Garden Contracting 2019

II edycja targów Garden Contracting odbędzie się 28-29 listopada w Łódzkiej Atlas Arenie. Z Piotrem Tokarskim – kierownikiem Działu Organizacji Targów – rozmawiamy o nowościach, pomysłach, Targach Uprawy i Pielęgnacji Traw Murawa 2019 i wydarzeniach towarzyszących

 

Rozmawia: Jakub Borkowski

 

Jakich nowości w porównaniu z pierwszą edycją możemy spodziewać się na II Ogólnopolskich Targach Zatowarowania Centrów i Sklepów Ogrodniczych Garden Contracting?

Największą nowością jest wdrożenie targów towarzyszących, czyli Targów Uprawy i Pielęgnacji Traw Murawa 2019 i nawiązanie współpracy z Gospodarstwem Szkółkarskim Ciepłucha. Rynek profesjonalnych muraw sportowych rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie, zapotrzebowanie na tego typu produkty wciąż rośnie, co skłoniło nas do organizacji imprezy o charakterze targów branżowych. Dodatkową inspiracją i wzorem są również podobne imprezy odbywające się od wielu lat na rynkach wysoko rozwiniętych w tej dziedzinie, np. w Wielkiej Brytanii. Mają one stanowić platformę współpracy dla operatorów obiektów, użytkowników oraz firm zajmujących się profesjonalnie murawami sportowymi.

 

Jaki macie pomysł na organizację tego typu wydarzenia na naszym rynku?

Formuła imprezy opiera się na współpracy B2B, ale oczywiście nie wyklucza uczestnictwa osób zaangażowanych w działalność w dziedzinie muraw sportowych. Do uczestnictwa zaproszeni są groundsmani i greenkeeperzy zajmujący się każdym rodzajem murawy sportowej, firmy branżowe, operatorzy stadionów, ośrodki sportu i rekreacji, operatorzy boisk miejskich, gminnych i szkolnych, jak również właściciele i operatorzy pól golfowych, jednostki budżetowe zajmujące się utrzymaniem obiektów sportowych, kluby i związki sportowe, architekci, firmy usługowe, wykonawcy obiektów sportowych i wreszcie instytucje naukowe i badawcze.

To spowoduje rozszerzenie oferty o nowe, ciekawe aspekty branży ogrodniczej, a przede wszystkim zwiększy frekwencję wśród biznesowych gości targów. Pozytywnie wpłynie na nią także Hosted Buyer Program, czyli obecność odwiedzających z zagranicy. Poza tym chcemy zaprosić na targi – oprócz właścicieli centrów, hurtowni ogrodniczych i kupców sieci marketów – również osoby reprezentujące administracje nieruchomości, spółdzielnie mieszkaniowe, deweloperów oraz administratorów obiektów sportowych czy osoby odpowiedzialne za konserwacjeę i pielęgnację boisk. Targi odwiedzą także firmy świadczące usługi projektowania i wykonywania ogrodów, architekci krajobrazu oraz reprezentanci gminnych i miejskich zarządów zieleni. Nawiązanie współpracy partnerskiej z Gospodarstwem Szkółkarskim Ciepłucha sprawi, że nasi zwiedzający będą gośćmi partnera i odwrotnie.

 

Jaki jest program targów i wydarzeń towarzyszących?

Podczas targów odbędą się imprezy towarzyszące, pokazy florystyczne, warsztaty, prelekcje i pokazy. Organizujemy panele dyskusyjne oraz prelekcje, które prowadzą zaproszeni przez nas goście. Specjaliści z Polski i Europy podzielą się wiedzą z zakresu prezentacji roślin i sprzedaży w centach i sklepach ogrodniczych. Zaproszeni goście przedstawią swoje doświadczenia w nawadnianiu i pielęgnacji muraw na stadionach, polach golfowych i obiektach sportowych. Będzie można wymienić się doświadczeniami i rozwiązać bieżące problemy, z którymi borykają się na co dzień przedstawiciele branży. Interesująco zapowiada się spotkanie administratorów największych boisk w Europie.

 

Targi zaplanowane są na 28-29 listopada. To idealny moment na promowanie nowości produktowych na nadchodzący sezon, a także składanie zamówień. Jakie są najważniejsze z Pana punktu widzenia korzyści z udziału w targach?

Termin targów został wybrany po konsultacjach z wystawcami jako idealny moment na podjęcie decyzji zakupowych – kontraktacyjnych. Wszelkie nasze działania są ukierunkowane na zapewnienie korzyści biznesowych dla wystawców i odwiedzających, stąd też nasze motto: „Łączymy biznes ogrodniczy”. Jesteśmy przekonani, że targi Garden Contracting na stałe wpiszą się w kalendarz branży. Niewątpliwą zaletą tego wydarzenia jest także dogodna lokalizacja w centrum Polski. Udział wystawców pozwoli potencjalnym odbiorcom na dostęp do pełnej oferty produktów z niemal każdego segmentu branży. Dodam, że wstęp dla odwiedzających branżowych jest bezpłatny. Zapraszamy!

REKLAMA