Dzisiaj kluczem do analizowania trendów na rynku handlowym jest "smart shopping" czyli polowanie na okazje, ale niska cena nie jest jedynym kryterium
Aby zbadać to zjawisko Lidl zlecił badanie, które przeprowadził Interaktywny Instytut Badań Rynkowych, a Polaków zapytano o sposób, w jaki podejmują decyzje zakupowe. Zdecydowana większość, bo 77 proc. zadeklarowało, że kupuje racjonalnie, kalkulując stosunek ceny do jakości.
Smart shopping, czyli przemyślane i sprytne zakupy robią furorę na całym świecie. Idea ta propaguje racjonalne planowanie budżetu poprzez poszukiwanie i porównywanie atrakcyjnych ofert produktów, które są nam potrzebne i przemyślane korzystanie z aktualnych promocji. Z badania GfK Polonia przeprowadzonego na zlecenie portalu Zafinansowani.pl. wynika, że aż 40 proc. Polaków wpłaca na lokatę lub konto oszczędnościowe pieniądze zaoszczędzone dzięki promocyjnym zakupom.
Prawie 50 proc. Polaków uważa, że dokonuje zakupów w sprytny sposób. W swój spryt zakupowy bardziej wierzą mężczyźni niż kobiety. To właśnie płeć brzydka częściej deklaruje, że dokonuje zakupów w sprytny sposób. Postawa ta jest również bliższa osobom młodym. Aż 60 proc dwudziestolatków twierdzi, że dokonuje takich zakupów. Mądre zakupy to także specjalność osób mieszkających w gospodarstwach domowych liczących powyżej 4 osób. Najmniej przekonane o swoim sprycie zakupowym są osoby w wieku 55-64 lat oraz mieszkające samotnie.
Źródło: www.zafinansowani.pl
www.zafinansowani.pl