e-commerce
selective focus of toy shopping cart with small carton boxes near laptop, e-commerce concept

Ogrodniczy e-commerce budzi się ze snu

Czy sklep lub platforma zakupowa przez internet to obecnie „must have” ogrodniczego biznesu? Jak rozwija się rynek e-commerce w Polsce. Na to pytanie odpowiedział raport Gemius Polska. “E-commerce w Polsce 2023”

W Polsce zakupy online stają się coraz bardziej popularne. Konsumenckie nawyki, które zyskały na znaczeniu podczas pandemii i lockdownów, stały się teraz normą. Zakupy przez internet okazały się tak wygodne, że wiele osób kontynuuje ten sposób zaspokajania swoich potrzeb. Jak informuje Gemius Polska, odsetek internautów kupujących online wciąż rośnie.

W 2023 roku aż 79% osób regularnie korzystających z internetu zadeklarowało, że kupowanie online to dla nich codzienność. Co ciekawe, 75% badanych kupuje w polskich sklepach, a 30% w zagranicznych. Główne czynniki zachęcające do zakupów online to dostępność sklepu przez 24 godziny na dobę oraz brak potrzeby odwiedzania sklepu stacjonarnego (po 76%). Kolejnym czynnikiem są niższe ceny w porównaniu do tradycyjnych sklepów (70%). (…) cały raport przeczytasz w najnowszym Biznesie Ogrodniczym

REKLAMA