Produkt na ślimaki VITROL GB, bazujący na pirofosforanie żelaza, nowej substancji czynnej niskiego ryzyka oraz nawóz do trawnika Biopon „Dobry start” – m.in. te dwie nowości mają w tym roku dołączyć do grupy ogrodniczych bestsellerów. O planach na nowy sezon opowiedziała nam Sabina Jasiukiewicz, menedżer ds. marketingu w firmie BROS
Rozmawia: Michał Gradowski
Jakie są Państwa prognozy dotyczące nadchodzącego sezonu? Które trendy obserwowane w minionych latach będą miały największy wpływ na sprzedaż w 2022 roku?
Do kolejnego sezonu podchodzimy optymistycznie. Ostatnie dwa lata były wyjątkowo dobre pod względem sprzedaży praktycznie wszystkich produktów przeznaczonych do ogrodu. Zapewne do dużych wzrostów przyczyniła się pandemia koronawirusa, przez którą więcej czasu spędzaliśmy w domowym zaciszu, zdecydowanie bardziej dbaliśmy o bezpieczeństwo i piękny wygląd otoczenia domu. Drugim istotnym trendem wpływającym na wyniki handlowe w naszej branży jest z kolei idea grow your own, która prawdopodobnie jeszcze przez wiele kolejnych lat będzie pozytywnie oddziaływać na sprzedaż nasion, nawozów i narzędzi. Niemniej jednak mamy świadomość pewnych zjawisk gospodarczych, które mogą negatywnie wpłynąć na nasze prognozy – mam tu na myśli szalejącą inflację oraz wzrost cen surowców, w szczególności na rynku nawozowym. Na ten moment trudno przewidzieć w jak dużym stopniu te zjawiska wpłyną na obroty, bo branża ogrodnicza jest specyficzna i potrafi zaskoczyć – doskonałym przykładem jest tutaj rok 2020, w którym – pomimo epidemii i dużej niepewności na rynku – wyniki handlowe były bardzo dobre.
Które z hitów sprzedażowych z 2021 roku mogą powtórzyć ten sukces także w tym roku?
Jako producent środków biobójczych oraz nawozów z ugruntowaną pozycją na rynku mamy w swoim asortymencie wiele pozycji, które są hitami sprzedażowymi niezmiennie od wielu lat. W 2021 do grona tych produktów mogliśmy zaliczyć m.in. proszek na mrówki, gaśnicę na osy i szerszenie czy granulat na myszy i szczury, nawozy granulowane do hortensji i trawnika oraz nawozy płynne do pelargonii i roślin kwitnących. W 2022 roku spodziewamy się, że do tej grupy dołączy długo przez nas wyczekiwany nowy produkt na ślimaki VITROL GB, który jest środkiem ochrony roślin bazującym na nowej substancji czynnej niskiego ryzyka – pirofosforanie żelaza.
Czym ten produkt wyróżnia się na rynku?
Vitrol GB to nowy moluskocyd naszej produkcji, który może być używany w obecności zwierząt domowych. Przy jego stosowaniu nie mamy do czynienia z widokiem martwych ślimaków i śladami śluzu, ponieważ po jego spożyciu szkodniki chowają się w glebie i tam giną. W dodatku substancja aktywna tego preparatu rozkłada się w podłożu na związki naturalnie w niej występujące, tj. jony fosforanowe i jony żelaza. Jesteśmy z tego produktu bardzo dumni i pokładamy w nim olbrzymie nadzieje na świetną sprzedaż.
Na jakie inne nowości w ofercie BROS warto zwrócić uwagę?
Inną ciekawą nowością w naszym portfolio jest nawóz do trawnika marki Biopon, którego nazwa „Dobry start” mówi sama za siebie. Jest to preparat przeznaczony do przygotowania gleby pod wysiew trawy. Optymalnie dobrany skład nawozu sprawia, że jej nasiona szybciej wschodzą, a młoda trawa ma zapewnione optymalne warunki do wzrostu i silnego ukorzenienia się.
Jakie działania będą najważniejsze w marketingowym planie firmy na 2022 r.?
Jak zwykle planujemy intensywną obecność w mediach, takich jak telewizja, prasa czy Internet. W roku 2022 chcemy skupić się bardziej na szerokim promowaniu preparatów biobójczych pochodzenia roślinnego z linii BROS Zielona Moc oraz produktów organicznych i organiczno-mineralnych dla roślin, sprzedawanych pod marką BIOPON NATURAL. Sporo czasu i marketingowej uwagi poświęcimy również nowej linii produktów, o której będziemy mogli poinformować Państwa już wkrótce. Możemy jednak zdradzić, że będzie się ona doskonale wpisywać w popularny ostatnio trend związany z naturalnymi metodami dbania o dom i jego otoczenie.