E-commerce ciągle rośnie

O sprzedaży maszyn ogrodowych w sieci i skutecznych sposobach na budowanie wizerunku i zwiększanie dostępności produktów dla klientów opowiedział nam Mateusz Kupczak, marketing manager w firmie Krysiak

Czy handel online w przypadku sprzętu ogrodowego ma duży wpływ na wolumen sprzedaży?
Od zeszłego roku (głównie za sprawą pandemii) możemy obserwować dynamiczny wzrost zainteresowania ofertą urządzeń ogrodowych w sieci. Przez to, że więcej czasu spędzamy w domach, jesteśmy ograniczeni obostrzeniami, doceniamy przestrzeń, w której możemy się odprężyć, zrelaksować, a są to przede wszystkim ogrody, działki czy balkony. Wielu klientów bardzo płynnie przeszło na zakupy w Internecie, a ci, którzy nie mogli nabyć urządzeń w zamkniętych marketach zostali delikatnie „zmuszeni”, aby dokonać swojego pierwszego e-zakupu. Wolumen e-sprzedaży cały czas się zwiększa i ta tendencja będzie się utrzymywała.

Jakie produkty cieszą się największą popularnością w przypadku sprzedaży internetowej?
Klienci nadal wybierają tradycyjne urządzenia spalinowe i elektryczne w Internecie, nabywają je zgodnie z sezonem – wiosną najpopularniejszą grupą są wertykulatory, glebogryzarki, kosiarki, a na jesień z kolei nożyce, rozdrabniacze, pilarki. W Internecie możemy zaobserwować widoczny wzrost zainteresowania urządzeniami akumulatorowymi, nowe technologie oraz rozwiązania bateryjne, które są na rynku od wielu lat na dobre zagościły w naszych domach. Klienci bardzo dobrze przyjęli nasz system akumulatorowy, w którym – wykorzystując tę samą baterię – możemy skorzystać z około 20 urządzeń o różnym przeznaczeniu.

Jak określić politykę cenową sprzedaży online, aby nie zniechęcić dystrybutorów, którzy prowadzą sprzedaż stacjonarną?
Trudno jest określać różną politykę cenową i ją egzekwować – nasza firma wszystkich partnerów biznesowych traktuje równo i każdemu daje równe szanse na sprzedaż urządzeń z dobrą marżą, niezależnie od kanału dystrybucji.

Jakie działania marketingowe mają największy wpływ na wzrosty sprzedaży sprzętu ogrodowego online?
Jeśli chodzi o działania marketingowe podejmowane przez firmę Krysiak, to na pewno jest to odpowiednie brandowanie różnych linii urządzeń ogrodowych (np. Faworyt PRO to urządzenia z 3 letnią gwarancją, o lepszej jakości oraz większej liczbie funkcji, a 4garden to linia urządzeń akumulatorowych). Standardowymi działaniami są już kampanie internetowe budujące wizerunek, ściągające klienta na stronę, aby mógł dowiedzieć się czegoś więcej o produkcie, jego zastosowaniu oraz konserwacji. W parze z kampanią wizerunkową równolegle prowadzone są działania promujące wybrane produkty. Nowością w działaniach marketingowych firmy Krysiak w 2021 było wprowadzenie rat 0% dla klientów – tak, aby oferowane produkty były jeszcze bardziej dostępne.

REKLAMA
Targi Zieleń to życie