Dołącz do Grupy Ogrodniczej Planta

Grupa Ogrodnicza Planta pomaga właścicielom centrów ogrodniczych zwiększać świadomość gospodarczą, wskazuje zagrożenia oraz możliwe kierunki rozwoju, proponuje produkty marki własnej oraz działania marketingowe, ale przede wszystkim mocno stawia na rozwój. Jakie są jej główne założenia i dlaczego warto do niej dołączyć?

 

 

Tekst: Agnieszka Idziak

 

Grupa Ogrodnicza Planta ma już 3 lata, powstała w  marcu 2016 r. i zrzesza 54 firmy, które niejednokrotnie posiadają po kilka sklepów. Inspiracją do podjęcia działań była dyskusja o konsolidacji rynku ogrodniczego podczas V Forum Branży Ogrodniczej. Celem Grupy jest integracja branży oraz stworzenie dla sklepów i centrów ogrodniczych warunków i rozwiązań, dzięki którym mogą zwiększyć konkurencyjność na rynku. Ważnym działaniem GOP jest powołanie grupy zakupowej, tworzącej wspólny front negocjacyjny wobec producentów. – Zgodnie z motto „Razem możemy więcej” działamy w oparciu o ścisłą współpracę – nawzajem czerpiemy od siebie siłę i inspirację i motywujemy się do zmian – mówi Andrzej Ciupryk, prezes Planta.

Specjalnie dla grupy powstają produkty marki własnej dostępne tylko w zrzeszonych sklepach. – Wprowadzanie produktów dedykowanych tylko dla członków Grupy jest jednym z głównych zadań organizacyjnych. Komitet Doradczy, składający się z członków Grupy, wskazuje jakie produkty mają być dostępne pod marką własną oraz jaki asortyment jest promowany w gazetkach z aktualną ofertą, a także na plakatach przygotowywanych dla członków Grupy – mówi Andrzej Ciupryk.

Budowanie wspólnej tożsamości jest bardzo ważne. Jednak nadrzędnym celem Grupy jest zwiększanie świadomości gospodarczej członków projektu.

– Po 3 latach od powstania grupy znacznie zwiększyła się wiedza jej członków na temat zagrożeń, które mogą dosięgnąć każdego, a związanych, m.in. z działalnością sieci handlowych w Polsce i ich coraz lepszą organizacją. Wspólne działania Grupy mogą niejednokrotnie wpłynąć na możliwość funkcjonowania danego podmiotu gospodarczego na rynku. Ogromny wzrost kosztów logistycznych, podwyżka cen energii i płac powodują, że nieunikniony będzie wzrost cen oferowanych towarów. Na rynku ogrodniczym widoczne jest także ograniczanie działalności hurtowni, ponieważ producenci coraz częściej sami docierają do punktów detalicznych. To są zagrożenia i trudności, z którymi na co dzień mierzą się właściciele centrów ogrodniczych – mówi Andrzej Ciupryk.

Bazą GOP jest oczywiście Planta, która jako producent mieszanek traw i nawozów mineralnych oraz importer wielu produktów dla sklepów ogrodniczych jest rozpoznawalną marką na rynku ogrodniczym, posiada wiedzę merytoryczną oraz praktyczną znajomość rynku.

Bardzo ważne w działalności Grupy jest podnoszenie kwalifikacji zawodowych jej członków. Dlatego systematycznie organizowane są szkolenia dla właścicieli i pracowników centrów ogrodniczych. Prowadzący – kompetentni i sprawdzeni wykładowcy – nie tylko podnoszą poziom wiedzy właścicieli sklepów, ale pomagają ją zastosować w praktyce i wprowadzić w życie. – Obecnie bardzo dużo sklepów w Polsce nie rozwija się, są dokładnie w tym samym miejscu co 20 lat temu, a to ogromny błąd. Na rynku jest duża podaż, natomiast brakuje dobrego pomysłu na sprzedaż – dodaje Andrzej Ciupryk.

Integracja członków Grupy, wspólne biesiady i wycieczki również bardzo pozytywnie wpływają na wspólny rozwój. – Zależy nam bardzo, aby nowi członkowie zasilali Grupę, jednym z głównych zadań organizacyjnych jest pozyskiwanie nowych członków. Jednak, aby móc do nich dotrzeć, chcemy im pokazać, co robimy, że nasza praca ma sens i realny wpływ na poprawę rentowności biznesu – podsumowuje Andrzej Ciupryk.

Wszystkich chętnych zainteresowanych współpracą prosimy o kontakt mailowy: grupaogrodnicza@planta.pl, zapraszając do wspólnego działania.

 

Korzyści dla uczestników Grupy Ogrodniczej Planta:

-szkolenia dla właścicieli i pracowników

-organizacja promocji i gazetek

-organizacja eventów zwiększających sprzedaż towarów

-dodatkowe premie ze sprzedaży towarów

-czynny udział w grupie zakupowej

-możliwość sprzedaży własnych marek w Grupie

REKLAMA
Targi Zieleń to życie