Ta rodzinna firma z Wolsztyna – istniejąca na rynku już od 1993 r. – obok szerokiej oferty i wykwalifikowanego personelu może się pochwalić specjalną strefą testową o powierzchni ponad 1400 m2, gdzie można wypróbować sprzęt ogrodniczy. O recepcie na sukces i planach rozwoju rozmawiamy z Krzysztofem Góreckim, specjalistą ds. marketingu i sprzedaży internetowej w firmie ELEKTROPARK
Rozmawia: Michał Gradowski
Czy sprzedaż sprzętu ogrodniczego to ważna część Państwa działalności? Jakie ogrodnicze marki można obecnie znaleźć w ofercie?
Dział ogrodniczy jest jednym z wielu działów w naszej firmie. Prowadzimy także sprzedaż m.in.: elektronarzędzi, narzędzi, nagrzewnic, artykułów BHP i wielu innych produktów. Jednak śmiało można przyznać, przy tak dużym asortymencie, że ogrodnictwo jest najważniejszym elementem tej układanki. Świadczy o tym powierzchnia przeznaczona na ten dział – to aż 1/5 powierzchni w naszym salonie sprzedażowym.
Od 2005 r. jesteśmy ogólnopolskim autoryzowanym punktem sprzedaży i serwisem marki Stiga, a poza tym w ofercie mamy jeszcze produkty marki Fiskars oraz Cellfast.
Jakie są najmocniejsze strony Państwa firmy oraz plany na jej rozwój?
Jesteśmy firmą rodzinną istniejącą od 1993 r., z którą kojarzą się 3 słowa: sprzedaż, serwis, wypożyczalnia. Staramy się trafić do każdej grupy klientów, zaspokoić ich oczekiwania i sprostać wszystkim wyzwaniom. Trudno znaleźć złoty środek, jednak najważniejszy dla każdej firmy handlowej jest powrót klienta po kolejne zakupy sprzętu. Jak osiągnąć ten cel? Wpływają na to przede wszystkim: wysoka jakość produktów, doświadczenie oraz umiejętności i wiedza pracowników.
4 lata temu rozbudowaliśmy firmę i przeprowadziliśmy się do nowej siedziby, gdzie dysponujemy większymi możliwościami, aby sprostać wymaganiom klientów. Rok temu stworzyliśmy Strefę Testowania sprzętu ogrodniczego o powierzchni ponad 1400 m2, gdzie m.in. klient może sprawdzić i przetestować sprzęt oraz zobaczyć efekt pracy robota koszącego. Nasze kolejne plany to rozbudowa części magazynowych oraz działu serwis.
W jakich kategoriach produktowych można zauważyć największy potencjał? Jakie cechy oferowanego sprzętu są najważniejsze dla klientów?
Z roku na rok sytuacja się zmienia, jednak w ostatnich latach widać, że największy potencjał tkwi w urządzeniach akumulatorowych oraz robotach koszących. Coraz większa część klientów ceni sobie ciszę i wolny czas – to właśnie te czynniki wpływają na większą popularność tych dwóch kategorii produktowych.
Każdy klient jest jednak inny i ma inne oczekiwania. Coraz więcej klientów kupując produkt chce, aby sprzęt był dobrze dopasowany do ich potrzeb, aby wykonał swoją pracę jak najszybciej. Nie zawsze musi to być asortyment z niższej półki – klient chętnie wyda więcej, jeśli ma pewność, że kupuje produkt na kilka lat. Ważnym aspektem przy dokonywaniu zakupów jest również długość gwarancji oraz dostępność części zamiennych po jej upływie.