Zmiany w firmie RAMP

Nowe inwestycje w firmie RAMP – hala produkcyjna, narzędziownia, park maszynowy – to główne kierunki rozwoju podyktowane dynamicznie rosnącą sprzedażą i pozyskiwaniem kontraktów produkcyjnych nie tylko w branży ogrodniczej

Tekst: Agnieszka Idziak

Rok 2015 dla firmy RAMP był bardzo dobry, ten zapowiada się równie dobrze. – Znacznie zwiększyliśmy sprzedaż, zarówno na rynku krajowym, jak i na arenie międzynarodowej. Bardzo mocno inwestujemy w rozwój firmy. Wybudowaliśmy nową halę – produkcyjną i magazynową – powiększyliśmy park maszynowy, właśnie powstaje nowa narzędziownia – mówi Zuzanna Mierzejewska, wiceprezes firmy RAMP. – Dzięki rozbudowie i większej przestrzeni udało nam się stworzyć niezależny Dział Jakości wyposażony w najnowocześniejszy sprzęt pomiarowy, który jeszcze bardziej pomoże nam zoptymalizować produkcję – dodaje.

 

– Działamy już ponad 30 lat, daliśmy się poznać na polskim rynku jako firma produkcyjna, która może realizować bardzo różne, nierzadko specjalistyczne zlecenia z zakresu przetwórstwa tworzyw sztucznych głównie do branży AGD. Obecnie dla naszych kooperantów wykonujemy na zlecenie kilkaset wzorów detali uwzględniając wysokie wymagania technologiczne związane z przetwarzaniem technicznych tworzyw sztucznych – opowiada Zuzanna Mierzejewska. Doświadczenie i najwyższe reżimy technologiczne stosowane w przedsiębiorstwie są widoczne również w produkcji wyrobów dla branży ogrodniczej. Na tym polu firma jest znana z szerokiej gamy złączy do węży ogrodniczych, zraszaczy i innych urządzeń do podlewania ogrodów sygnowanych marką RAMP, w których skład wchodzą również systemy łączeń węży calowych – RAMP AgroCAL. Obok systemów zraszających istotną rolę odgrywa i coraz dynamiczniej rozwija się asortymentowo gama narzędzi ogrodniczych – RAMP MASTER-GARDEN.

 

Dynamiczny rozwój firmy RAMP w kilku ostatnich latach spowodował konieczność przebudowy dotychczasowego zakładu. – Przy budowie nowych obiektów zastosowaliśmy m.in. nowoczesne technologie chłodzenia maszyn poprzez odprowadzenie ciepła wytwarzanego w procesach wtrysku i wykorzystanie go do ogrzewania nowych hal systemem podłogowym. Inwestycja trwała niecałe półtora roku i dała możliwość zwiększenia parku maszynowego, a przez to znacznego wzrostu produkcji, pozyskania nowych kontraktów, to zaś szybko przekonało nas, że mimo iż przebudowaliśmy tak znacznie firmę w bieżącej lokalizacji, doszliśmy praktycznie do maksimum, jeśli chodzi o możliwość wykorzystania przestrzeni. Nasze moce produkcyjne są bardzo duże, ale potrzeby naszych klientów rosną. Dlatego planujemy w najbliższym czasie znaczną reorganizację firmy oraz budowę kolejnej hali w okolicach Łodzi. Teren pod tę inwestycję jest już przygotowany – mówi Zuzanna Mierzejewska.

 

Rozwój asortymentu

W ostatnich latach bardzo modne i chętnie kupowane przez klientów są zestawy małych narzędzi, dlatego firma RAMP poszerzy tę serię. W tej chwili zestaw składa się z 5 małych narzędzi, już wkrótce będzie ich aż 8. – Spośród oferty produktów do nawadniania w tym sezonie bardzo dobrze sprzedają się nasze nowości zaprezentowane podczas Gardenii, oraz niezbędnik ogrodowy – wieszak z wężem i zestaw złączek – mówi Zuzanna Mierzejewska. W czerwcu oferta produktów do nawadniania zostanie wzbogacona o kilka nowych zraszaczy. W ciągu najbliższych lat firma rozszerzy linię złączy. W szerokim wachlarzu produktów i usług firmy RAMP znajduje się również marka LeichtKlar. Jest to profesjonalny sprzęt ręczny do utrzymania czystości w domach, firmach, szkołach, hotelach i innych obiektach oraz na terenach zewnętrznych. Tutaj istotna jest nie tylko atrakcyjna oferta handlowa, ale także profesjonalny serwis.

 

Kolor ma znaczenie

Już wkrótce w sklepach i centrach ogrodniczych będą dostępne produkty firmy RAMP w nowych opakowaniach. Szata graficzna została odświeżona, zastosowano żywsze barwy. – Wiemy, jak ważne poza ergonomią i wygodą używania narzędzi są ich wygląd, opakowanie, a przede wszystkim zastosowana kolorystyka. Dlatego postanowiliśmy odświeżyć design i użyć żywszych barw – mówi Zuzanna Mierzejewska.

 

Nowoczesne rozwiązania

Strzałem w dziesiątkę okazała się wprowadzona w ubiegłym sezonie etykieta łączona z produktem metodą formowania IN-MOULD LABELS. To wyjątkowo innowacyjna technologia na rynku tworzyw sztucznych. – Etykietę łączymy z produktem już podczas procesu produkcyjnego. To możliwe dzięki temu, że obydwa elementy (produkt i etykieta) wykonane są w tego samego materiału. Wytworzona etykieta jest nierozerwalnie połączona (poprzez wtopienie) z narzędziem, stąd niebezpieczeństwo pojawienia się wad charakterystycznych dla etykiet papierowych takich jak: odklejanie się, blaknięcie czy ścieranie farby nie istnieje. Jakość druku jest dużo lepsza i trwalsza niż druk bezpośrednio na opakowaniu. Kolejnym bardzo ważnym argumentem, przemawiającym za dalszymi pracami nad tą technologią, jest walor ekologiczny. Produkt wraz z etykietą można łatwo poddać procesowi recyclingu. Dzięki technologii IML nasze produkty są bardziej rozpoznawalne – wyjaśnia Marcin Rożniata, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu firmy RAMP.

Siłą firmy RAMP jest ciągłe doskonalenie, doświadczenie oraz dążenie do spełniania najtrudniejszych wymagań klientów. Nowoczesny park maszynowy i bardzo dobrze wykwalifikowany personel pozwalają realizować nawet najtrudniejsze zadania.

REKLAMA
Targi Zieleń to życie