ELEKTROPARK zaprasza na testy

Ta rodzinna firma z Wolsztyna – istniejąca na rynku już od 1993 r. – obok szerokiej oferty i wykwalifikowanego personelu może się pochwalić specjalną strefą testową o powierzchni ponad 1400 m2, gdzie można wypróbować sprzęt ogrodniczy. O recepcie na sukces i planach rozwoju rozmawiamy z Krzysztofem Góreckim, specjalistą ds. marketingu i sprzedaży internetowej w firmie ELEKTROPARK

Rozmawia: Michał Gradowski

Czy sprzedaż sprzętu ogrodniczego to ważna część Państwa działalności? Jakie ogrodnicze marki można obecnie znaleźć w ofercie?

Dział ogrodniczy jest jednym z wielu działów w naszej firmie. Prowadzimy także sprzedaż m.in.: elektronarzędzi, narzędzi, nagrzewnic, artykułów BHP i wielu innych produktów. Jednak śmiało można przyznać, przy tak dużym asortymencie, że ogrodnictwo jest najważniejszym elementem tej układanki. Świadczy o tym powierzchnia przeznaczona na ten dział – to aż 1/5 powierzchni w naszym salonie sprzedażowym.
Od 2005 r. jesteśmy ogólnopolskim autoryzowanym punktem sprzedaży i serwisem marki Stiga, a poza tym w ofercie mamy jeszcze produkty marki Fiskars oraz Cellfast.

Jakie są najmocniejsze strony Państwa firmy oraz plany na jej rozwój?

Jesteśmy firmą rodzinną istniejącą od 1993 r., z którą kojarzą się 3 słowa: sprzedaż, serwis, wypożyczalnia. Staramy się trafić do każdej grupy klientów, zaspokoić ich oczekiwania i sprostać wszystkim wyzwaniom. Trudno znaleźć złoty środek, jednak najważniejszy dla każdej firmy handlowej jest powrót klienta po kolejne zakupy sprzętu. Jak osiągnąć ten cel? Wpływają na to przede wszystkim: wysoka jakość produktów, doświadczenie oraz umiejętności i wiedza pracowników.
4 lata temu rozbudowaliśmy firmę i przeprowadziliśmy się do nowej siedziby, gdzie dysponujemy większymi możliwościami, aby sprostać wymaganiom klientów. Rok temu stworzyliśmy Strefę Testowania sprzętu ogrodniczego o powierzchni ponad 1400 m2, gdzie m.in. klient może sprawdzić i przetestować sprzęt oraz zobaczyć efekt pracy robota koszącego. Nasze kolejne plany to rozbudowa części magazynowych oraz działu serwis.

W jakich kategoriach produktowych można zauważyć największy potencjał? Jakie cechy oferowanego sprzętu są najważniejsze dla klientów?

Z roku na rok sytuacja się zmienia, jednak w ostatnich latach widać, że największy potencjał tkwi w urządzeniach akumulatorowych oraz robotach koszących. Coraz większa część klientów ceni sobie ciszę i wolny czas – to właśnie te czynniki wpływają na większą popularność tych dwóch kategorii produktowych.
Każdy klient jest jednak inny i ma inne oczekiwania. Coraz więcej klientów kupując produkt chce, aby sprzęt był dobrze dopasowany do ich potrzeb, aby wykonał swoją pracę jak najszybciej. Nie zawsze musi to być asortyment z niższej półki – klient chętnie wyda więcej, jeśli ma pewność, że kupuje produkt na kilka lat. Ważnym aspektem przy dokonywaniu zakupów jest również długość gwarancji oraz dostępność części zamiennych po jej upływie.

REKLAMA
Targi Zieleń to życie