Stalco Garden rok po debiucie

Praca nad projektem Stalco to nie tylko praca, to ważna część mojego życia. Cieszę się każdym sukcesem, pozytywnymi opiniami naszych kontrahentów. Nasza strategia zarządzania opiera się na fundamentach rodzinnej firmy – przede wszystkim budujemy relacje – mówi Marek Zając, prezes firmy Stalco

 

Rozmawia: Michał Gradowski

 

Czy potrafi Pan wskazać jeden impuls, który wpłynął na decyzję o zainwestowaniu w branżę ogrodniczą, czy też był to dłuższy proces? 

Jesteśmy firmą, której podstawą działania jest orientacja na potrzeby klienta, dlatego zaczęliśmy badać temat branży ogrodniczej. W zasadzie ponad dwa lata trwał proces badania rynku pod względem potrzeb klientów – nasi długoletni partnerzy, kontrahenci, z którymi współpracujemy kilka czy kilkanaście lat, także zaczęli rozszerzać asortyment o narzędzia ogrodnicze i to zainspirowało nas do konkretnego działania. Takim właśnie sposobem na początku tego roku zaprezentowaliśmy świeżą, premierową ofertę działu produktowego Stalco Garden. Dzięki temu dalej możemy zaopatrywać naszych kontrahentów w kompleksową ofertę Stalco.

 

Jak ocenia Pan debiut na rynku ogrodniczym z perspektywy czasu? Czy udało się zrealizować plany sprzedażowe?

To było ogromne wyzwanie i dużo pracy włożonej w stworzenie odpowiedniej oferty oraz ekspozycji, która spełni oczekiwania rynku. Spotkaliśmy się z bardzo pozytywnym odbiorem przede wszystkim u naszych klientów, którzy od początku wierzyli w powodzenie tego projektu i czekali na nasze produkty z linii ogród. Także obecność na targach Gardenia 2018 dała nam obraz dobrze wykonanej pracy – usłyszeliśmy wiele miłych słów i nawiązaliśmy współpracę z nowymi klientami, jakimi są dla nas centra ogrodnicze. Osobiście uważam, że to nasz ogromny sukces, a to dopiero początek.

 

Czy planują Państwo zmiany w asortymencie?

Na nowy sezon mamy zamiar wprowadzić kilka nowości produktowych i ekspozycyjnych. Oczywiście, tak jak wspomniałem wcześniej, staramy się przede wszystkim wychodzić naprzeciw oczekiwaniom rynku, słuchamy wskazówek, które pomagają nam się rozwijać i przede wszystkim udoskonalać ofertę o rozwiązania produktowe i ekspozycyjne. Nasz dział zajmujący się testami jakości cały czas prowadzi prace nad nowym asortymentem oraz rozmawia z klientami i odbiorcami na temat ich wymagań́ wobec jakości produktów.

 

Jakie będą priorytety Stalco Garden w kolejnym sezonie?

Widzimy ogromny potencjał w branży ogrodniczej i pracujemy nad ofertą wzbogaconą o nowe produkty na sezon 2019. Ważny dla nas będzie także udział, jeszcze w tym roku, w zupełnie nowym wydarzeniu, jakim są targi grupy PSB, największej sieci DIY w Polsce, dotyczące tylko branży ogrodniczej. Cieszymy się, że jesteśmy wśród zaproszonych firm i możemy pokazać asortyment Stalco Garden.

 

Jakość ekspozycji jest w wielu ogrodniczych punktach handlowych, zwłaszcza tych mniejszych, sporym wyzwaniem. Czy zróżnicowana ekspozycja Stalco, obejmująca regały, stojaki i wyspy jest odpowiedzią na ten problem?   

Tak, staramy się dawać optymalne rozwiązania dla każdego. Mamy zarówno propozycję ekspozycji pełnej oferty Stalco Garden, jak i indywidualnego dostosowania jej do wytycznych klienta. Oferujemy też standy i wyspy, które są nie tylko atrakcyjne wizualnie, ale też bardzo praktyczne: wyspy dla narzędzi tnących, narzędzi do pielęgnacji gleby, dodatkowo systemów nawadniania oraz dedykowany stand na szpadle i łopaty Stalco Perfect.

 

Produkty do pielęgnacji gleby, narzędzia tnące, systemy nawadniania – w której z tych grup produktowych widzi Pan największy potencjał?

Każda z tych grup ma ogromny potencjał i myślę, że naszym największym atutem jest kompleksowa oferta, dzięki której klienci mogą w pełni zaopatrzyć się w asortyment ogrodniczy i nie tylko. Wiele czynników składa się na sukces oferty, dlatego staramy się pracować nad każdą z grup produktowych z pełnym zaangażowaniem.

 

Czy pozostałe, „nieogrodnicze” produkty z oferty Stalco również znajdują nabywców wśród centrów ogrodniczych?

Tak. Możemy wykorzystać atut, jakim są produkty uzupełniające. Posiadamy osiem grup produktowych i dzięki temu nasi klienci mogą zaopatrzyć się kompleksowo w asortyment nie tylko ogrodniczy. Między innymi mamy bardzo mocno rozwinięty dział BHP, który często budzi zainteresowanie wśród właścicieli centrów ogrodniczych.

Jaka jest rozpoznawalność marki Stalco na polskim rynku? Jakie skojarzenia wywołuje u konsumentów?

Pracujemy nad budowaniem świadomości marki Stalco. W dużej mierze skupiamy się na dostarczaniu profesjonalnych narzędzi dla wykonawców, które są oznaczone logo Stalco Perfect oraz Stalco Perfect Powermax, a także dla hobbystów – narzędzia Stalco. Odbiorcy ci znają się na tym, co robią i działają na konkretnych narzędziach. Myślę, że w głównej mierze to właśnie takie osoby znają naszą markę.

Uważam, że marka Stalco może kojarzyć się z produktami, od których zaczynaliśmy i które są najdłużej w naszej ofercie, czyli zamocowaniami. Wiem, że nasze zaangażowanie i ciężka praca nad produktami ma odzwierciedlenie w jakości – myślę, że dzięki temu nasze produkty są pozytywnie oceniane przez klientów.

 

Jakie są priorytety w strategii marketingowej firmy? 

Dokładamy wielu starań, aby produkty Stalco były dopracowane pod każdym względem – oprócz dbania o jakość nieustannie pracujemy nad „dopieszczaniem” produktów pod kątem wizualnym – tym zajmuje się nasz dział marketingu. Posiadamy własny wewnętrzny dział graficzny i fotograficzny, co pozwala nam na bardzo dużą elastyczność i kreatywność w tworzeniu szaty graficznej zarówno opakowań produktów, jak i wszelkich innych prac związanych z działaniami reklamowymi. Cele marketingowe pozostaną zawsze w zgodzie z wartościami firmy. Wiele wyzwań przed nami, a w najbliższych latach będziemy stawiać w głównej mierze na budowanie świadomości i rozpoznawalności marki, szczególnie u klientów ostatecznych.

 

Zbliża się okres przedsezonowych zatowarowań. Jakie „zachęty” dla klientów przygotowała Pana firma? 

Ten rok wiele nas nauczył. Dzięki dokładnej analizie mamy możliwość pełnego przygotowania do sezonu 2019. Wiemy, na co zwracają uwagę klienci i to zdecydowanie ułatwia nam zadanie. W każdej z naszych ośmiu grup produktowych rozpoczynamy sezon od pakietów promocyjnych dla naszych klientów. Tak też będzie w nowym sezonie w sektorze ogrodniczym. Nasz dział promocji już pracuje nad ofertą z atrakcyjnymi rabatami oraz nagrodami na rok 2019.

 

Jaki model zarządzania jest Panu najbliższy? 

Myślę, że najlepszym modelem jest ten, który na danym etapie rozwoju firmy daje najlepsze rezultaty biznesowe. Nasza strategia zarządzania opiera się na fundamentach rodzinnej firmy – tak więc przede wszystkim budujemy relacje. Na ten moment bardzo ważna jest dla nas elastyczność w biznesie, dlatego raczej bliższy jest nam model horyzontalny. Szybka reakcja na potrzeby rynku to dla nas najważniejsze zadanie, mimo że z roku na rok firma wzbogaca się o nowych pracowników, a struktura się rozrasta, pozostajemy wierni tradycji.

Co jest dla Pana największą motywacją do pracy?

Wspólne cele, zaangażowanie i sukcesy – te czynniki napędzają mnie każdego dnia. Praca nad projektem Stalco to nie tylko praca, to ważna część mojego życia. Cieszę się każdym sukcesem, pozytywnymi opiniami naszych kontrahentów, relacjami, jakie zbudowaliśmy. Cieszę się, że ciężka praca i zaangażowanie mają tak pozytywne efekty.

 

REKLAMA
Targi Zieleń to życie