Już w najbliższą niedzielę, 2 września startują w Kolonii targi spoga+gafa. Wydarzenie potrwa 3 dni do 4 września. W tym roku ok. 2,1 tys. wystawców z 60 krajów zaprezentuje swoją ofertę
W porównaniu do ub.r. powierzchnia wystawiennicza tragów została zwiększona o 5 tys. m² i wyniesie 230 tys. m². spoga + gafa to przede wszystkim międzynarodowa platforma trendów, podczas której można zobaczyć, jak rozwija się rynek ogrodniczy. To wydarzenie numer jeden dla przedstawicieli branży ogrodniczej z całego świata. – Wysoki poziom międzynarodowych wystawców i odwiedzających podkreśla światową pozycję targów jako doskonałego punktu spotkań branżowych. Sukces spoga + gafa opiera się na szerokiej ofercie najlepszych produktów ogrodniczych, ogromnej liczbie tematów związanych z ogrodnictwem, specjalnych wydarzeniach i rozbudowanemu programowi imprez – stwierdziła Katharina. C. Hamma, dyrektor operacyjny Koelnmesse GmbH.
Z polskich wystawców w targach wezmą udział m.in.: Agrecol, Bradas, Form-Plastic, Don-Plast, Grupa INCO, Lamela, Cellfast, Polnix, Prosperplast, RAMP, Dajar i Garden Plast.
Edycja 2018
spoga + gafa tradycyjnie zostanie podzielona na 4 strefy: garden unique, garden living, garden creation & care and garden BBQ. Na zachodnim rynku bardzo duży udział w sprzedaży ma kategoria wypoczynku. Dlatego po raz pierwszy w hali 10.2 zostanie wydzielona specjalna przestrzeń, gdzie będzie można zobaczyć meble ogrodowe zaprojektowane zgodnie z najnowszymi trendami. W kategorii outdoor living nacisk położony będzie na materiały i funkcjonalność. Z jednej strony chodzi o innowacyjne cechy produktu, nowe kombinacje i zrównoważony styl, a także o wygodę, ergonomię, elastyczność i wielofunkcyjność z drugiej.
Coraz prężniej rozwija się oferta produktów wykorzystujących nowe technologie. Dlatego na spoga+gafa aż o 50 % wzrosła wielkość powierzchni, na której będzie można zobaczyć zastosowanie innowacyjnych technologii i inteligentnych rozwiązań w oświetleniu zewnętrznym, pielęgnacji trawników i nawadnianiu. Z kolei w pasażu 4/5 zwiedzający porozmawiają z wystawcami prezentującymi asortyment z kategorii: podłoża, nawozy i środki ochrony roślin. W tym roku ponownie będzie można zobaczyć inspirujące rozwiązania merchandisingowe w strefie POS Green Solution Islands, która w ubiegłym roku miała swoją premierę i od razu podbiła serca zwiedzających.