Henryk Kryszewski przedstawiciel na Polskę Deforche-Thermoflor

Deforche Construction Group-Thermoflor nadal podbija rynek!

Firma Deforche Construction Group, w której centra ogrodnicze są sprzedawane pod nazwą THERMOFLOR jest obecna na rynku Polskim od lat. Od lat też realizuje nowoczesne budynki centrów i sklepów ogrodniczych.

O tym jaki był 2023 rok dla firmy, jakie nowe inwestycje powstały a jakie powstaną z Henrykiem Kryszewskim rozmawia Karolina Kałdońska.

Firma Deforche, w której pracujesz od lat na rynku Polskim jest doskonale znana wśród centrów ogrodniczych i inwestorów, którzy planują budowę nowoczesnych sklepów. Co miało wpływ na to, że ten rynek wiele lat temu zainteresował Belgów?

Kiedy zaczynałem na rynku polskim był  to czas intensywnych przemian, szybko więc dostrzegłem, że istnieje nisza związana z nowoczesnymi budowami centrów ogrodniczych. Na ogół były to murowane sklepy połączone ze szklarniami czy tunelami. Brakowało nowoczesnych miejsc sprzedażowych na poziomie europejskim, stąd pomysł by zagospodarować tą nisze. Pierwszą inwestycją było centrum ogrodnicze w Legnicy Państwa Majewskich. Powstał wtedy szerokonawowy nowoczesny obiekt, który po kolejnej rozbudowie spełnia swoją funkcję do dziś.

Niestabilny rynek, pandemia, wojna na terenie Ukrainy a co za tym idzie wzrost cen stali raczej nie sprzyjają inwestycjom. Jednak THERMOFLOR doskonale radzi sobie na rynku polskim. Co jest kluczem tego sukcesu?

Rynek zarówno polski jak i europejski nie lubi zastoju. Dlatego cały czas się rozwija. Oczywiście pandemia miała wpływ na krótkotrwale spowolnienie w decyzyjności co do inwestycji, ale jak wiemy centra ogrodnicze jako jedne z niewielu placówek były otwarte.

Dlatego po pierwszych ostrożnych obserwacjach tego co się dzieje inwestorzy wrócili do realizacji swoich pomysłów.

Jednocześnie jesteśmy na rynku polskim wile lat – co sprawia, że współpraca z nasza firmą to gwarancja realizacji w każdych warunkach. Latami budowaliśmy zaufanie co w warunkach kryzysowych okazało się strzałem w dziesiątkę!

W 2023 roku zrealizowaliście już 3 inwestycje, a kolejna jest realizowana, jakie plany macie na kolejny rok?

Rok 2023 oceniam jako bardzo udany. Zrealizowaliśmy dwie inwestycje – Mrówka w Międzyrzeczu oraz Mrówka w Wałbrzychu. Równocześnie zaczynamy również realizację inwestycji Mrówka Strzegom i Mrówka Lubartów. Jesteśmy zadowoleni z tych realizacji bo pokazuje to, że rynek w Polsce cały czas się rozwija i jest potencjał na kolejne lata. Ciekawostką jest też, że realizujemy również ciekawą inwestycję dla prywatnego klienta – oranżerię dla hobbystycznej uprawy roślin.

Jeden z inwestorów wspomniał, że wybrał firmę Deforche THERMOFLOR ze względu na kompleksowość usługi. Wiem, że oprócz budowania budynków również pomagacie rozplanować asortyment – czy ten rodzaj usługi jest popularny wśród budujących?

Oprócz budowy obiektów sprzedażowych stawiamy również na kompleksowość usług. Współpracujemy z firmami, które już na etapie budowy mogą zaproponować i zrealizować

cały projekt ciągów komunikacyjnych w sklepie oraz dobrać ekspozycję towarów. Daje to wymierne efekty nawet do 25% wzrostu sprzedaży, gdyż odpowiedni dobór towaru i ścieżki zakupowe to gwarancja sukcesu w nowoczesnym sklepie.

Współpracujemy również z firmą, która proponuje i projektuje oświetlenie, co jak każdy wie jest kluczową kwestią w placówce handlowej. Dobry dobór oświetlenia, jego intensywność, barwa czy rozmieszczenie to klucz do sukcesu.

Na koniec pytanie czym różni się rynek polski od europejskiego jeżeli chodzi o takie inwestycje jak centra ogrodnicze?

W Europie – większość inwestycji jest robione przez nas pod klucz. Jako firma proponujemy projekt i po akceptacji realizujemy krok po kroku całą inwestycję wraz z parkingami czy podjazdami. Na rynku polskim najczęściej realizujemy tylko budynek z instalacjami wewnętrznymi, a wszystko wokół inwestor najczęściej zleca firmom lokalnym. Mam jednak nadzieję, że w miarę rozwoju rynku i ta sytuacja się zmieni i realizacji kompleksowych będzie w Polsce coraz więcej.

REKLAMA
Targi Zieleń to życie