Centrum z duszą

OGRÓD ZAWADY 19 Centrum Ogrodnicze to bez wątpienia największa przestrzeń ogrodnicza w Poznaniu. Rodzinne miejsce z długoletnią tradycją wypełnione bogatym asortymentem ogrodniczym wraz z przyjaznym otoczeniem

 

Tekst: Jakub Borkowski

 

Centrum Ogrodnicze Zawady powstało wiosną 1997 r. na bazie istniejącego od 2 poł. XIX wieku gospodarstwa ogrodniczego. Znajdziemy tu bogatą kolekcję roślin ogrodowych, ogromny wybór donic do domu i ogrodu oraz wyselekcjonowany asortyment ogrodniczy. Jest to wyjątkowe miejsce stworzone nie tylko z myślą o sprzedaży, łączące w sobie długoletnią tradycję ogrodniczą z pasją do roślin.  – Kiedy w połowie lat 90. wprowadzaliśmy sprzedaż detaliczną i przekształcaliśmy profil działalności, chcieliśmy zrobić to z szacunkiem dla historii i zachować charakter ogrodu. Klienci oprócz wydzielonych stref sprzedażowych mają do dyspozycji całą przestrzeń gospodarstwa, dającą możliwość chwili wyciszenia i rekreacji. Dzisiaj jest to miejsce prowadzone z myślą o miłym spędzaniu czasu w przyjaznym otoczeniu. Wychodzimy z założenia, że jeśli dane miejsce nacechowane jest pozytywnymi emocjami, chętniej się do niego wraca – mówi Maciej Janku, właściciel Centrum Ogrodniczego Zawady.

Wszystko, czego klient potrzebuje

Centrum wśród innych placówek ogrodniczych wyróżnia doskonale wyposażony dział z donicami. Już na pierwszy rzut oka ta niezwykle zróżnicowana oferta robi ogromne wrażenie. Przekraczając próg placówki, nie sposób oprzeć się również wrażeniu, że to miejsce, w którym miłośnicy upiększania wnętrz i ogrodów znajdą wszystko, czego potrzebują – od podłoży, nawozów i nasion, poprzez środki ochrony roślin, narzędzia ogrodnicze, po fontanny, rzeźby ogrodowe czy porcelanę użytkową. – Faktycznie jesteśmy postrzegani jako firma specjalizująca się w sprzedaży donic i roślin ogrodowych, aczkolwiek staramy się szukać nowych dróg i działać w taki sposób, aby stać się alternatywą dla sieci DIY. W tej chwili stawiamy bardzo mocno na rozwój działu szkółkarskiego i dostosowanie jego asortymentu do potrzeb dzisiejszego klienta – mówi Maciej Janku. – Tegoroczny sezon zaczął się bardzo dobrze. Notujemy wzrosty prawie we wszystkich kategoriach, jednak wiodącą grupą są rośliny. Bardzo dobrze sprzedają się również nasiona. Odkąd zostaliśmy sklepem firmowym marki POLAN i postawiliśmy na formę sprzedażową shop-in-shop, rok po roku notujemy bardzo dobre wyniki w tej kategorii – dodaje.

Nowy konsument i zrównoważony rozwój

Profil klienta na rynku ogrodniczym bardzo się zmienia, zwłaszcza w przypadku centrów zlokalizowanych w centrum dużych miast. – Coraz częściej współpracujemy z konsumentem tzw. tarasowo-balkonowym. Systematycznie zaglądają do nas również osoby młode, wykazujące coraz większe zainteresowanie ogrodnictwem. Jest to jeden z czynników, który przyczynił się do podjęcia decyzji o rozbudowie sklepu w najbliższym czasie. Planujemy powiększenie powierzchni pod dachem, aby poprawić sprzedaż poza sezonem. Do nowej części chcemy przenieść większość ekspozycji doniczkowej i roślin domowych oraz rozszerzyć asortyment szeroko pojętego home decoru – wyjaśnia Maciej Janku.

REKLAMA