyprostowane kępy, u dołu węższe, u góry szerokie, jesienią zwieńczona dużymi, jedwabistymi kwiatostanami. Roślina dorasta do 2,5 m wysokości. Podczas tegorocznej edycji „Zieleń to Życie” po raz pierwszy została przyznana nagroda dziennikarzy, która trafiła do szkółki Szmit za wierzbę smukło szyjkową ‘Mt Aso’. Niewysoki krzew o luźnym, płaskokulistym pokroju atrakcyjny ze względu na wyjątkowo ozdobne, czerwonoróżowe bazie. Bronisław Szmit podkreśla jej duży potencjał florystyczny, bowiem idealnie sprawdzi się jako dodatek do kompozycji na wiosnę.

REKLAMA
Targi Zieleń to życie