ZIEMOVIT: 2 lata po debiucie

W minionym sezonie firma CIECH Sarzyna S.A. zanotowała znaczące wzrosty sprzedaży m.in. środków ochrony roślin, takich jak Chwastox Trio 540 SL oraz Agrosar 360 SL, a także nawozów granulowanych. Jakie są plany na kolejny sezon? Poszerzanie współpracy z dystrybutorami i rozwój kanałów sprzedaży, a w nowej ofercie znajdziemy linię produktów ZIEMOVIT Naturalny. O strategii firmy na 2018 r. opowiada Mariusz Grelewicz, prezes zarządu w firmie CIECH Sarzyna S.A.

Jakie wyniki sprzedażowe udało się Państwu osiągnąć w tym trudnym dla branży roku?

Mijający rok, w związku z sytuacją pogodową, był rzeczywiście trudny dla całej branży ogrodniczej oraz dla użytkowników ogrodów. Dla naszej marki był on jednak znacznie lepszy niż poprzedni, w którym dopiero debiutowaliśmy z marką ZIEMOVIT na rynku.Pamiętajmy też, żew przyrodzie każda zmiana pogodowa przynosi konsekwencje dla roślin. W minionym sezonie rośliny potrzebowały szczególnego wsparcia, by odpowiednio się rozwijać. Takie wsparcie gwarantuje wysoka jakość produktów z szerokiej oferty ZIEMOVIT, na którą składa się już 51 różnych produktów dla ogrodnictwa. Zastosowanie naszych podłoży, które są produkowane z torfu wysokiego, chroniło rośliny przed szkodliwym nadmiarem wody. Nawozy pomagały utrzymać rośliny w dobrej kondycji. Środki ochrony roślin pomagały walczyć z nadmiernie rozrastającymi się chwastami, ograniczać choroby i niszczyć szkodniki, które chętnie zasiedlały osłabione rośliny. Myślę, że marka ZIEMOVIT sprawdziła się jako rzetelny partner użytkowników ogrodów nawet w tak trudnym pogodowo roku.

W jakich grupach asortymentowych można było zauważyć największe wzrosty oraz spadki sprzedaży?

ZIEMOVIT jest marką młodą i rozwija się bardzo szybko, dlatego pomimo trudnego rokunie zanotowaliśmy żadnych spadków w sprzedaży. Nieoczekiwane wzrosty zauważyliśmy natomiast na środkach ochrony roślin: Chwastox Trio 540 SL oraz Agrosar 360 SL, prawdopodobnie z powodu znacznie intensywniejszego wzrostu chwastów przy wyższym poziomie opadów. Nadzwyczajny wzrost zanotowaliśmy również w przypadku sprzedaży nawozów granulowanych. Wydłużył się również okres ich sprzedaży. To zapewne skutek późnej wiosny, podczas której rośliny potrzebowały dodatkowego zasilania.

W jakich kanałach dystrybucji można zauważyć obecnie największy potencjał?

Ponieważ chcemy być bliżej naszych klientów, stawiamy mocny nacisk na dywersyfikację kanałów dystrybucji – wiemy, że miłośnicy ogrodów i zieleni mają w tym względzie różne upodobania. Dlatego produkty marki ZIEMOVIT dostępne są dziś w sprzedaży zarówno w dużych, jak i małych centrach ogrodniczych, które są często ulubionym miejscem zakupów działkowców. Jesteśmy również obecniw sieciach handlowych, takich jak Leroy Merlin, Bricomarché czy PSB Mrówka oraz w sprzedaży internetowej. Ze względu na samoobsługowy charakter tych sklepów ważne jest dobre opracowanie materiałów POS, ekspozycji itd. Dla nas ważny jest każdy klient, dlategokażdy znajdzie w naszej ofercie coś odpowiedniego dla siebie.

Jakie trendy handlowe mają największy wpływ na sprzedaż nawozów na rynku hobby?

Dziś obserwujemy na rynku silny trend powrotu do natury – stąd też nasza nowa kategoria produktowa ZIEMOVIT NATURALNY. Co warto podkreślić, bez względu na typ stosowania nawozów, w branży zauważalna jest coraz większa świadomość tego, jak powinny być nawożone rośliny. W okresie wiosennym działkowcy i ogrodnicy stosują kilkakrotne nawożenie swoich upraw,coraz częściej też doceniają efekty nawożenia jesiennego, które do niedawna było rzadko stosowane.Mam nadzieję, że dołożyliśmy do tego naszą cegiełkę. Od samego początku marki postawiliśmy na interakcję z klientami. Chcemy nie tylko dostarczać im produkty najwyższej jakości, ale także stać się dla nich zaufanym doradcą. Dlatego osoby zainteresowane poszerzeniem swojej wiedzy z zakresu pielęgnacji ogrodów i roślin balkonowych mają do swojej dyspozycji m.in. stronę internetową www.ziemovit.pl, wyposażoną w rozbudowany poradnik i wirtualny kalendarz ogrodnika. Inspirującym miejscem dla wszystkich poszukujących wskazówek na temat pielęgnacji i aranżacji przestrzeni zielonych jest również fanpage marki na Facebooku – „Niech Żyje Ogród” (@ZiemovitNiechZyjeOgrod) oraz kanał poradnikowy na serwisie YouTube („Ziemovit”).

 

REKLAMA
Targi Zieleń to życie