Sprzedaż narzędzi i maszyn ogrodniczych to nie lada wyzwanie. W obecnym zalewie rynku przez tanie i nie markowe produkty mało jest podmiotów, które budują rynek produktów znanych, markowych i wartościowych. Jedną z takich firm jest Nilpol, który od lat dzięki spójnej strategii i ciężkiej pracy zyskał sobie miano lidera wśród dealerów dobrego markowego sprzętu ogrodniczego. O tym jak wygląda rynek sprzętu ogrodniczego rozmawiamy z członkiem zarządu Martą Gręda z firmy Nilpol PLUS sp. z o.o
Jak powstała firma NILPOL? Co było inspiracją do wejścia w branżę „maszyn” ogrodniczych?
Samą nazwę wymyśliły nasze dzieci, które miały wtedy po 6 lat.
A cała reszta tak naprawdę przez przypadek. Zarówno mąż jak i ja od lat byliśmy handlowcami, zawsze wzajemnie się wspieraliśmy, motywowaliśmy oraz mieliśmy troszkę większe ambicje na lepsze jutro – od początku wiedzieliśmy jak byśmy chcieli żeby Nasza Firma wyglądała.
W 2006 roku pojęliśmy wyzwanie budowy własnej firmy i od początku widzieliśmy, że musimy się wyróżniać na tle innych tego typu firm.
Od samego początku działalności wiedzieliśmy, że musimy postawić na wizerunek naszego salonu. Zdawaliśmy sobie sprawę jak ważna jest ekspozycja produktów w naszym punkcie sprzedaży jednocześnie przy doskonałej jakości obsługi klienta. Po części widzieliśmy, że Nasze spojrzenie na tą branżę się podoba i nas wyróżnia pośród innych a po części to jak wyglądają obecne salony sprzedaży zmieniały było dla nas przykładem. Dużą motywacją było dla nas to, że byliśmy zauważalni wśród tego typu firm i na szkoleniach byliśmy stawiani za wzór a nawet otrzymaliśmy nagrodę za Najładniejszą Ekspozycję. Obok ekspozycji oaz obsługi klienta wiedzieliśmy, że będziemy stawiać na sprzedaż marek premium. Od początku postawiliśmy na markę STIGA, która kojarzona jest z doskonałą jakością, solidnością i trwałością. Z biegiem lat stawialiśmy na nowe marki z branży. W chwili obecnej jesteśmy autoryzowanym punktem sprzedaży oraz punktem serwisowym marek – Stiga, Husqwarna, Karcher, AL-KO, Cedrus. (…) całość przeczytasz w najnowszym Biznesie Ogrodniczym