Agrosimex
Zespół sprzedaży Agrosimex

Agrosimex Team podbija rynek!

Takich dwóch jak nas trzech to nie ma ani jednego.

Alan Alexander Milne „Kubuś Puchatek” – rozmowa z Marcinem Jakubiakiem, Bartoszem Gajewskim i Sebastianem Łuczakiem, zespołem sprzedażowym marki „TWÓJ ogród” firmy Agrosimex.

Marka hobby „TWÓJ ogród” skupia pod swoim logo środki ochrony roślin, produkty do pielęgnacji roślin, nawozy, nasiona traw oraz podłoża, pod marką Focus oferowane są biocydy i rodentycydy.

Na spotkaniu pojawiło się Was troje, wszyscy macie dość dobre humory, czego to zasługa?

Marcin Jakubiak dyrektor działu „TWÓJ ogród”: Dobre humory to zasługa naszej wieloletniej znajomości oraz tego, że wspólnie tworzymy team grona pasjonatów, mających jeden i ten sam cel. Uśmiech na twarzy i kolejny powód do świętowania daje nam wynik jaki osiągnęliśmy w tym sezonie. Rok 2023 kończymy kolejnym sporym wzrostem sprzedaży, a do grona naszych klientów dołączyło ponad 100 nowych sklepów.

Ostatnio na rynku mocno widać, że marka TWÓJ OGRÓD i Focus  „wrzuciła piąty bieg” i dogania czołowych graczy na rynku. Co powoduje, że produkty „Twój ogród” i Focus są tak chętnie wstawiane na sklepowe półki?

Marcin Jakubiak: nasza skuteczność to kilka lat przygotowań do tego by pokazać siłę marki i zawalczyć o sporą część rynku, który wydawał się już ułożony, na którym nie będzie już zmian. Obserwowaliśmy dokładnie co się dzieje na rynku hobby, odbyliśmy dużo rozmów z klientami, przeprowadziliśmy wiele badań focusowych na temat oczekiwań klientów. Odpowiedzią na sugestie klienta są nasze produkty które dostosowaliśmy pod aktualne trendy i oczekiwania.

Bartosz Gajewski menadżer sprzedaży działu „TWÓJ ogród”:  Jako zespół otrzymaliśmy duży kredyt zaufania od zarządu firmy Agrosimex który spowodował, że mogliśmy wprowadzić nowe ciekawe produkty, klientom zaproponowaliśmy ciekawą akcje przedsprzedaży. Praktycznie każdy kto spotka się z nasza ofertą jest na TAK. Nasze działania są nakierowane na wspieranie naszych partnerów, Ci którzy z nami współpracują znają nas tylko z pozytywnej strony, wiedzą że mamy dla nich rozwiązania dopasowane do dzisiejszych czasów.

Obecny sezon nie był łatwy, po ostatnich dwóch latach gdzie pandemia spowodowała nieoczekiwane wzrosty sprzedaży, ten sezon był próbą dla wielu firm. Zimna wiosna, zawirowania w cenach, problemy rejestracyjne spowodowały, że wielu klientów ten sezon będzie wspominać raczej niezbyt pochlebnie.

Sebastian Łuczak koordynator sprzedaży działu „TWÓJ ogród”:  już w zeszłym sezonie otrzymywaliśmy znaki, że ten rok nie będzie należał do najłatwiejszych. Nasz dział sprzedaży, który obecnie liczy już 9 osób w terenie otrzymał jasne zadanie, by nieść pomoc właścicielom sklepów w odsprzedaży. Nasze weekendowe akcje doradztwa przy gablotach zaowocowały tym, że klient po diagnozie problemu z jakim przyszedł i otrzymaniu fachowej porady wychodził z pełnym koszem produktów. Na plus było to, że klienci oprócz produktów najpierw otrzymywali poradę i wiedzę z zakresu upraw i ochrony roślin w ogrodzie, jak walczyć ze szkodnikami i chorobami. Właściciel sklepu otrzymał darmowego wykwalifikowanego pracownika, który zwiększał mu wartość koszyka zakupowego i dbał by klient odwiedzający jego sklep był tak obsłużony, że chętnie wróci tu kolejny raz.

Marcin Jakubiak: Naszą siłą jest mocne zaplecze w postaci potęgi jaką jest firma Agrosimex. Nasi dostawcy wiedzą, że to silna polska firma z tradycjami, każdy chce z nami współpracować, otrzymujemy korzystne warunki, a to przekłada się na ofertę dla sklepów z którymi współpracujemy. Nasi partnerzy handlowi dostają ofertę, dzięki której mogą uzyskać dobrą marżę, a przy okazji nadal oferować atrakcyjne cenowo produkty. Warto dodać, że oprócz zespołu działu „Twój ogród”, nasze produkty oferuje także blisko 30 handlowców z działu AGRO – to bardzo duża siła na rynku, która aktywnie wspiera klientów.

Jaka jest przyszłość marki „TWÓJ ogród” i Focus?

Marcin Jakubiak: Choć jeszcze jesteśmy w roku 2023 to już sprzedażowo domykamy sezon 2024, a myślami jesteśmy w sezonie 2025. Poszukujemy ciekawych dostawców i produktów które za chwilę okażą się poszukiwane i chętnie kupowane. Pokazaliśmy klientom, że potrafimy zaskoczyć pozytywnie i spowodować, że klienci zaczynają kojarzyć nasze marki z czymś bardzo skutecznym, o jakości premium, ale w cenie dostępnej na średniej półce. To pod naszą marką „TWÓJ ogród” jako pierwsi na polski rynek wprowadziliśmy nawóz płynny do traw ozdobnych – który tak chętnie skopiowała większość firm konkurencyjnych a nawóz do regeneracji bukszpanów otwiera nam każde drzwi. Jako pierwsi w kraju dostarczamy z naszą rejestracją pianę FOCUS która służy do likwidacji os i szerszeni. Na temat piany jest już wiele filmów na Youtube, gdzie firmy profesjonalnie likwidujące owady zachwalają nasz produkt, widzą jego przewagę nad innymi produktami.

Bartosz Gajewski: kolejne sezony to kolejne spotkania z klientami, wspólna praca w polepszaniu oferty. Jesteśmy otwarci na słowa konstruktywnej krytyki, która pozwala nam poprawić niedoskonałości i dać najlepszą ofertę. Sezon 2024 to kolejny rok, w którym wstawiamy nasze gabloty do sprzedaży środków ochrony roślin. Taki solidny i kosztowny „mebel”, który na czas współpracy użyczamy nieodpłatnie, oraz poprzez współorganizacje szkolenia wymaganego do uzyskania uprawnień potrzebnych do sprzedaży pestycydów daje pozytywny odbiór i zacieśnia współpracę.

Sebastian Łuczak: Stawiamy również na merchandising oraz szkolenia produktowe. Wiemy, że właściciele sklepów oczekują od nas wsparcia przy wykładaniu towaru, dbaniu o rotacje na półce, kontrolę stanów magazynowych i dat ważności. Szkolenia produktowe, które edukują ich pracowników dają obopólną korzyść w postaci wyedukowanego sprzedawcy na sklepie, który nie boi się obsługi klienta, nawet tego wymagającego.

Czego możemy Wam życzyć na przyszłość?

Bartosz Gajewski:  Sobie i moim handlowcom życzę wielu ciekawych wyzwań, bo jesteśmy handlowcami z krwi i kości, których do życia napędza stały kontakt z klientem. Wszyscy uwielbiamy spotkania twarzą w twarz. Nic tak nie cieszy jak świadomość, że nasza wizyta u klienta to przyjemność, a nie obowiązek dla obu stron.

Sebastian Łuczak:  Ja sobie życzę, i też jestem przekonany, że całej „ekipie” z działu „TWÓJ ogród”, żeby cały czas nam chciało, jak się chcę obecnie, by ten zapał i chęć do działania podkręcona na 110% trwała w nas stale.

Marcin Jakubiak: Ja mam tylko jedno życzenie, by ludzie z którymi spotykam się każdego dnia, nasi partnerzy, współpracownicy uśmiechali się do mnie serdecznie i przesyłali pozytywną energię, a ten uśmiech i energia pochodziła z serdeczności i sympatii do tego co robię zawodowo i prywatnie.

REKLAMA
Targi Zieleń to życie