Właściciele sklepów Bricomarché z całej Polski spotkali się w miniony czwartek, 29 maja na konferencji poświęconej najnowszym tendencjom rynkowym. Prognozy dotyczące rozwoju rynku ogrodniczego przedstawiła redakcja „Biznesu Ogrodniczego”
Hotel Moderno w Poznaniu był miejscem organizacji wewnętrznego szkolenia dla właścicieli sieci sklepów Bricomarché zlokalizowanych w całej Polsce. Prelekcje zaproszonych gości dotyczyły aktualnej sytuacji na rynku, prognoz dotyczących jego rozwoju oraz najlepszych rozwiązań wspierających handel.
Marcelin Matusiak, reprezentujący firmę GfK Polonia, opowiedział o rywalizacji marketów i dyskontów DIY, czyli wielkiej czwórki (Castorama, Leroy Merlin, OBI, Praktiker) i działających według innego konceptu sieci Bricomarché, PSB Mrówka i NOMI. Wszystkie te markety w promieniu 30 min dojazdu są dostępne już dla ponad 80% mieszkańców Polski i nieuchronnie rywalizacja między nimi będzie się zaostrzała. Potencjalne drogi rozwoju sieci to m.in. rozwijanie marek własnych, agresywna polityka marketingowa oraz zmiany w zarządzaniu.
O przyszłości handlu, preferencjach konsumentów i konieczności zmian w świadomości firm opowiadała natomiast Zuzanna Skalska, autorka specjalistycznych raportów o trendach, ekspert od budowania strategii marek i produktów. Ekologia, recycling, autentyczność, wiarygodne rekomendacje – to elementy, które mają coraz większy wpływ na handel.
Uczestnicy konferencji zapoznali się także z najważniejszymi zasadami zarządzania kategoriami produktów, które przybliżył Witold Urbański, reprezentujący firmę Eksperci Sprzedaży.
Wydawnictwo Media Experts reprezentowali na konferencji Karolina Kałdońska, dyrektor zarządzająca „Biznesu Ogrodniczego” i redaktor Michał Gradowski, którzy przybliżyli zebranym perspektywy rozwoju branży ogrodniczej w Polsce.