Sadzenie cebul jesiennych
Jakie cebule jesienne sadzić?

Cebulowa jesień! Rozmowa z Adrianem Kuczmaszewskim.

Cebule kwiatowe od lat cieszą się ogromną popularnością. Kto z nas nie lubi tulipanów czy szafirków, które jako pierwsze wiosenne kwiaty wnoszą wiosnę do ogrodu. Czy sezon jesienny sprzyja sprzedaży cebul?

Z Adrianem Kuczmaszewskim dyrektorem sprzedaży i zakupów na rynku tradycyjnym GMF Group sp. z o.o. rozmawia Karolina Kałdońska

Jak oceniacie cebulowy rynek hobby w 2023 roku, co było hitem sprzedaży?

Tegoroczny sezon jesienny możemy uznać za udany, pomimo faktu, że jeszcze się nie skończył, co bardzo nas cieszy. Pomimo niesprzyjających czynników, głównie ekonomicznych, klienci bardzo chętnie dokonywali zakupów w kategorii cebul i kłączy kwiatowych, tym samym upiększając swoje ogródki. Na pewno pomogła aura, która wyjątkowo jak na tą porę roku była ciepła i słoneczna. Niezmiennie w sezonie jesiennym czynnikiem decydującym jest jak najszybsza dostawa do naszych odbiorców. Słowa uznania należą się całemu zespołowi GMF Group.

Czego szuka konsument ? Czy kupuje stare odmiany czy stawia też na nowości?

Śmiało mogę przyznać, że utrzymuje się od kilku sezonów bardzo wysoka sprzedaż czosnków ozdobnych w różnych odmianach. Ze względu na swoją okazałą formę kwitnienia przyciągają potencjalnych odbiorców. Odnośnie tulipanów to dominują odmiany Triumph, Darwin oraz o kwiatach pełnych. Warto wspomnieć również o produktach jadalnych, znajdujących się w naszej ofercie jesiennej: cebula dymka ozima oraz czosnek jadalny Harnaś. Jest to najdynamiczniej rosnąca kategoria produktów. 

Jakie pomoce sprzedażowe proponowaliście sklepom ogrodniczym w 2023 roku?

Nowością w naszej ofercie jesiennej były papierowe torebki do pakowania cebul, które dołączaliśmy do zestawów oraz skrzyń z luzami. Oprócz funkcji praktycznej, służącej do pakowania cebul to spełniały również funkcję informacyjną. Mają nadruk dotyczący m.in. głębokości sadzenia poszczególnych gatunków.

Czy firmie udało się wypracować wzrost sprzedaży?

Jak wspomniałem na samym początku, sezon jesienny jeszcze trwa, na podsumowania i szczegółowe analizy przyjdzie jeszcze czas ale mogę powiedzieć, że sezon jesienny jest udany i zamkniemy go nie tylko wzrostem sprzedaży wartościowym ale również pod względem ilościowym co jest istotne w czasach nieustająco rosnących cen.

REKLAMA