O roli, jaką w tym i kolejnych sezonach będzie odgrywał Ambasador Marki Agrecol oraz wielu interesujących nowościach w kategorii nawozów i środków ochrony roślin rozmawiamy z Dawidem Kosakiewiczem, dyrektorem marketingu w firmie Agrecol
Rozmawia: Jakub Borkowski
Jakie zmiany w działaniach marketingowych firmy Agrecol zobaczymy w nadchodzącym sezonie ?
Będziemy kontynuować szereg inicjatyw, które sprawdziły się w naszej dotychczasowej strategii. Działania na szeroką skalę w kampaniach telewizyjnych, wielozadaniowe przedsięwzięcia w Internecie, różnorodne rozwiązania w zakresie trade marketingu ciągle będą miały miejsce i są przez nasz zespół na bieżąco aktualizowane i korygowane. Nowym rozwiązaniem będzie zaangażowanie w nasze działania Ambasadora Marki Agrecol, którym został Dominik Strzelec, ogrodnik z prawdziwą pasją, związany z grupą TVN Media. W stacji TTV w programie „Usterka” sprawdzał pracę fachowców, a w „Odlotowym ogrodzie” zmieniał zwykłe ogródki w wyjątkowe. Obecnie w stacji HGTV urządza „Polowanie na ogród” i w sklepach ogrodniczych szuka bohaterów swojego programu. Dominik potrafi odmienić każdą nudną, zaniedbaną lub niewymiarową działkę w funkcjonalny zakątek. W ciekawy sposób przekazuje wiedzę i dzieli się własnymi doświadczeniami na wszystkie tematy dotyczące roślin – począwszy od sadzenia, przez aranżację, aż po bieżącą pielęgnację roślin. Będzie on obecny w wielu naszych i jego kanałach reklamowych, poprzez które dotrzemy do naszych klientów oraz będziemy ich pośrednio edukować. Internet, w tym portale social mediów, trade marketingowe produkty z wizerunkiem Ambasadora Marki, bezpośrednie spotkania z klientami zarówno B2B, jak i B2C – to tylko niewielka część tego, co będziemy wspólnie robić przez najbliższe sezony. Współczesne media pozwalają na bardzo bliską interakcję marki z jej odbiorcą. Fani chętnie wypowiadają się na temat produktów, co pozytywnie wpływa na wizerunek firmy. Mamy nadzieję, że Ambasador Marki będzie w związku z tym miał dodatkowy pozytywny wpływ na odbieranie firmy w oczach konsumentów. Jego rola nie kończy się na kontrakcie reklamowym. To misja, dzięki której konsument będzie w stanie lepiej poznać świat przeżyć i wartości marki.
Jakie nowości w ofercie firmy Agrecol zobaczymy w sezonie 2020?
Śledząc aktualne ogrodnicze trendy oraz starając się za każdym razem odpowiadać na sygnały i zapotrzebowanie jakie dochodzi do nas od klientów budujemy innowacyjne i nowoczesne rozwiązania już o wiele szybciej przed rozpoczęciem sezonu. Tak było i tym razem. Co więcej, prace nad niektórymi z tegorocznych nowości trwały już kilka lat i bazowały na wysoce zaawansowanych rozwiązaniach technologicznych. Wśród oferty z półki nowości należy wskazać pałeczki nawozowe z serii Agrecol Natura (organiczno-mineralny nawóz). Kolejnym produktem jest Dicolen – herbicyd przeznaczony do zwalczania chwastów na trawnikach oraz Randacol Total Natural – herbicyd nieselektywny o działaniu kontaktowym, tak samo skutecznie zwalcza chwasty, a ponadto bazuje na naturalnych substancjach aktywnych, które są używane w przemyśle spożywczym i jest w formie sprayu. Ten środek jest w pełni bezpieczny dla ludzi i środowiska. Należy też wspomnieć o Bulldocku, ten środek ochrony roślin jest akurat przeznaczony do zwalczania szkodników ssących oraz gryzących w roślinach warzywnych, rolniczych i jest w formie koncentratu. Ironmax Pro to z kolei środek ślimakobójczy w formie przynęty. Możemy go używać w wielu uprawach roślin warzywnych, ziół, roślin rolniczych oraz na trawnikach. Produkt ten jest również bezpieczny dla zwierząt w przeciwieństwie do środków opartych na metaldehydzie. W naszej ofercie pojawił się tez nawóz w piance do roślin domowych czy storczyków. Tym, na co w sposób szczególny chcemy zwrócić uwagę klienta są innowacyjne kapsułki nawozowe, pierwsze tego typu nowoczesne rozwiązanie na rynku.
Proszę przybliżyć nam ostatni produkt, o którym Pan wspomniał – kapsułki nawozowe. To bardzo zaawansowane rozwiązanie i posiadacie Państwo szeroką paletę nowości z tej serii.
Nawóz w postaci kapsuł rozpuszczalnych w wodzie to seria produktów, które są bardzo proste i wygodne w użyciu. Wystarczy wrzucić kapsułkę do wody, wymieszać i właściwie mamy już wszystko gotowe, co ważne, bez konieczności dawkowania. Takie rozwiązanie pozwala nam uniknąć bezpośredniego kontaktu z produktem. Opakowanie po kapsułkach nie zawiera resztek nawozu, dzięki czemu chronimy nasze środowisko. Powstała cała seria kapsułek dedykowana m.in.: do roślin kwitnących, domowych, borówek, hortensji, róż, tui, rododendronów, truskawek, surfinii, pelargonii oraz pomidorów. Kapsułki są zarówno w formie proszku, jak i w postaci płynnej. Taki produkt to wynik długofalowych i kompleksowych prac badawczo-rozwojowych oraz wysiłku wielu osób składających się na nasz wewnętrzny zespół projektowy. Nasze analizy i obserwacje jasno wskazały, że istnieje duże zapotrzebowanie na produkty w takiej innowacyjnej formule. Postaraliśmy się także o opracowanie atrakcyjnej wizualnie strony kapsułek, które zarówno swoim opakowaniem, jak i kolorystyką samych „poduszek” powinny przykuć uwagę klienta i skłonić go do zastosowania. Strategia marketingowa i odpowiednio skonstruowana kampania reklamowa również powinna przyczynić się do edukacji klienta i zbudowania jego świadomości o proekologicznym aspekcie stosowania naszych kapsuł, chociażby dlatego, że wykorzystujemy materiały do opakowań o wysokim poziomie biodegradowalności.
Powiedzmy coś więcej o zaawansowanej technologii i czasochłonnych pracach, które poprzedziły wprowadzenie tego produktu na rynek.
To było wiele różnorodnych działań – począwszy od doboru rozpuszczalnej w wodzie folii o odpowiednich właściwości mechanicznych i wytrzymałościowych, poprzez kreowanie odpowiednich receptur w naszym laboratorium, badań nad kompatybilnością poszczególnych produktów z opakowaniem, aż po opracowanie rekomendacji do dalszych prac rozwojowych na przyszłość. To na pewno nie koniec naszych działań w tym kierunku, nie spoczęliśmy na laurach, wręcz przeciwnie – dopiero nabieramy tempa. Linia technologiczna, jakiej używamy do produkcji kapsuł, charakteryzuje się bardzo wysoką precyzją nasypywania i nalewania, zapewnia 100-procentową szczelność kapsuł, nie stosujemy żadnych chemicznych substancji klejących, dokładność wykrajania gotowych kapsuł jest bardzo wysoka, minimalizujemy też odpady foli wodorozpuszczalnej. Stąd, w miarę naszych możliwości, dbamy zarówno o czystą planetę, jak i nasze najbliższe, regionalne środowisko.
Jak rozwija się kategoria środków ochrony roślin i jak ważną część oferty stanowi?
Agrecol ma w ofercie także szeroką gamę środków ochrony roślin. Znaczenie tej grupy produktów wyraźnie widać choćby w dużej liczbie wprowadzonych nowości na ten sezon, co jest już trendem z poprzednich lat. Według różnorodnych badań przeprowadzanych na potrzeby rynku ogrodniczego, środki ochrony roślin należą do najbardziej promowanych i bardzo dobrze sprzedających się produktów. Naszym ciągłym wyzwaniem jest szybkie reagowanie na potrzeby nowego klienta. Już w tym sezonie wprowadzimy w trakcie roku nowe produkty, które będą charakteryzowały się wygodną i nowoczesną dla użytkownika formą. Zwiększony zostanie poziom bezpieczeństwa pracy użytkownika m.in. poprzez brak bezpośredniego kontaktu z substancją niebezpieczną. Produkty będą posiadały odpowiednie opakowania zbiorcze, które cechować się będą wysoką szczelnością (jak zabezpieczenie przed wilgocią) oraz zabezpieczeniem utrudniającym dostęp do opakowania. Dodatkową korzyścią dla użytkownika będzie ograniczenie nieprawidłowości związanych ze stosowaniem zbyt wysokiej lub za niskiej dawki preparatu oraz następczym działaniem pozostałości lub zanieczyszczeniem ŚOR.