Euromonitor International to instytucja badawcza, która zajmuje się wieloma rodzajami badań. Co roku publikuje na podstawie analiz i badań raport dotyczący światowych trendów na kolejny rok. Najważniejsze światowe trendy konsumenckie wg Euromonitor w 2024 r. to:
Zapytaj AI: Nowe narzędzia ewoluują, stając się współtwórcami konsumentów, wpływając na ich decyzje i zmieniając ich oczekiwania dotyczące zaangażowania marki. Platformy te będą coraz bardziej zintegrowane z codziennym życiem konsumentów. Firmy powinny wykorzystywać generatywną sztuczną inteligencję, aby zwiększyć personalizację i poprawić ogólną jakość obsługi klienta.
Wspaniałe rozrywki: Konsumenci szukają ucieczki od codziennego stresu i niepokojów, aby oderwać się od codzienności. Około 29% konsumentów czułoby się komfortowo, gdyby marki śledziły ich emocje i personalizowały doświadczenia w oparciu o ich nastroje.
Ekologizm: chociaż konsumenci starają się żyć w sposób bardziej zrównoważony, zastanawiają się, czy firmy i rządy w pełni wykorzystują dostępne zasoby, aby wywrzeć znaczący wpływ. Chcą, aby organizacje zintensyfikowały działania i przedstawiły dowody swoich zobowiązań ekologicznych.
Stopniowe spolaryzowane: kwestie polityczne i społeczne stanowią rdzeń tożsamości osobistej. Te systemy przekonań wpływają na perspektywy, wartości i postawy. Konsumenci nie będą powstrzymywać się od wyrażania swoich przekonań. Motywacją do wydatków będą odpowiedzialność społeczna, przynależność polityczna i inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Hakerzy wartości: W obliczu trwającego kryzysu związanego z kosztami życia konsumenci zmieniają swoje nastawienie finansowe, a 44% konsumentów planuje zaoszczędzić więcej pieniędzy w 2023 r. Stosują coraz sprytniejsze strategie, aby uzyskać najlepsze oferty.
Pragmatycy dobrego samopoczucia: Konsumenci poszukują szybkich i skutecznych rozwiązań poprawiających ich samopoczucie fizyczne i psychiczne. Wykazana skuteczność będzie odgrywać znaczącą rolę w podejmowaniu przez nich decyzji zakupowych.
Alison Angus, dyrektor ds. innowacji w Euromonitor International, powiedziała: „Preferencje konsumentów są ściśle powiązane z programem zrównoważonego rozwoju, postępem technologicznym i wpływem kwestii społeczno-politycznych. Firmy powinny podchodzić do drażliwych tematów z ostrożnością, pozostając jednocześnie wiernymi podstawowym wartościom swojej marki”.