Grupa PSB Mrówka planuje w 2018 r. otworzyć minimum 35 sklepów, Bricomarché – ok. 20. W tym roku zakończy się też budowa centrów dystrybucyjnych Castoramy i OBI o łącznej powierzchni 150 tys. m2
Tekst: Michał Gradowski
Jak wynika z raportu firmy badawczej PMR, w 2016 r. wartość rynku DIY w Polsce – liczona jako suma wartości sprzedaży produktów niezbędnych do budowy oraz remontu, produktów dekoracyjnych, artykułów ogrodowych oraz narzędzi – wyniosła prawie 52 mld zł. Jak podaje PMR, największym graczem na polskim rynku DIY jest brytyjska grupa Kingfisher, właściciel sieci Castorama i Brico Depot – lider posiadał 12% udziału w całkowitym rynku DIY w 2016 r. W pierwszej 5. znalazły się także takie firmy, jak Leroy Merlin, Bricomarché, OBI oraz sieć PSB Mrówka. Na potrzeby tego raportu przeprowadzono także badania rozpoznawalności sieci na rynku DIY – najlepsza okazała się Castorama, którą znało 89% respondentów.
Ekspansja sieci DIY w naszym kraju ciągle trwa. Jakie są plany wiodących graczy na 2018 r.?
Kilkadziesiąt nowych mrówek
Na polskim rynku ciągle najszybciej rozwijającą się siecią w branży DIY, jeśli weźmiemy pod uwagę liczbę otwieranych co roku sklepów, jest Grupa PSB, która ma już 269 „Mrówek”. W 2017 r. przybyło 37 sklepów. Jakie są plany rozwojowe na rok 2018 r. i jak przedstawiciele sieci oceniają miniony sezon w sprzedaży artykułów ogrodniczych? – W tym roku planujemy otworzyć minimum 35 nowych sklepów. W sprzedaży asortymentu ogrodniczego
zakończyliśmy rok na sporym plusie, jednak gdyby nie niesprzyjająca pogoda – byłoby dużo lepiej. Od kilku lat klienci coraz częściej remontują już nie tylko dom, ale wydają pieniądze także na remont i pielęgnację jego otoczenia, dlatego w tym roku chcemy zwiększyć powierzchnię sprzedaży przeznaczonych w sklepach na kategorię ogród – mówi Marzena Mysior-Syczuk, koordynator ds. Public Relations w Grupie PSB.
Cały materiał w najnowszym wydaniu „Biznesu Ogrodniczego”