Tendence 2010

Odbywające się we Frankfurcie, w dniach 27-31 sierpnia targi Tendence 2010 zgromadziły producentów materiałów dekoracyjnych i ogrodniczych, architektów, projektantów krajobrazu, designerów i dekoratorów z ponad 57 krajów europejskich i azjatyckich. Wystawcy, którzy pojawili się na targach w liczbie 2130, oprócz oferty produktowej prezentowali także najnowsze trendy w branży dekoratorskiej. Szacuje się, że w najbliższych latach konsumenci będą poszukiwali produktów do wnętrz i ogrodów odznaczających się przede wszystkim funkcjonalnością, nieszablonowością i niepowtarzalnością. Ponadto oczekuje się, że warunki ekonomiczne będą sprzyjały sprzedaży materiałów wyposażenia wnętrz i ogrodu. Sama kategoria dekoracji świątecznych ma osiągnąć najwyższe wyniki sprzedażowe od 2006 r. Dlatego na obszernych terenach targowych nie zabrakło firm prezentujących szeroki asortyment decoru: od asortymentu sezonowego, aż po towary rotujące przez cały rok. Na pokazanie bogatego przekroju swoich produktów zdecydowała się m.in. firma Edelman. Jakub Kaczorowski, jej przedstawiciel, wyjaśnia: – Na frankfurckie targi klienci nie przyjeżdżają tylko po to, aby zapoznać się z naszą ofertą, ale również po to, by złożyć konkretne zamówienia w systemie przedsprzedaży. Ponadto wystawa oferuje naszym partnerom biznesowym możliwość zapoznania się z trendami przyszłego sezonu. Istniejąca już od ponad 100 lat grupa Edelman należy bowiem do grupy producentów, którzy nie podążają za modą, a mogą ją dyktować.  
Warto dodać, że zmiana terminu odbywania się wystawy (z lipca na koniec sierpnia) pomogła podnieść jej znaczenie. Florian Burghard, właściciel firmy Sompex przyznaje: – Od 35 lat wystawiamy się na tej imprezie branżowej i możemy zauważyć, że zmiana czasu odbywania się targów korzystnie wpłynęła na jej odbieranie i feedback ze strony klientów. Dużo chętniej dokonują oni konkretnych zamówień i są w stanie poświęcić targom więcej swojej uwagi – podsumowuje.
Co istotne, nie tylko termin uległ zmianie. Organizatorzy oddali do dyspozycji wystawców nową halę, ewoluowała także formuła targów w kierunku spotkania B2B, połączonego dodatkowo z przeglądem najnowszych osiągnięć designerskich – mówi Florian Müller, sales manager w firmie Umbra: – Dlatego też jesteśmy bardziej niż szczęśliwi pozytywnym odbiorem wystawy i feedbackiem ze strony klientów – podsumowuje.
Najlepszym potwierdzeniem tego, iż targi Tendence aspirują do rangi kreatora rynku był pokaz prac młodych talentów designerskich i wykładowe tour z profesorem Hansjergiem Maier-Aichenem, który opowiadał o rozwoju rynku dekoracji.

 

 

REKLAMA