Podsumowanie roku, zaprezentowanie bestsellerów sprzedaży i nowości na sezon 2018, przekazanie informacji o tym, że częścią MTD została marka Robomow oraz przedstawienie Jerzego Hełminiaka, brand managera, który będzie odpowiedzialny za rozwój dystrybucji w sklepach i centrach ogrodniczych to najważniejsze punkty spotkania zorganizowanego przez MTD Poland. „Biznes Ogrodniczy” uczestniczył w tym spotkaniu, a Jarosław Olewicz, wydawca przedstawił uczestnikom nowe trendy na rynku ogrodniczym
MTD Academy odbyło się w dniach 27-28 września w Hotelu Ossa w Rawie Mazowieckie. – Spotkanie rozpoczęło się od krótkiej prezentacji firmy, która powstała w 1932 roku w Stanach Zjednoczonych, obecnie w 2017 MTD ma 12 fabryk w USA, fabryki w Australii i w Europie. Jednocześnie Krzysztof Grabowski, dyrektor generalny, przedstawił nowy plan na rozwój marki. – W 2014 roku obiecałem, że firma skupi się na rozwoju sprzedaży dilerskiej i będzie odchodzić od sprzedaży marketowej. Chcemy uczynić ten biznes przede wszystkim biznesem dilerskim, dlatego w portfolio firmy rośnie znaczenie marki Cub Cadet oraz Wolf Garten – podkreślał Krzysztof Grabowski.
W 2017 roku firma osiągnęła dobre wyniki. Sprzedaż traktorów ogrodowych wzrosła o 25 %, kosiarek spalinowych o 10 %, a kosiarek akumulatorowych aż o 150 %. – Segment produktów akumulatorowych w najbliższych latach będzie się rozwijał – mówił Krzysztof Grabowski. Dodając jednocześnie, że jego zdaniem za kilka lat zupełnie zapomnimy o istnieniu kosiarek elektrycznych, których znaczenie z roku na rok maleje.
Ważną częścią spotkania było przekazanie informacji o tym, że izraelska firma Friendly Robotics Acquistions Ltd., lider w produkcji robotów koszących pod marką Robomow stała się częścią grupy MTD. W ofercie MTD w sezonie 2017/2018 będą dostępne roboty koszące w ramach trzech marek: WOLF-Garten, Cub Cadet i Robomow®
Założenia na nowy sezon
W nowym sezonie MTD chce rozwinąć sprzedaż w centrach ogrodniczych i zbudować strefy shop in shop. Nowym brand managerem marki odpowiedzialnym za kontakty na rynku tradycyjnym został Jerzy Hełminiak.
Ważną częścią spotkania było pokazanie nowości na sezon 2018. W ofercie znajdzie się nowa kosiarka Cub Cadet – w pełni aluminiowa dla bardzo wymagającego klienta, oparta na silniku Honda, urządzenie nie będzie wymagało dużej siły od użytkownika, ponadto posiada system AVS, który tłumi wibracje dochodzące do uchwytu. Najwięcej zmian zostało wprowadzonych w serii traktorów ogrodowych serii XT, zwrócono szczególną uwagę na niższą emisję głośności, zmniejszenie spalania oraz emisji CO2. Wprowadzona zostanie nowa gama akcesoriów do traktorów Zero Turn, m.in. pług, zamiatarka oraz kosz do wyrzutu bocznego. MTD wprowadzi silnik Cub Cudet Efi, który jest przyjazny środowisku, zmniejsza zużycie paliwa, nawet do 25 %. W ofercie także urządzenia 80 Voltowe, zasilane jednym akumulatorem. W ramach marki Wolf Garten dostępnych będzie 5 nowych modeli robotów koszących, a w ramach Cub Cadet aż 7 modeli, w tym dla trawników o powierzchni 150 m². Odnowione zostały narzędzia ręczne Wolf Garten, zmieniono mocowanie końcówki w trzonku. Jednocześnie na rynku pojawią się 2 nowe narzędzia, szerokie grabie 2w 1 wraz z elementem do czyszczenia rynien. Wolf Garten to nie tylko narzędzia. Pod tą marką dostępne będą także nawozy serii Natura Bio, m.in. do traw, róż, pomidorów oraz warzyw, a także mieszanki kwiatowe – Restauracja dla pszczół i motyli, zdaniem MTD to bardzo pszyszłościowy temat, ta ofert będzie na pewno rozwijana.
Podczas spotkania przedstawiono także bestsellery z 2017, wśród których, m.in. znalazły się 3 modele kosiarek spalinowych z systemem MYSPEED, dzięki czemu kosiarki dostosowują się do prędkości chodzącego. Gama tych maszyn będzie się zwiększała.
Ekspozycja w 2018
W sezonie 2018 MTD zaproponuje nowe ekspozytory, m.in. na akumulatorowe narzędzia oraz na roboty, a także kosiarki. Dostępne będą nowe bannery i plakaty. Pojawi się także nowa gama materiałów POS w postaci kontrolowanych zdalnie telewizorów, które w tej chwili wprowadzane są w Niemczech. – Obecnie klientów przekonują dynamiczne treści, dlatego idziemy w kierunku cyfrowym – mówił Łukasz Prusak, dyrektor handlowy MTD Poland.
Omnichanel – przyszłość sprzedaży
Obecnie relacja z klientami jest wielokanałowa. Kluczem do skutecznej komunikacji jest zmiksowanie – wykorzystanie sprzedaży offline i online. Czasy się zmieniają i trzeba podążać za nowymi kanałami, dlatego wdrażamy nowy sklep e-commerce, który skutecznie połączy sklep tradycyjny z siecią online, jednocześnie motywując klientów do odbioru towaru w salonie, wówczas diler będzie mógł dosprzedać produkt – mówił Łukasz Prusak. – Jednym z celów sklepu online jest dosprzedawanie, jeśli klient kupił jakieś urządzenie – zakładamy, że pewnie będzie chciał coś dokupić. Dlatego stworzymy dedykowaną ofertę dla klienta. Dziś nabywcy są dość leniwi, nie chce im się szukać, dlatego warto podpowiedzieć im jakie produktu mogą okazać się przydatne w ogrodach. Jednocześnie geolokalizacja będzie zachęcała do odwiedzenia stacjonarnego punktu sprzedaży w celu prezentacji urządzeń – opowiadał Łukasz Prusak.