– Rok 2013 będzie przełomowy dla firmy Bros pod względem działań marketingowych. Telewizja, outdoor, prasa, internet… – a wszystko na bardzo dużą skalę. Takiej kampanii w naszej branży jeszcze nie było! – zapowiada Anna Śnieżko z firmy Bros
Rozmawia: Agnieszka Idziak
Produkty firmy Bros są szeroko dostępne zarówno w centrach ogrodniczych, jak i innych kanałach dystrybucji. Co sądzi Pani o polskim rynku ogrodniczym i jak ocenia Pani jego potencjał? Jaka jest strategia firmy na polski rynek?
Branża ogrodnicza, zwłaszcza w Polsce, ciągle się rozwija. Coraz więcej osób chce mieć własny ogród. Bardzo popularna staje się także przydomowa uprawa warzyw i owoców. Te trendy pozytywnie wpływają na rozwój branży ogrodniczej i zapewne nie osłabną w ciągu najbliższych kilku lat. Firma Bros reaguje na rosnące wymagania klientów oraz dynamicznie zmieniające się otoczenie konkurencyjne. Jesteśmy liderem, ale konsekwentnie się rozwijamy. Proponujemy nowe produkty – w każdym miesiącu nasze portfolio poszerza się o nowości. Od początku roku wprowadziliśmy m.in: nawóz jesienno-zimowy, obornik w płynie, pałeczki nawozowe z obornikiem, hydronawóz 4w1, piankę na komary dla dzieci oraz chusteczki do pielęgnacji liści. Na bieżąco udoskonalamy istniejące produkty pod kątem jakości i funkcjonalności. Jest to istotne z punktu widzenia rosnącej świadomości konsumenta, który coraz częściej analizuje skład, porównuje i zdobywa wiedzę na temat substancji zawartych w produktach. Wzmocniliśmy także działanie naszych repelentów na komary, zwiększając zawartość DEET oraz nadając preparatom delikatny zapach. Dzięki temu nasze środki działają dłużej i są przyjemniejsze w stosowaniu.
W tym sezonie Bros stawia na intensyfikację działań promocyjnych. Jaką pozycję wśród priorytetów handlowych firmy one zajmują?
Konkurencja na rynku jest coraz większa, a pojemność półek w sklepach się nie zmienia, dlatego jednym z naszych priorytetów jest dbałość o dystrybucję. Produkty firmy są dostępne w największej liczbie punktów handlowych, a z racji tego, że są od 20 lat znane, najlepiej rotują – to siła, która daje nam znaczącą przewagę. Działania marketingowe to kolejny krok na drodze umacniania pozycji lidera i zwiększania rozpoznawalności marek BROS i BIOPON. W tym roku przeznaczyliśmy na kampanię bardzo duże środki finansowe, jesteśmy przekonani, że nasze realizacje zostaną zauważone.
Jakie są założenia nowej strategii marketingowej? Na jakie działania firma zamierza położyć nacisk?
Już z początkiem marca produkty firmy będą widoczne w programach „Maja w ogrodzie”, „Akademia Ogrodnika” w TVN oraz w „Roku w ogrodzie” w TVP 1. Widzowie będą mieli okazję poznać szeroką gamę nawozów Biopon, zapoznać się z działaniem preparatów na mrówki, ślimaki, mszyce, krety, komary, osy i szerszenie. Jak wiadomo, product placement skutecznie wpływa na zwiększenie sprzedaży promowanego asortymentu, dlatego detaliści i hurtownie muszą być na to przygotowani i odpowiednio wcześnie zatowarować się i zadbać o ekspozycję środków Bros na półkach.
Cały wywiad można przeczytać w najnowszym numerze „Biznesu Ogrodniczego”.