Innowacyjne mikrolistki od PlantiCo

Seria nasion na mikrolistki, nasiona ekologiczne na kiełki BIO oraz trzy nowe odmiany własne to tylko część nowości, które przygotowała firma PlantiCo na nowy sezon. O wyzwaniach, jakim muszą sprostać firmy nasienne i trendach opowiada Alina Szyprowska, specjalista ds. sprzedaży w firmie PlantiCo

Rozmawia: Agnieszka Idziak

Rozpoczynamy nowy sezon, jak firma PlantiCo jest do niego przygotowana? Na co w ofercie PlantiCo detaliści powinni szczególnie zwrócić uwagę?

PlantiCo przygotowało na nowy sezon niezwykle atrakcyjną ofertę, która z pewnością przykuje uwagę klientów. W tym roku stawiamy na absolutny hit, zdobywającą popularność w Europie, serię nasion na mikrolistki – microgreens. Nasiona ekologiczne na kiełki BIO oraz trzy odmiany własne PlantiCo: pomidor ‘Malinowy Bosman’, pomidor ‘Lambert’ F1 i koper ‘Goliat’ to tylko początek niezwykle atrakcyjnej listy nowości. W naszej ofercie znajdą się dynie: piżmowa ‘Butternut’ i olbrzymia typ Hokkaido ‘Uchiki Kuri’, z kolei zioła poszerzyliśmy o czosnek niedźwiedzi, wprowadziliśmy także mieszankę kwiatów jadalnych. Serię nasion na kiełki wzbogaciliśmy o mieszankę Express, którą wyróżnia szybkie kiełkowanie.

Mikrolistki jako nowość na rynku z pewnością zaciekawią klientów, czym różnią się od popularnych kiełków? Jak powinni w sklepach polecać je detaliści?

Mikrolistki to bardzo młode rośliny we wczesnej fazie wzrostu – liścienie i pierwsze liście właściwe, spożywane są na surowo po ścięciu wraz z łodygami. Nasiona pozostają w podłożu. To główna różnica w porównaniu z kiełkami, gdzie jadalne są kiełkujące nasiona, korzonki i pędy. Mikrolistki mogą zawierać aż 5 razy więcej witamin i mikroelementów niż dorosła roślina. Im świeższe listki, tym więcej cennych substancji odżywczych i wyrazistego smaku oraz aromatu. Są chrupiącym i świeżym dodatkiem do sałatek, smoothie, kanapek. Mikrolistki warto polecać do całorocznej, prostej uprawy w domu, w doniczkach, pojemnikach lub w miniszklarence PlantiCo.

Jak zróżnicowana jest seria mikrolistków w ofercie PlantiCo i jak zareagowali na nią klienci?

Seria składa się z 6 pozycji: burak ćwikłowy, brokuł, groch, rukola, rzodkiewka oraz mieszanka sałat. Proponujemy także miniszklarenkę do wysiewu oraz specjalne podłoże dla mikrolistków, sprasowany krążek z włókna kokosowego, sterylny, wolny od zanieczyszczeń.

Sprzedaż tego produktu rozpoczęła się od stycznia, ale pojawienie się informacji o wprowadzeniu mikrolistków do oferty wywołało duże zainteresowanie i zwróciło uwagę naszych odbiorców na ten innowacyjny produkt. Są bardzo zainteresowani i niecierpliwie oczekują na dostawy.

Oferta PlantiCo została także poszerzona o serię nasion ekologicznych na kiełki BIO, czym ona się wyróżnia i jakie jest zainteresowanie klientów?

W ofercie mamy aż 9 pozycji: burak ćwikłowy, brokuł, gorczyca, kapusta czerwona, lucerna, rzeżucha, rzodkiewka, słonecznik oraz mix pikantna. Zainteresowanie jest duże, ale sprzedaż dopiero się rozpoczęła. Klienci dbający o zdrowie i poszukujący ekologicznych produktów będą zadowoleni z tej propozycji. Ponadto seria wyróżnia się świeżą, atrakcyjną szatą graficzną, którą bardzo chwalą odbiorcy oraz przystępną ceną.

Jakie są największe wyzwania dla kategorii nasion na sezon 2018?

W kategorii nasiennej są olbrzymie wyzwania, dlatego musimy poszukiwać i zaskakiwać naszych odbiorców nowymi propozycjami. Ważną częścią naszej codziennej pracy jest edukowanie konsumentów na temat zdrowego odżywiania i zachęcanie ich do samodzielnego uprawiania zielonej żywności w domu. Mikrolistki są właśnie „zielonym wielkim smakiem”, który ma szansę stać się prawdziwym hitem i zyskać ogromną popularność.

Jakie opakowania są atrakcyjne dla klientów, na co zwracają uwagę?

Przede wszystkim obecnie ważne jest, aby opakowania zawierały ważne informacje przedstawione w prosty, czytelny sposób, rzucający się w oczy. Popularne jest używanie piktogramów oraz znaków graficznych przedstawiających produkt, jego uprawę czy zastosowanie. Staramy się, aby klient mógł łatwo odnaleźć wzrokiem nasze produkty, by wyróżniały się wyglądem, były świeże, atrakcyjne i nowoczesne.

REKLAMA
Targi Zieleń to życie