Zrównoważone ściółkowanie

O aktualnej sytuacji w kategorii agrowłóknin, trendach i nowościach produktowych opowiedział nam Robert Świstak, koordynator ds. marketingu w firmie Agrimpex

Rozmawia: Michał Gradowski

Jak wygląda obecnie sytuacja na rynku produktów od ściółkowania? Jakie są największe wyzwania producentów?
Z roku na rok widzimy coraz większe zainteresowanie produktami do ściółkowania, sukcesywnie poszerzamy asortyment. Największym wyzwaniem dla producentów jest zrównoważony rozwój, dbanie o środowisko, produkowanie asortymentu zgodnego z trendem ekologicznym.
Obecnie na rynku hobby mamy w ofercie dwa takie produkty – to BIOwełna ściółkująca oraz Folia ściółkująca biodegradowalna i kompostowalna w glebie, a w nowym sezonie dołączy do nich kolejny.
Warto w tym miejscu podkreślić jaka jest różnica pomiędzy biodegradowalnością a kompostowalnością. Pojęcie „biodegradowalności” nie określa, w jakim czasie produkt ma się rozłożyć, teoretycznie może to trwać wiele lat. W przypadku „kompostowalności” mówimy już o ściśle określonym czasie, a 100% produktu ulega rozkładowi. W przypadku naszej folii czas rozkładu jest ściśle określony i jest to okres jednoroczny. Obok korzyści dla roślin i środowiska zapewnia ona także wygodę użytkowania – bez konieczności zdejmowania i utylizowania. Potwierdzeniem faktu, że rozwijając ofertę idziemy w dobrym kierunku, jest Złoty Medal Targów Gardenia 2022, którym wyróżniono Folię ściółkującą biodegradowalną i kompostowalną w glebie, Agrimpex.

Które z ostatnich nowości firmy Agrimpex najlepiej przyjęły się na rynku?
Jednym z hitów sprzedażowych w naszej ofercie są niezmiennie agrowłókniny z technologią Dual-Agro, która ułatwiają życie niezdecydowanym klientom. Dzięki temu, że produkty te są dwustronne, w kolorze brązowo-czarnym, klienci sami mogą zdecydować, który kolor bardziej odpowiada aranżacji ich ogrodu. Jeśli stosują np. korę ozdobną, to brązowa agrowłóknina sprawi, że ewentualne ubytki kory będą mniej widoczne.
Konsumenci docenili także nasze agrowłókniny z technologią AGRO MARINA™, które wyróżnia natychmiastowa przepuszczalność wody. Dzięki temu agrowłóknina nie krępuje wzrostu i rozwoju młodych roślin, a po silnych opadach deszczu nie przygniata roślin.
Szeroki wachlarz produktów na wielu półkach cenowych w połączeniu z wysoką jakością i rozpoznawalnością marki pozwala nam zaproponować właścicielom sklepów i centrów ogrodniczych kompleksową ofertę.

Jak centra i sklepy ogrodnicze mogą zwiększyć znaczenie materiałów do ściółkowania w strukturze sprzedaży?
Ważna jest edukacja, budowanie świadomości konsumentów, a działania te my jako marka realizujemy m.in. poprzez współpracę z influencerami i aktywność w social mediach. Z perspektywy sklepu bardzo ważne jest dobre wyeksponowanie takiego towaru, jak również zbadanie potrzeb użytkownika i podkreślanie zalet produktów, takich jak komplementarność (nasze produkty oferowane są wraz ze szpilkami) czy wygoda użytkowania.
Najtańsze produkty na rynku często są wybierane przez konsumentów nie ze względu na niską zasobność ich portfela, ale z powodu braku świadomości, czym droższy produkt się wyróżnia, w czym jest lepszy od asortymentu w najniższej cenie. Centra ogrodnicze nie są w stanie walczyć z marketami liczbą produktów, dlatego powinny postawić na dobrą selekcję asortymentu.

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: