Wyzwania, przed którymi stajemy każdego dnia – a jednym z takich wyzwań jest diagnozowanie i rozwiązywanie problemów naszych klientów – są dla mnie źródłem inspiracji i napędzają mnie do działania – mówi Wiesław Szczoczarz, manager sprzedaży w firmie Stalco Group
Rozmawia: Jakub Borkowski
Jak wygląda Pana ścieżka zawodowa, jak to się stało, że związał się Pan z branżą ogrodniczą?
Moja kariera zawodowa od zawsze związana była ze sprzedażą. W różnych jej strukturach pracuję już od ponad 15 lat, przechodząc przez poszczególne szczeble, począwszy od przedstawiciela handlowego, poprzez key account managera, do obecnego stanowiska, czyli managera sprzedaży. Od niespełna 2 lat pracuję w Stalco Group, firmie wywodzącej się z branży narzędziowej, która w swoim bogatym portfolio posiada 9 różnych grup produktowych, w tym narzędzia ogrodowe pod marką Stalco Garden, stąd moja obecność w tej branży.
Co najbardziej podoba się Panu w codziennej pracy?
Najbardziej podoba mi się praca z ludźmi i to, że mogę się z nimi dzielić swoją wiedzą i doświadczeniem. Wyznaję zasadę, że to właśnie ludzie są naszym najcenniejszym zasobem, dlatego tworzymy bardzo tak zgrany Stalco Team. Podoba mi się zarządzanie wielokanałową sprzedażą i praca na wielu płaszczyznach. W Stalco Group nie ma nudy i monotonii, tylko niesamowity rozwój i dynamizm, a także duża różnorodność, a zarazem swoboda w działaniach. Podobają mi się wyzwania, przed którymi stajemy każdego dnia, a jednym z takich wyzwań jest diagnozowanie i rozwiązywanie problemów naszych klientów, dzięki czemu budujemy zaufanie, czyli to, co nas inspiruje i napędza do działania.
Jak ocenia Pan branżę ogrodniczą i jej rozwój?
Branża ogrodnicza niesamowicie szybko ewoluuje. Konsumenci inwestują dziś więcej w otoczenie domu niż w jego wnętrze. Myślę, że ta branża w dalszym ciągu będzie dynamicznie się rozwijać. Niepokojący jest natomiast trend kurczenia się rynku tradycyjnego kosztem kanału DIY. Uważam, że dużą szansą dla tradycyjnych sklepów ogrodniczych na jego przełamanie jest z jednej strony dywersyfikacja asortymentu, a z drugiej – konsolidacja dostawców. Rozwiązaniem dla nich może być oferta Stalco Group, czyli nie tylko narzędzia ogrodowe, lecz także narzędzia ręczne, osprzęt do elektronarzędzi czy też odzież ochronna do pracy w ogrodzie.
Jakie są Pana zainteresowania, co lubi Pan robić w wolnym czasie?
Tego wolnego czasu nie mam zbyt wiele, więc każdą wolną chwilę staram się spędzać z dziećmi. Z córką chodzimy do kina i na basen, z synkiem na rower. Lubię podróżować. Szczególnie bliskie są mi polskie góry, przede wszystkim Tatry i Bieszczady, a także Stany Zjednoczone, zwłaszcza Nowy Jork. Lubię też sport, zarówno w tym aktywnym wydaniu, biegając i jeżdżąc rowerem, jaki i biernym, jako kibic siatkówki i wyścigów samochodowych.