Tęczowy market ogrodniczy

Centrum Ogrodnicze Ogród i Dom Sutkowscy to wielobranżowa placówka, w której najważniejszą rolę odgrywa asortyment ogrodniczy. Choć ma powierzchnię zbliżoną do sklepów sieci DIY,  jest między nimi wiele różnic

Tekst: Michał Gradowski

Centrum Ogrodnicze Ogród i Dom Sutkowscy w Choszczówce Stojeckiej koło Mińska Mazowieckiego jest przykładem placówki ogrodniczej, która może konkurować z marketami DIY nie tylko jakością, ale także wielkością. Sklep ma 5 tys. m2 powierzchni, obok niego znajduje się szkółka zajmująca dodatkowe 2 tys. m2, a parking pomieści 250 samochodów.

Setki tysięcy produktów
Ogród i Dom to wielobranżowy market, w którym najważniejszą rolę odgrywa asortyment do pielęgnacji roślin i wyposażenia ogrodu. Nie brakuje tam jednak także innych produktów – artykułów spożywczych, gospodarstwa domowego, środków chemicznych, akcesoriów samochodowych, narzędzi budowlanych, asortymentu do winiarstwa, wędkarstwa oraz artykułów zoologicznych. W ofercie firmy znajduje się ok. 150 tys. produktów.

Wady zmienione na zalety

Centrum Ogrodnicze Ogród i Dom ma wszystkie zalety wielkopowierzchniowych obiektów – szeroką ofertę, atrakcyjne ceny wynikające ze skali zakupowej oraz długie godziny otwarcia – od 8 do 20. Jednocześnie wrażenie anonimowości klienta, jakie dają długie alejki i wysokie regały równoważą pokazowe ekspozycje i profesjonalna obsługa z dużym doświadczeniem – centrum zatrudnia w sumie ok. 50 osób.
Atutem placówki jest duży wybór asortymentu roślinnego. W jej ofercie znajdują się m.in. drzewa i krzewy iglaste i liściaste, byliny, kwiaty rabatowe i balkonowe oraz duży wybór drzewek owocowych. Do centrum w sezonie przyciągają klientów ogrody pokazowe, które są nie tylko miejscem prezentacji wzorcowych aranżacji, ale też dają możliwość spędzania wolnego czasu na świeżym powietrzu. To nietypowe połączenie marketu i oazy wypoczynku przynosi dobre rezultaty. – Nasze centrum ogrodnicze systematycznie się rozwija. Choć zdarzały się gorsze sezony, to co roku notujemy wzrost sprzedaży – mówi Michał Sutkowski, właściciel centrum.

Uwaga, promocja
Choć Centrum Ogrodnicze Ogród i Dom w obecnym kształcie działa już od 15 lat, konsekwentnie stawia na promocję – reklamy w lokalnej prasie, billboardy, ulotki rozdawane na terenie placówki. O najnowszych promocjach konsumenci są informowani przez megafon, systematycznie zmienia się produkt tygodnia w atrakcyjnej cenie, a na stronie internetowej zegar odlicza czas do końca promocji. Dla stałych klientów przygotowano natomiast lojalnościowy „Program Tęcza”, nawiązujący nazwą do tęczy w logotypie centrum. Karta stałego klienta upoważnia do zbierania punktów, które można później wymienić na bony do wykorzystania w placówce.
Jaka jest recepta na sukces marketu ogrodniczego? – Od wielu lat ciężko pracujemy na zaufanie klientów, staramy się proponować im atrakcyjny asortyment w przystępnych cenach, oferując szeroką gamę produktów niezbędnych w domu i ogrodzie. Dzięki temu mamy stałą grupę klientów nie tylko z najbliższej okolicy, ale także z Warszawy – mówi Mariola Gudaszewska, asystent prezesa Centrum Ogrodniczego Ogród i Dom.
 

REKLAMA

MOZE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: