Na Wystawie „Zieleń to Życie” obecność potwierdziło blisko 300 firm z kilkunastu krajów z 4 kontynentów, które zaprezentują rośliny do sprzedaży w centrach ogrodniczych, sklepach, kwiaciarniach oraz do nasadzeń w ogrodach i na terenach zieleni. W ramach części Flower Expo Polska (Hala 4) ponownie zobaczymy kwiaty cięte, doniczkowe, dekoracje i akcesoria. Wystawcy pokażą także sprzęt, technologie, produkty do pielęgnacji i utrzymania ogrodu, usługi wsparcia produkcji i sprzedaży dla branży – zarówno producentów, handlu i projektowania.
W pierwszym dniu targów odbędzie się seminarium ,,Wiedza dla handlu” skierowane do osób zajmujących się handlem detalicznym.
Konstrukcja programu i dobór prelegentów powodują, że spotkanie będzie interesujące nie tylko dla właścicieli i zarządzających centrami i sklepami ogrodniczymi, ale też dla szkółkarzy prowadzących sprzedaż detaliczną, przedstawicieli sieci marketów i wszystkich chcących zwiększyć swoje kompetencje w zakresie handlu.
Główne zagadnienia to trendy w handlu detalicznym i obraz dzisiejszego konsumenta oraz możliwości oddziaływania na jego zakupowe postawy. Diagnozę trendów z jakimi mamy do czynienia przybliży Jarosław Olewicz, wydawca magazynu „Biznes Ogrodniczy”. Temat wywierania wpływu na klienta i sposoby nakłaniania go do zakupów w placówce ogrodniczej rozwinie dr Marek Borowiński, znany jako ,,Shop Doctor”. Dr Borowiński specjalizuje się w psychofizjologii widzenia, to jest analizowaniu tego w jaki sposób mózg klienta odbiera przestrzeń sklepu i jej elementy czy produkty na półkach. Przedstawi swoje doświadczenia na licznych przykładach i zaproponuje rozwiązania, m.in. dotyczące oddziaływania kolorów na konsumentów w różnych miejscach sprzedaży. Kolejna prelegentka – Katarzyna Łazucka- Cegłowska, szkółkarka z długoletnią handlową praktyką skoncentruje się na zagadnieniu eksponowania roślin i sposobach, które pozwalają skupić uwagę klienta i skłonić go do zakupu różnego typu roślin. Wstęp na seminarium jest wolny po zarejestrowaniu się przez stronę www.zielentozycie.pl.
Do programu seminariów „Wiedza dla handlu” i producentów dołączą zagadnienia związane z trendami i florystyką. Codziennie odbywać się będą także pokazy mistrzów florystyki, rywalizacje szkół florystycznych.
Podczas Wystawy czeka nas premiera Greenery – Platformy Hurtowej Sprzedaży Roślin – to nowy, ogólnopolski kanał dystrybucji, który ma na celu ułatwienie sprzedaży producentom i zakupów placówkom detalicznym. Greenery ulokowane będzie w Hali 4 – zajmie jej drugą połowę o powierzchni 1800 m2. Wstęp tylko dla branżowych gości targów. Zakupów można dokonywać po zarejestrowaniu się na platformie Greenery. – Od 25 lat ,,Zieleń to Życie” inspiruje, pokazuje nowości i pomysły i wpływa na rozwój branży. Dlatego bardzo nas cieszy, że premiera tego projektu odbędzie się właśnie tu, w Warszawie. To naturalna przestrzeń i moment – nie ma bardziej roślinnych targów. To tutaj przyjeżdża się, by zobaczyć co nowego w roślinnym sektorze – mówi Agnieszka Żukowska, dyrektor Wystawy. Poza zapoznaniem się z ofertą wystawców warto zarezerwować czas na seminaria. Tematy interesujące przedstawicieli handlu i producentów skoncentrowane będą głównie w pierwszym dniu, w czwartek 31 sierpnia. Piątek to dzień dedykowany przede wszystkim zieleni publicznej, natomiast w sobotę podczas Dnia Architekta Krajobrazu uczestnicy spotkają się z m.in. z brytyjską projektantką ogrodów Ann-Marie Powell oraz polskim architektem krajobrazu Mirosławem Sztuką realizującym spektakularne projekty w Rosji.
Rejestracja branżowych gości oraz zgłoszenia na seminaria i konferencje i wszelkie informacje na www.zielentozycie.pl