Roboty koszące, kosiarki akumulatorowe, 3 nowe linie kosiarek Comfort, Premium i solo by AL-KO, profesjonalny agregat do koszenia trawy o wysokości nawet 1 m, a także kosy, łuparki, pompy oraz kompostowniki – to tylko niektóre nowości w ofercie AL-KO na sezon 2019/2020
Tekst: Michał Gradowski
Sprzedaż kosiarek w AL-KO od 2016 r. wzrosła aż o 113%, ale firma nie zwalnia tempa i w nowym sezonie wprowadza istotne zmiany porządkujące ofertę – 23 nowych specyfikacji, zgrupowanych w 3 nowych liniach: Comfort, Premium i solo by AL-KO.
Linia Comfort, która zastąpi dotychczasową linię Classic, zawiera 10 modeli napędzanych silnikami Briggs & Stratton oraz AL-KO PRO. Wszystkie mają
60-litrowy kosz, nową kierownicę z miękkim uchwytem oraz przedni zderzak zintegrowany z rączką, plus dodatkowo najlepsze podwozie od AL-KO. Linia Premium to z kolei 10 modeli z silnikami Briggs & Stratton, AL-KO PRO i Honda, wszystkie w opcji 4w1, z 70 l koszem i kierownicą PRO, wyróżniającą się kompozytowymi zawiasami oraz w modelach VarioSpeed i z elektrycznym rozrusznikiem – profesjonalnym kokpitem. Natomiast linia solo by AL-KO to 3 nowe modele z silnikami AL-KO PRO, zbudowane na solidnych aluminiowych korpusach.
Najważniejszą nowością w ofercie kosiarek jest jednak ujednolicenie modeli podwozia. Od nowego sezonu wszystkie kosiarki mają korpus z systemem MaxAirFlow – jedynym takim na rynku. Korpus ten pozwala na zbieranie nawet o 20% więcej trawy do kosza o tej samej pojemności i koszenie bez zatrzymywania o 30% szybsze niż w przypadku porównywalnych modeli konkurencji. Elementem wyróżniającym jest także kosz ze wskaźnikiem napełnienia wykonany z wysokiej jakości kompozytu. To najmocniejszy kosz w tym segmencie kosiarek, wykonany z dbałością o detale: język kosza zapobiega jego wypadaniu, duży otwór rozładunkowy jest pozbawiony zbędnych poprzeczek utrudniających opróżnianie, 2 rączki pozwalają na wygodne wysypywanie trawy, a specjalne prowadnice ułatwiają zakładanie kosza.
Nowością jest także 5-letni okres gwarancji – kolejny dowód na niezawodność maszyn AL-KO. Nowe produkty znajdziemy także w ofercie linii BIO, obejmującej kosiarki mulczujące z bocznym wyrzutem – przede wszystkim kosiarkę bez napędu dla użytkowników profesjonalnych.
Supermocny agregat i nowa gama robotów
Traktory ogrodowe i ridery AL-KO przebojem zdobywają rynek. Wzrost sprzedaży riderów tylko w 2019 r. wyniósł 221%! Elementem wspierającym sprzedaż tej grupy produktów będzie w nadchodzącym sezonie nowy agregat do koszenia wysokiej trawy – nawet do 1 m, wyposażony w opony rolnicze o bieżniku kierunkowym. Zastosowanie tego agregatu nie byłoby możliwe, gdyby nie solidna rama AL-KO, najmocniejsza w tym segmencie maszyn na rynku. Dodatkowo wszystkie traktory linii Premium od nadchodzącego sezonu będą wyposażone w światła LED.
Rozwój sprzedaży robotów koszących Robolinho to jeden z kluczowych elementów strategii AL-KO na najbliższe kilka lat. W nowej ofercie znajdziemy więc kompletną gamę robotów koszących – w tym nowe modele z łącznością Wi-Fi współpracujące z Amazon Alexa oraz Google. AL-KO przygotowało także nowy program sprzedaży robotów dla dealerów, którzy mocno postawią na robokosiarki – gwarantujący dodatkowe benefity, nie tylko w postaci rabatów.
Superlekkie kosy i ergonomiczne łuparki
Kolejną zmianą w ofercie na sezon 2019/2020 są 4 nowe modele kos o mocy od 1 do 2,6 KM. Od 2016 r. ta kategoria rośnie w AL-KO bardzo szybko, łącznie o ok. 300%. Silniki zgodne z normą EU5, komfortowa kierownica, szybkie nawijanie żyłki, ale przede wszystkim niezwykła lekkość – to cechy wyróżniające na rynku kosy AL-KO.
W nowej ofercie znajdziemy też 4 nowe łuparki – 2 poziome i 2 pionowe. Wyróżniają się większą ergonomią – komfortową wysokością pracy oraz dużymi kółkami ułatwiającymi transport, a dodatkowa siatka zabezpieczająca zwiększyła poziom bezpieczeństwa.
Grille, pompy i… kompostowniki
Sporym zaskoczeniem mogło być w ubiegłym roku wprowadzenie do oferty AL-KO grilli gazowych Masport, ale to nie koniec poszerzania asortymentu. W nowej ofercie znajdziemy także kompostowniki z trwałego tworzywa sztucznego – dwa modele o pojemności 400 i 800 l. Coraz większego znaczenia w strategii AL-KO nabierają także pompy ogrodowe – wielu dealerów przekonało się w ubiegłym roku, że to wartościowe uzupełnienie oferty. Opatentowany system Hydro Control utrzymujący stałe ciśnienie wody, nowoczesny design, ale przede wszystkim większa wydajność i mniejsze zużycie energii nowych modeli pomp powinny przekonać klientów do tego asortymentu.